Hoe maak ik een echt gemiddelde? - Of hoe verschuif ik de MA

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

Hoe maak ik een echt gemiddelde? - Of hoe verschuif ik de MA

Berichtdoor walter » wo 11 jun 2003, 20:56

ik wil een MA die een halve periode eerder wordt getekend, een echt gemiddelde dus die 'precies' door de koers heen loopt

heb geprobeerd de bestaande MA aan te passen en het resultaat (=array) te verplaatsen, maar er gebeurt niets, de lijn blijft of dezelfde plaats staan

dit is de code:
value function zNMean (value xSeries[]=Close, value xNumberOfBars=20) begin
value xNMean[], xMove, xOffset=xNumberOfBars\2;
xNMean := Average(xSeries, xNumberOfBars);
for xMove := vLastBar downto xOffset begin
xNMean[xMove] := xNMean[xMove-xOffset];
end;
Plot1(xNMean,'NMean'+NumToStr(xNumberOfBars));
end;

ra ra hoe kan dit? en hoe los ik dit op?
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

Hoe maak ik een echt gemiddelde?

Berichtdoor RobvZ » do 12 jun 2003, 22:08

Volgens de Help is variabele vLastbar een boolean die aangeeft of de currentbar wel of niet de laatste bar is. Zo te zien gebruik jij deze anders.

Verder moet je bedenken dat de function bij elke nieuwe bar wordt aangeroepen en niet eenmalig. Dus bij 20 bars wordt je functie 20x aangeroepen. Tenminste, dat is wat ik heb begrepen. Ik vraag me af of de for-loop wel werkt. (lastig,moet er eens goed voor gaan zitten).
Wat je eigenlijk zou willen hebben is een functie die eenmalig wordt opgeroepen nadat de grafiek is getekend en waarin je allerlei zaken kunt regelen.

Zie ook de waarschuwing in de Help:
waarschuwing: ?

Indien deze grafiek is aangesloten op een data feed, dan zal de functie vLastBar bij elke nieuwe bar die afgesloten wordt, steeds weer het nieuwe laatste barnummer geven omdat elke nieuw binnengekomen koersbar op dat moment ook weer de laatst beschikbare bar is. ?

Gr. RobvZ
RobvZ
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: di 31 dec 2002, 18:06
Woonplaats: Veghel


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron