Optimaliseren - Optimaliseren van parameters in Vestics

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

Optimaliseren - Optimaliseren van parameters in Vestics

Berichtdoor Wilco » di 03 dec 2002, 17:40

Om de helpdesk te ontlasten stel ik deze vraag maar hier:

Wie kan me vertellen hoe ik de parameters van een indicator of systeem kan optimaliseren.
Als ik in de Designer modus ?(F11) voor optimaliseren kies, krijg ik namelijk steeds de foutmelding ?Optimization variables specified? en verder niets.
Wilco
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: vr 29 nov 2002, 17:33

Optimaliseren

Berichtdoor FM » di 03 dec 2002, 23:06

Hallo Wilco,

Heb je de parameters ingevoerd?
Kies bijvoorbeeld het ROC-EMA systeem. Kies F11-Tab Optimaiseren en ga naar de Instellingen. Voer bij ROCEMA xEMABars bij "Optimaliseren" "Vast" in en bij "Van" 12 en bij "Tot"4. Bij stappen +1.
Doe hetzelfde voor xROCBars met de waarden 40, 70 en +2. Druk op start en de optomalisatie moet starten. Succes.

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

Optimaliseren

Berichtdoor Wilco » do 05 dec 2002, 11:14

Hallo Frans,

Bedankt voor je reactie, het is gelukt!

Wilco
Wilco
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: vr 29 nov 2002, 17:33

Optimaliseren

Berichtdoor Dammie » zo 15 dec 2002, 9:52

Quote: from FM on 11:06 pm op 3,dec. 2002
Hallo Wilco,

Heb je de parameters ingevoerd?
Kies bijvoorbeeld het ROC-EMA systeem. Kies F11-Tab Optimaiseren en ga naar de Instellingen. Voer bij ROCEMA xEMABars bij "Optimaliseren" "Vast" in en bij "Van" 12 en bij "Tot"4. Bij stappen +1.
Doe hetzelfde voor xROCBars met de waarden 40, 70 en +2. Druk op start en de optomalisatie moet starten. Succes.

Frans.



Ik kom maar tot de instellingen. Hier zie ik alleen maar de data en methode. ?Ik kan nergens die EMA en ROC bars aanpassen ? Wat doe ik fout ?

Gr,
Dammie
Dammie
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 23:00

Optimaliseren

Berichtdoor FM » zo 15 dec 2002, 21:18

Dammie,
Ik weet niet precies waar je zit volgens je beschrijving. In een chart middels F11 kom je in de Designer Modus. Indien dit niet het geval is via de menu opties: Beheer-Instellingen-Gebruikersinformatie-Bureaublad de optie "Gebruik van VestiCode activeren" aanklikken.

Als je nu in de designer komt zie je linksonderaan het scherm de tabs Voor eigen notities- Dataserie-Optimaliseren-bron.
Controleer of je via Invoegen-System het ROCEMA systeem hebt toegevoegd. Bij de tab Bron moet deze zichtbaar zijn. Nu kun je middels de tab optimaliseren de optimalisatie starten zoals ik eerder heb beschreven.
Als het niet lukt laat het dan even weten.

met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

Optimaliseren

Berichtdoor Dammie » ma 16 dec 2002, 13:55

Ik heb nu het optimaliseren gezonden. Ik moest hem eerst op beta versie zetten. En die versie even downloaden. Nu werkt het wel allemaal.

Bedankt.
Dammie
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 23:00


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron