berekeningen over de laatste n bars

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

berekeningen over de laatste n bars

Berichtdoor roozenburg » wo 02 nov 2005, 15:49

Ik wil een stukje Vesticode programma steeds over de laatste n-bars laten uitvoeren. Dus bij elke nieuwe bar schuift de terugkijkperiode 1 bar op. Hoe definieer ik zo'n meelopend startpunt in Vesticode? groet, jan roozenburg
roozenburg
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: vr 08 feb 2002, 13:39
Woonplaats: delft

Berichtdoor JanBrinker » do 03 nov 2005, 16:28

Hallo Jan,

Het hangt ervan af wat je wilt berekenen. Bijvoorbeeld een gemiddelde bereken je ook over n-perioden terug en daar is geen bijzondere constructie voor nodig. Ik neem aan dat je iets ingewikkelders bedoeld en misschien kun je een een FOR-loop gebruiken. Als voorbeeld heb ik een stukje code toegevoegd waarin een FOR-loop vorkomt.

For xI := 1 to xNumberOfBars do begin
if High[xI]>xHighestHigh then xHighestHigh := High[xI];
end;

In deze FOR-loop wordt per bar het maximum van berekend over de voorbije xNumberOfBars. Als je de high van de huidige bar wilt meenemen dan begint de for loop bij 0 i.p.v. 1.

Ook in de Vestics meegeleverde functies wordt geregedl een FOR-loop gebruikt. Kijk maar eens in de LinearReg functies. Hopelijk heb je hier wat aan en anders zou je eens aan kunnen geven wat je per bar over een n-bars periode wilt berekenen.

Groeten,
Bertjan
JanBrinker
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: za 09 aug 2003, 13:18

berekeningen over de laatste n-bars

Berichtdoor roozenburg » ma 07 nov 2005, 14:01

Hallo Bertjan, Bedankt voor je toelichting. Hiermee kan ik uit de voeten. groet, jan roozenburg
roozenburg
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: vr 08 feb 2002, 13:39
Woonplaats: delft


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron