DynamischeROCEMA

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

DynamischeROCEMA

Berichtdoor JPR » ma 01 sep 2003, 19:01

Hallo allemaal, ik heb wat pogingen ondernomen om de ROC dynamisch te maken. Dat wil zeggen, dat als de gem. volatiliteit onder een bepaalde waarde komt de ROC argumenten worden overschreven met andere waarden. Het is mij tot op heden niet gelukt om de arumenten ook daadwerkelijk te overschrijven. Wie weet er een oplossing?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? value function DynamischeROCEMA (value xVMABars=52, value xVolBars=28) ?
begin
? value xEMA[], xROCEMA[], xVMA[], xEMABars, ? ?xROCBars, xTrend, xStopLevel, xTrendBars,
? xLongTrig, xShortTrig, xVolatility, xVMABars, xVolBars;

string xKoers;
? ? ? xKoers :=' stand'+Close:6:2;

{---- calculate gemiddelde Volatiliteit........ ----}



If xVMA >=6.25 then begin
xEMABars=26;
?xROCBars=64;
?xTrendBars=175;
xLongTrig=0;
xShortTrig=-0.45;
end;

If xVMA < 6.25 then begin
xEMABars=28;
?xROCBars=68;
?xTrendBars=190;
xLongTrig=0;
xShortTrig=-0.45;
end;

?{---- calculate EMA and ROC and........ ----}
?xEMA := XAverage(Close,xEMABars);
?xROCEMA := 100*xEMA/xEMA[xROCBars]-100;
?xTrend := XAverage(Close,xTrendBars);
xVolatility := Volatility(xVolBars);
?xVMA := Average(xVolatility,xVMABars);



?{---- let's do some plotting ----}
?plot1 (xEMA,'EMA'+NumToStr(xEMABars));
?plot2 (xROCEMA,'ROC'+NumToStr(xROCBars));
?plot3 (xTrend,'Trend'+NumToStr(xTrendBars));
plot4 (xVMA,'VMA'+NumToStr(xVMABars));
end; ? ? ? ?
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

DynamischeROCEMA

Berichtdoor cees » ma 01 sep 2003, 20:13

he JPR

Ik heb jouw stukje vesticode in een een nieuwe indicator gezet en geprobeerd aan de praat te krijgen.

Allereerst heb je twee variabelen dubbel gedefinieerd, te weten xVMABars en xVolBars.
Toen werkte het.

Daarna de berekening van de volatility en de gemiddelde volatility boven in gezet.

{---- calculate gemiddelde Volatiliteit........ ----}

xVolatility := Volatility(xVolBars);
xVMA := Average(xVolatility,xVMABars);

Daarna heb ik van de variabelen xEMABars, XROCBars series gemaakt xEMABARS[], xROCBARS[]

Dat heb ik gedaan om de waarden te kunnen checken. ?Ik vind dat het makkelijkste. Je gaat naar dataseries bv in de designer. Links klik je op je indicator en dan verschijnen alle variabelen die als series zijn gedefinieerd. Dubbelklikken op de betreffende variabele en hij verschijnt rechts naast ?datum,open, etc
Je kunt dan voor elke datum/tijd de waarde van de variable controleren. Als bij mij een stukje vesticode niet werkt zoals het moet, maak ik meestal van de variabelen series en controleer ze op deze manier. Dat vind ik makkelijker dan met de debugger en/of stopunten.

In jouw geval kwam de xVMA niet boven de 6.25, dus de XEMABars en xROCBars veranderen niet van waarde.

Ik heb de grenswaarde op 1.50 gezet en in de dataseries veranderde bij een xVMA>1.5 de xEMABars.

Dus het werkt wel.

groetjes

cees
cees
 
Berichten: 51
Geregistreerd op: wo 27 feb 2002, 19:48

DynamischeROCEMA

Berichtdoor JPR » ma 01 sep 2003, 21:42

Hallo Cees, een goede tip om het via de disigner te bekijken. Daaraan kon ik inderdaad zien of het werkt. Ik werd in verwarring gebracht doordat de grafiek de waarden geplot niet weergeeft. Daar kun je dus ?de ROC wisselingen niet digitaal uitlezen. Wat daar de reden van is begrijp ik nog niet goed. De code is een onderdeeltje uit een wat complexer geheel. Ik gebruikte dit op de EUSTXX50. Vandaar de waarde 6. Weer jij misschien ook waarom de waarde wisselingen niet in de grafiek geplot/zichtbaar worden ?
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

DynamischeROCEMA

Berichtdoor JPR » ma 01 sep 2003, 22:42

Even nog voor de duidelijkheid. Ik bedoel dus dat de EMA en de ROC afhankelijk van de gem. vol. soms van waarde veranderen.
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

DynamischeROCEMA

Berichtdoor cees » di 02 sep 2003, 9:24

Beste JPR,

Jij stelt dat de waardewisseling niet wordt weergegeven in de grafiek. Volgens mij kun je dat niet zien omdat je de xEma en de XRoc plot, deze veranderen weimig bij een verandering van xEMABars en xROCBars.
Beter is het als je zult als controle de variabelen ?xEMABars en xROCBars plot ipv xEma en xRoc.
?
groetjes

cees
cees
 
Berichten: 51
Geregistreerd op: wo 27 feb 2002, 19:48

DynamischeROCEMA

Berichtdoor JPR » di 02 sep 2003, 18:11

Hallo Cees,

plot1 (xEMA,'EMA'+NumToStr(xEMABars));
plot2 (xROCEMA,'ROC'+NumToStr(xROCBars));
plot3 (xTrend,'Trend'+NumToStr(xTrendBars));

Zoals je kunt zien plot ik de grafieklijn xEMA en boven in de grafiek wordt de tekst geplot 'EMA' met daarnaast de inhoud van de variabele xEMABars. Waar het mij nu om gaat is dat de xEMABars waarde veranderd als de gem vol zakt of stijgt boven een bepaalde waarde. Nu staat in de grafiek over de hele grafiek de zelfde waarde geplot ondanks dat de gem vol onder de waarde 6 daalt. Dat gaf mij de indruk dat het niet werkte. ?De periode dat de gem vol onder de waarde 6 daalt is een aantal maanden. Dus zou ik verwachten dat de geplotte waarde boven in de grafiek over een langere periode van waarde veranderd....

m vr gr

Paul
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

DynamischeROCEMA

Berichtdoor cees » di 02 sep 2003, 20:30

Hallo JPR,

Ik zie ?wat je bedoelt, maar volgens mij werkt het niet zo. Vestics maakt de plot aan en zet er de titel er boven. Als xEmaBars in het begin 26 is, dan blijft daar 26 staan ook al verandert de waarde van xEmaBars nog een aantal malen verderop in de grafiek. Daarom is het mijns inziens beter om als controle de xEmaBars en de xRocBars te plotten.

groetjes

cees
cees
 
Berichten: 51
Geregistreerd op: wo 27 feb 2002, 19:48

DynamischeROCEMA

Berichtdoor GMe » di 02 sep 2003, 20:49

Of gewoon de plot kleuren op basis van het wijzigen van de variabelen. Zo zie je in ??n oogopslag hoe de boel erbij staat.

If X > Y then
Plot1(WatJeWilt, "MA",red) else
Plot1(WatJeWilt, "MA",blue);
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

DynamischeROCEMA

Berichtdoor JPR » wo 03 sep 2003, 20:39

Hallo GME, dat zou een mooie oplossing zijn ware het niet dat het plotte van kleuren niet door vestics wordt ondersteund. Tenminste daar lijkt het op. Het is geen TS. Nog een puntje dat voor verbetering vatbaar is. Daarnaast plot Vestics ?altijd de laatste bar tenzij je dat anders opgeeft d.m.v. plot1[5] enz... maar het systeem werkt en daar ging het om.... bedankt voor de reacties tot nu toe en als iemand nog een mooiere oplossing weet dan hoor ik het wel. ? Gr Paul
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

DynamischeROCEMA

Berichtdoor GMe » wo 03 sep 2003, 20:56

Als dat niet werkt in Vestics dan kun je misschien gewoon de Bars een kleurtje geven.
Of werkt dat ook niet?


If X > Y then
PlotPaintBar(Open,High, Low,Close "PlotName");
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

DynamischeROCEMA

Berichtdoor JPR » wo 03 sep 2003, 21:09

Bars kleuren kan alleen door middelvan markeren... ?en het invoegen van een collorbar via het menu... hoe het precies werkt heb ik nog niet uitgevonden.....
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron