"="en ":=" Syntax

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

"="en ":=" Syntax

Berichtdoor FM » do 02 jan 2003, 23:38

Wie weet hier een antwoord op. Volgens de Vestics handleiding wordt voor de toekenning van een waarde de syntax ":="gebruikt. Bijvoorbeeld; xBedrag := 123.95;

Het "=" symbool is een vergelijkingsoperator (waar/onwaar).
In het eerste meegeleverde handelssysteem voorbeeld, MovAvgCrossover, wordt de syntax conform de documentatie gebruikt. In de laatste ROCEMA voorbeelden wordt voor toekenning van waarden ook het "="teken gebruikt. Ik merk ook geen verschil tussen beide vormen (maar misschien let ik niet goed op).

Iemand enig idee?

met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

"="en ":=" Syntax

Berichtdoor artisan » vr 03 jan 2003, 0:08

Volgens mij is het ":="-statement het juiste statement om een waarde toe te kennen aan een variabele. Dit komt overeen met de statements zoals die in de programmeertalen Pascal en C gebruikt worden. ?Het "="-statement wordt hiervoor ook wel gebruikt, maar alleen omdat dat in Easy Language gebruikt wordt. ?Vesticode accepteert beide vormen vanwege de compatibiliteit met Easy Language zoals die in Trade Station gebruikt wordt. Eigenlijk zou je inderdad het "="-statement als vergelijkingsopersator moeten gebruiken en het ":="-satetement als toekenningstatement.

Als ik het fout heb hoor ik het hier wel.
artisan
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: zo 11 aug 2002, 14:05

"="en ":=" Syntax

Berichtdoor FM » vr 03 jan 2003, 23:05

Dank voor je reactie. Ik blijf ook de standaard syntax gebruiken, maar ik snap nu waarom de andere vorm ook werkt.

met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron