Dataserie uit andere functie - MA van bijv. de %K van de sto

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

Dataserie uit andere functie - MA van bijv. de %K van de sto

Berichtdoor bal001 » zo 02 nov 2003, 12:24

Ik heb problemen met het definieren van een variabele uit een andere functie. Als ik bijvoorbeeld de moving average van een tweede dataserie in een grafiek wil nemen heb ik geen problemen. Bij de instellingen geef ik aan dat ik de 'Close of Data2' wil hebben en dat gaat goed. Ik heb echter problemen op het moment dat ik bijvoorbeeld de MA van de %D of %K van de stochastics wil hebben. Als ik dan bij de instellingen invoer '%K of Stochastics' krijg ik de volgende foutmelding "Verwacht hier een naam van een variabele". Iemand enig idee wat ik fout doe?

Marcel
bal001
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: ma 04 nov 2002, 19:31
Woonplaats: Rijswijk ZH

Dataserie uit andere functie

Berichtdoor Paul M » zo 02 nov 2003, 15:22

Graag de code wordt het iets duidelijker wat je bedoelt.

Paul.
Paul M
 
Berichten: 263
Geregistreerd op: vr 13 dec 2002, 23:21

Dataserie uit andere functie

Berichtdoor bal001 » za 08 nov 2003, 9:59

De code van de MA is die zoals die standaard in Vestics staat:

value function MA (value xSeries[]=Close,value xNumberOfBars=20) begin
?value xMA;
?xMA := Average(xSeries,xNumberOfBars);
?Plot1(xMA,'MA'+NumToStr(xNumberOfBars));
?end;

Via het wijzigen van de instellingen (via het moduleoverzicht linksboven in de Designer-view) kan ik dan aangeven dat de value xSeries betrekking heeft op de 'Close of Data2'. Nu probeer ik dat bijvoorbeeld te veranderen in een dataserie van een stochastics, bijv. de %k of de %D, en dan krijg ik de genoemde foutmelding. Ik vraag me dus af hoe ik de verwijzing naar een variabele uit een andere functie kan maken i.p.v de gebruikelijke close-price van een aandeel.
Ik hoop dat dit iets duidelijker is.

(Edited by bal001 at 11:57 am op 9,nov. 2003)
bal001
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: ma 04 nov 2002, 19:31
Woonplaats: Rijswijk ZH

Dataserie uit andere functie

Berichtdoor bal001 » zo 09 nov 2003, 18:17

Ik kwam ergens anders op het forum een uitleg van Pierre tegen, dus inmiddels is het probleem opgelost:

Gebruik maken van reeds berekende gegevens
In EasyLanguage is het niet mogelijk om gebruik te maken van de door een indicator berekende waarden zoals jij dat wil doen.
In VestiCode kan dat wel, en wel door gebruik te maken van een speciale notatie. Als je namelijk de naam van een indicator gebruikt, gevolgt door een punt en dan de naam van een plot, dan krijg je de betreffende waarde. Dus Stochastics.Plot1 geeft je de waarde van Plot1 in de indicator Stochastics.

Dat werkt overigens ook voor gewone dataseries, dus via Stochastics.xFastK kun je refereren naar de dataseries xFastK in de indicator Stochastics.
bal001
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: ma 04 nov 2002, 19:31
Woonplaats: Rijswijk ZH

Dataserie uit andere functie

Berichtdoor bertlamoree » ma 10 nov 2003, 21:42

Marcel,

Heel erg bedankt voor je laatste bericht. Ik zit al tijden met het zelfde probleem te worstelen en heb een paar dagen geleden de zelfde vraag ?hier ergens op het forum gezet. Eindelijk kan ik nu verder.

Fabeltastisch!

Bert
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron