Buy on Open

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

Buy on Open

Berichtdoor hmommers » zo 05 okt 2003, 12:37

Momenteel wordt Buy next Bar on Open niet ondersteund door Vestics. Heeft iemand wellicht een trucje om dit toch (desnoods met een omweg) voor elkaar te krijgen?
Bedankt en groet

Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

Buy on Open

Berichtdoor cees » di 07 okt 2003, 9:36

Hannie,

Ik ken " Buy next Bar on Open", maar neem aan dat jij bij de volgende bar op de open wilt kopen.
De functie Buy is binnen Vestics niet gedocumenteerd zodat ik niet weet of je bij de Buy een argument mee kan geven wat inhoudt dat je op de openingskoers van de huidige bar handelt. Als dat kan,zou je een boolean variabele kunnen definieren die je aanzet als je een signaal krijgt bv BuyNextBar:=true en in de code staat dan bv

if BuyNextBar:=true then
begin
Buy(open,etc)
BuyNextBar:=false
end;
Deze code moet voor het signaal staan, want anders zet je BuyNextBar aan en dan zou je gelijk kopen.


Een andere en vermoedelijk betere oplossing is niet Buy maar vEnterLong te gebruiken. In de Vesticode Help staat dat je een aantal argumenten kunt meegeven, waaronder xWhen. Hiermee kun je sturen of het de slotkoers van de huidige bar wordt of de openingskoers van de volgende bar. Hoe het precies gaat weet ik niet want ik heb het nooit toegepast.

Laat even de oplossing weten svp

groetjes

Cees
cees
 
Berichten: 51
Geregistreerd op: wo 27 feb 2002, 19:48

Buy on Open

Berichtdoor hmommers » di 07 okt 2003, 20:21

Beste Cees,

bedankt voor je antwoord, maar het is mij waarschijnlijk te ingewikkeld. Ik krijg het niet gedaan, omdat mijn kennis van EL toch te ontoereikend is. BuyOnOpen schijnt een nieuwe functie in Vesticode te worden, dus ik ga daar maar op wachten.
Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

Buy on Open

Berichtdoor walter » wo 08 okt 2003, 19:32

ik heb er geen kant-en-klare oplossingen voor, wel een aantal ideeen:

als je of 'Open' of 'Close' koersen wilt gebruiken dan kan je gebruiken:

function zHandelMetOpenKoersen( Value xSeries[]=Open, ... )

je doet dan alles met de 'Open' koersen i.p.v. de 'Close'


of je past je code aan:
If xROC>0 Then Begin
? Buy {On Close dus};
? xMyOpenPrice:=Open;
End;

If xMyOpenPrice + xProfit > ... Then { ben ik miljonair :biggrin: }
End;
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

Buy on Open

Berichtdoor Marco » vr 10 okt 2003, 12:59

Als ik het zo bekijk dan gaat dat niet zo werken, immers de Buy vindt altijd plaats op de Close, dus qua backtesten heb je volgens mij onbetrouwbare resultaten.

En wat doe je zonder betrouwbare backtest resultaten ???

Dus toch maar wachten op de komende release van Vestics waar het volgens zeggen inzit !
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron