Verticale trendlijn (2)

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

Verticale trendlijn (2)

Berichtdoor do » wo 29 jan 2003, 10:54

Beste medegebruikers,

Reeds eerder schreef ik op het forum dat het mij niet lukt om een verticale trendlijn te tekenen, ik probeer
dit met de onderstaande code, zodra de data gelijk zijn, m.a.w. xFromdate = xTodate dan verschijnt er geen lijn
in mijn grafiek in alle andere gevallen wel, wie weet hier iets op ?

value function zTrendLijnen (value xFromPrice,value xFromTime,value xFromdate,
value xToPrice,value xTodate,value xToTime,value xExtLeft,value xExtRight,value xAlert=0)
begin

xFromPrice:=300;
xFromTime:=1200;
xFromdate:=1030114;
xToPrice:=400;
xTodate:=1030124;
xToTime:=1600;
xExtLeft:=0;
xExtRight:=0;

?value xValue;
?xValue := Builtin(114,Date,Time,xFromDate,xFromTime,xFromPrice
? ?,xToDate,xToTime,xToPrice,xExtLeft,xExtRight);
?Plot1 (xValue,"TrendLine");

end;
do
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: wo 01 jan 2003, 20:46

Verticale trendlijn (2)

Berichtdoor Pierre » wo 29 jan 2003, 21:47

Hallo Do,

Het is inderdaad in de huidige VestiCode niet mogelijk om een vertikale lijn te trekken. Dat komt omdat een lijn altijd twee punten met elkaar verbindt en je momenteel per bar maar 1 punt hebt.

Je kunt wel een beetje rommelen door gebruik te maken van een colorbar-indicator. Bij een colorbar wordt namelijk een vertikale lijn getrokken tussen de waarde van Plot1 en de waarde van Plot2.

De bedoeling daarvan is om op bepaalde dagen de kleur van een price-bar te veranderen door er als het ware een lijn van een andere kleur overheen te tekenen. Als je echter andere waarden dan Low en High gebruikt voor plot1 & 2 ?dan kun je een vertikale lijn trekken.

Helaas moet een colorbar als een apart soort indicator worden aangemaakt en kan deze niet in een gewone indicator gebruikt worden.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron