trade blokken

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

trade blokken

Berichtdoor roozenburg » do 12 okt 2006, 10:08

Is het mogelijk om voor een 2e handelssysteem, wat je aan een grafiek toevoegt (wat niet werkt met de gebruikelijke buy en sell functies), trade blokken te tekenen.Ik kan de broncode van de standaard tradeblokken niet vinden. met vriendelijke groet, jan roozenburg
roozenburg
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: vr 08 feb 2002, 13:39
Woonplaats: delft

Berichtdoor Pierre » do 12 okt 2006, 10:43

Hallo Jan,

Helaas is het niet mogelijk om zelf tradeblokken te tekenen.
het mechanisme van de tradeblokken is helemaal gebaseerd op de transacties die in de portefeuille zitten, en kan dus alleen aangestuurd worden via een handelssysteem dat Buy en Sell opdrachten geeft.

Je zou wel kunnen werken met 4 lijnplots...
- gebruik 2 lijnen voor rode blokken en 2 lijnen voor groene blokken
- gebruik van de 2 lijnen 1 lijn voor de linker kant en de bovenkant en een andere lijn voor de onderkant en de rechterkant
- de linker en rechter kant kunnen niet vertikaal staan maar staan ietsje schuin doordat ze 2 bars met elkaar verbinden.

Voorbeeld:
- op 3 mei long gegaan op een koers van 100 en op 14 mei verkocht op een koers van 110.
- je gebruikt dan de beide groene plost (bijv. plot1 en plot2)
- plot1 heeft op 3 mei een waarde van 100 en op alle volgende dagen (t/m 14 mei) een waarde van 110.
- plot2 heeft op 3 mei t/m 13 mei een waarde van 100 en op 14 mei een waarde van 110
- gevolg is een groen paralellogram dat precies aangeeft hoe de trade verlopen is. De schuine vorm van het paralellogram ziet zelfs een beetje als een pijl uit en sugereert de richting van de trade. Misschien moeten we onze eigen trade blokken ook schuin maken :)

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics helpdesk

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics Helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Lidwien » do 12 okt 2006, 11:03

Jan,

Misschien niet wat je bedoelt want je wilt ws vooruit plotten, maar misschien heb je wat aan dit ideetje:
Ik gebruik in de grafiek de tekenfuncties rechthoek, driehoek en ellips voor resp koersgaps, posities en waarschuwingen (bv een oversold indicator).
De driehoek gebruik ik als volgt:
Bij opening van een positie teken ik een driehoek met de linkerpunt op de candle zo dicht mogelijk bij het entrypunt. De 2e hoek wijst naar een tekstblok boven of onder de koers waarin ik de trade gegevens zet. De derde hoek wijst naar een (on :lol: )mogelijk koersdoel.
Bij het sluiten van de positie positioneer ik de rechterpunt van de driehoek op de betreffende candle zo dicht mogelijk bij het exit punt. Vervolgens pas ik de tekst aan.
Op deze manier gebruik ik de grafiek met driehoek tegelijkertijd als trade journal.

Lidwien
Lidwien
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: zo 05 feb 2006, 16:57

Berichtdoor roozenburg » do 19 okt 2006, 18:41

Dank je Pierre en Lidwien voor jullie suggestie.Aan Pierre wil ik vragen of het mogelijk is een voorbeeld te geven van een broncode voor de 4 genoemde plots. Ik zelf zie niet een, twee, drie hoe ik dat kan fixen. Alvast dank voor de te nemen moeite. jan roozenburg
roozenburg
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: vr 08 feb 2002, 13:39
Woonplaats: delft


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron