Symbol Naam meegeven aan functie

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

Symbol Naam meegeven aan functie

Berichtdoor MstrB » di 25 nov 2003, 23:23

Ik heb functie gemaakt welke als input variable de naam van het fonds en/of alias heeft. In een koersvenster wil ik deze aanroepen. Hoe geef ik de symbolnaam of het alias mee? Mijn functieaanroep is zFunctie('tekst') en tekst moet dan bv. de alias van het fonds wezen. alias en symbol en symbolname kent hij niet.
MstrB
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: wo 13 aug 2003, 22:10

Symbol Naam meegeven aan functie

Berichtdoor geert udema » di 25 nov 2003, 23:59

Als je met Fondsverkenner een fondsregel toevoegt in het venster is op die regel in de kolom Vesticode bijv. de Close toch de Close van dat fonds ? ?En heb je dus je functie niet nodig. Of bedoel je dat niet ?
Groetend, Geert
geert udema
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: ma 31 dec 2001, 11:45

Symbol Naam meegeven aan functie

Berichtdoor MstrB » wo 26 nov 2003, 1:01

Geert,

Nee dit is niet wat ik bedoel.

Het gaat mij met name om opties en uit de naam kan ik dan halen of het een put of call is en daar o.m. berekeningen van margin meedoen.
MstrB
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: wo 13 aug 2003, 22:10

Symbol Naam meegeven aan functie

Berichtdoor Jan Bonsel » do 27 nov 2003, 16:40

De funktie die je zoekt is xNaam = GetSymbolName;
Die geeft de alias terug van het fonds dat aan Data1 is toegekend.
Je kunt ook een Vestics fondsnummer ?meegeven aan GetSymbolName. Bijv xNaam = GetSymbolName(1600); geeft de alias van de AEX Index (AEX dus). Ben je met een Optie bezig dan krijg je dus de Alias van de optie waarin afloop maand en Strike prijs is 'verborgen'.

Je kunt trouwens ook met funkties als vGetStrikePrice en vGetDaysToExpiration belangrijke info van de optie krijgen. Deze funkties zitten al wel in Vestics, ze staan alleen nog niet beschreven in de help.
Jan Bonsel
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 19:51
Woonplaats: Zeist


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron