Plot verschuiven - Hoe plots verschuiven in de tijd?

Vragen en suggesties over Vesticode

Moderator: Perry

Plot verschuiven - Hoe plots verschuiven in de tijd?

Berichtdoor franz maurer » do 14 nov 2002, 9:28

Ik wil een Moving Average, bv MA200 100 bars naar links tekenen, zodat de time lag grotendeels vervalt. Dus in plaats van de meest linker 200 punten niet te tekenen, wil ik de 100 linker en de 100 rechter punten niet tekenen. Kan iemand mij een hint geven hoe ik zo'n functie moet opbouwen? Je zou iets kunnen doen met de bars tussen -100 en 100 en dan op bar 0 tekenen met Plot. Als alternatief kun je de bars tussen 200 en 0 nemen, maar ik kan niet een Plot[100] doen voor zover ik weet.
franz maurer
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: vr 22 feb 2002, 17:53

Plot verschuiven

Berichtdoor Pierre » zo 17 nov 2002, 20:24

Hallo Franz,

Je kunt elke plot (dus Plot1, Plot2, enz) ook benaderen als een series. Dus kun je bijv. zeggen...
Plot1[100] = Average(Close,200);

Dit doet precies wat je zoek. Als je echter wilt dat de legenda ook laat zien dat de betreffende plot een CMA is moet je ergens in de module ook een Plot1() instructie gebruiken want dat is de enige manier om de legenda te zetten.

Ik heb dat als volgt gedaan...

value function CMA ( value xNumberOfBars=20 ) begin
?if CurrentBar=1 then Plot1( _NA,'CMA'+NumToStr( xNumberOfBars ) ) ;
?Plot1[xNumberOfBars/2] := Average( Close,xNumberOfBars );
?end;

Overigens moet je bij het plaatsen van stukjes VestiCode of EasyLangugae altijd erg oppassen met haakjes, want die worden soms omgezet in smilies. Helemaal mis gaat het met "kleinder dan" tekens want die worden gebruikt om controle-informatie aan te geven.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Vesticode

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron