het overleven van drawdowns - overgaan tot papertrading bij

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

het overleven van drawdowns - overgaan tot papertrading bij

Berichtdoor cees » do 14 aug 2003, 13:27

Stel ik heb een werkende strategie met (in het verleden) een goede performance. Echter de drawdowns lopen op tot circa 80%.
Mijn idee is nu om bij een bepaald drawdown level te stoppen met traden bv 50%. Ik ga wel door met papertraden en de de drawdown gaat naar 80% en komt dan weer op bv 45%. Ik wil dan weer gaan traden.
Op deze manier wordt je echte verlies niet zo groot en mocht het echt fout gaan dan ben ik uit de markt.

Hoe is dit in vesticode te gieten? ?Binnen 1 grafiekvenster kun je niet 2 aparte tradesystemen hebben. Alle entries/exits hebben betrekking op 1 tradesysteem.
Wie heeft er een idee?
cees
 
Berichten: 51
Geregistreerd op: wo 27 feb 2002, 19:48

het overleven van drawdowns

Berichtdoor hmommers » do 14 aug 2003, 13:47

Ik denk dat er met 'if or else' wel verschillende systemen te combineren zijn, maar je mag je eerst afvragen hoe zinvol dat is. Dat je drawdown op KAN lopen tot 80% wil niet zeggen, dat dat altijd gebeurd. De kans dat je je winsten aanzienlijk terugbrengt is veel groter. Welke literatuur je er ook op naleest, iedereen is het er steeds wel overeens: *grote risico's, grote winsten, *volhouden ook al gaat het een tijd slecht, * discipline, discipline.
Dus vermoedelijk kun je beter een handelssysteem zoeken dat niet zo'n grote drawdown heeft en dus ook kleinere winsten, tot je genoeg vet op je botten hebt om meer risico te kunnen lopen.
Althans, dat is wat ik aan het doen ben. ;)

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

het overleven van drawdowns

Berichtdoor cees » vr 15 aug 2003, 8:13

Hannie

Ik ben het niet helemaal met je eens en daarom zou ik het willen onderzoeken. Meten is weten. ?Het gaat mij in eerste instantie om de technische mogelijkheid van Vestics. Als het mogelijk zou zijn om 2 (of meer) systemen te kunnen combineren tot 1 systeem biedt dat veel mogelijkheden. Stel dat je wilt handelen op bv de dax en de estx50 maar een beperkt kapitaal hebt(en wie heeft dat niet!!!!). Dan zou je kunnen kijken of een combinatie dwz een positie in de estx50 of in de dax een betere performance zou geven. Misschien zit je wel meer in de markt. Zo zijn er meerdere toepassingen te bedenken.

groetjes

cees
cees
 
Berichten: 51
Geregistreerd op: wo 27 feb 2002, 19:48

het overleven van drawdowns

Berichtdoor hmommers » vr 15 aug 2003, 12:36

Bedoel je, dat als je uitstapt vanwege een te grote drawdown op bv de Dax, dat je dan overstapt op de Eurostoxx? Mij lijkt dat - juist als je niet zo veel geld hebt - nogal gevaarlijk, want in feite moet je dan toch de mogelijke DD's van beide handelssystemen bij elkaar optellen, zodat je nog meer risico loopt?

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

het overleven van drawdowns

Berichtdoor geert udema » zo 17 aug 2003, 21:01

Het is al een oud verzoek aan Pierre (i.v.m. Pairs trading) om te kijken of op twee fondsen in 1 systeem kan worden getrade. Misschien heeft het zin hem nogmaals te vragen.
Groetend, Geert
geert udema
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: ma 31 dec 2001, 11:45


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron