eigen index

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

eigen index

Berichtdoor shaker » di 24 jun 2003, 11:11

Weet iemand of en hoe het mogelijk is om een eigen index te cre?ren op basis van bestaande aandelen? Het liefst zou de koers van die index dan ook real time mee moeten lopen.

Bij voorbat dank,

Pieter
shaker
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 17:24
Woonplaats: Deventer

eigen index

Berichtdoor FM » wo 25 jun 2003, 13:09

Pieter,

Dit is wellicht wel te programmeren maar het wordt een erg ingewikkeld verhaal. Of het dan sowieso real-time zal werken is nog maar de vraag. Voor zover ik weet is er maar een pakket dat dit middels speciale functie mogelijk maakt. Het werkt overigens wel erg mooi, je kunt namelijk eigen indexen en composite indices maken van allerlei indicatoren. Goed om icht te krijgen op sectoren/markten.

met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

eigen index

Berichtdoor bertlamoree » di 01 jul 2003, 20:18

Je kunt met ?portfeuille-beheer in elk geval de index maken. Daar heb je dan in elk geval een daggrafiek.
Misschien kun je van daaruit verder werken.

Succes
Bert
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

eigen index

Berichtdoor the pope » zo 27 jul 2003, 15:10

Hallo bertlamoree,

De opmerking van ?shaker is volgens mij correct.
De meest eenvoudige weg om een eigen index te cre?ren is via een portfeuille.
Deze is zelfs ?aan een koersvenster toe te voegen.
Zo kan je real time de evolutie van die zelf gemaakte index mee zien evolueren tov andere indices.
Je kan dat door invoegen te selecteren in een koersvenster en naar de p te zakken bij pf"***" vind je de waarde van jouw index/portfeuille. op de plek van "***" zie je de naam die je de portfeuille gegeven hebt.
van hieruit is het makkelijk om een grafiek op te roepen en met TA te bewerken ?( het spreekt voor zich dat er geen koershistorie is van jouw index en deze pas zal opgebouwd worden als de portfeuille loopt )

Met het invoegen van een index in een andere grafiek ( middels relative strenght ) heb ik geen ervaring maar dat 'zou' ook moeten kunnen.
the pope
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: do 29 aug 2002, 22:12
Woonplaats: Ossendrecht

eigen index

Berichtdoor the pope » ma 28 jul 2003, 15:50

Mijn excuses ?het vorige bericht refereert naar bertlamoree en is geadresseerd aan shaker.
dank u foor de bloemen
the pope
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: do 29 aug 2002, 22:12
Woonplaats: Ossendrecht


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron