Daytrading - Werkwijze

Vragen en suggesties over handelssystemen en indicatoren

Moderator: Perry

Daytrading - Werkwijze

Berichtdoor Joop Henzen » wo 22 okt 2003, 9:26

Wellicht is een interessant thema om van elkaar te vernemen op basis van welke criteria daytrading wordt gedaan met behulp van Vestics.
Zelf gebruik ik vaak Trendlijnen die niet al te scherp getrokken worden.

Joop Henzen
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Daytrading

Berichtdoor bertlamoree » do 23 okt 2003, 19:34

Ik vind dat je nogal een vage (niet al te scherpe) omschrijving geeft Joop! ?:-)

Ikzelf gebruikte ze vroeger in wallstreet op uurbasis en nam positie in op basis van stochastics of macd.

Over het algemeen was mijn redenatie:
Als ik voor mezelf een behoorlijk zeker trendkanaal kan trekken is het einde van deze trend waarschijnlijk nabij.


m vr gr Bert Lamoree
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Daytrading

Berichtdoor Joop Henzen » do 23 okt 2003, 21:28

Hallo Bert

Je hebt gelijk, maar mijn bedoeling was meer om een zekere discussie op gang te brengen. Daarom heb ik het maar heel summier en eenvoudig omschreven.

Groet


Joop Henzen
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Daytrading

Berichtdoor Mark Vink » vr 24 okt 2003, 13:59

Hallo Joop,

Een prima idee van je, ik hoop dat meer mensen er zo overdenken daar worden we tenslotte allemaal betere traders van. Ik denk dat veel mensen hun technieken niet prijs willen geven omdat ze bang zijn dat het dan gedaan is met hun systeem, maar hoe meer mensen het zelfde systeem traden, hoe beter dat syteem het zal doen, toch?

Ik wil dan ook graag mijn bijdrage leveren aan het opgang brengen van een discussie over daytrading technieken op dit forum, mede omdat ik zelf ook opzoek ben naar een systeem om te daytraden.

Ik denk dat simpele systemen ?met geen of hooguit enkele indicatoren het beste zullen werken. Daarnaast moet het natuurlijk ook nog geprogrammeerd worden in vestics.

Een manier ?(die de meeste van jullie waarschijnlijk al kennen) zou het volgende kunnen zijn. Je noteert de hoogste en laagste koers tussen 9:00 en 10:00 Komt vervolgens de koers na 10 uur hoger als het hoogste punt tussen 9 en 10 uur dan ga je long en als de koers onder het laagste punt tussen 9 en 10 uur komt dan ga je short. Dit kun je prima combineren met het meegeleverde stoploss systeem van vestics.

Hopend op een mooie samenwerking!!
M. Vink
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

Daytrading

Berichtdoor hansch » vr 24 okt 2003, 16:51

Dag heren,
Een zeer goed idee om van elkaar te leren!
Het is alleen jammer dat op moment van schrijven er 106 mensen zijn die dit item bekeken hebben en toch maar 3 reactie's!? Jammer dus!
Zonder reactie's valt er weinig van elkaar te leren!
Ik weet zelf niet zoveel van daytrading, maar: het schijnt dat een aantal mensen traden met het breakout systeem van Vestics. Ook las ik laatst iets over iemand die dit op basis van een combinatie van SAR, MACD en ADX indicatoren doet. Kan mij ook voorstellen dat je trade tussen steun en weerstand.
Gaarne reactie's en ervaringen.
vr.gr. Han
hansch
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: zo 11 mei 2003, 15:30

Daytrading

Berichtdoor Joop Henzen » vr 24 okt 2003, 16:58

Relatief gezien vallen de reacties mij mee nl. 4 replies bij 112 x bekeken.

Enige tijd geleden heb ik een Post ''Handelen in aandelen'' ( slimme systemen ) geplaatst.

Resultaat 138 bekeken en 1 reply
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Daytrading

Berichtdoor bertlamoree » vr 24 okt 2003, 20:40

Ja maar het is natuurlijk nogal moeilijk h?.

Iedereen kan de berichten lezen. Ze zijn met de zoekmachine door te zoeken. Ze blijven jaren staan. Als dit besloten een forum was, zou de drempel (iets) lager liggen.
Maar of het iets zou helpen?
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Daytrading

Berichtdoor hansch » za 25 okt 2003, 11:55

Heren,
Ik denk dat Bert wel gelijk heeft. Zou het dan niet mogelijk zijn een besloten forum te maken, waar je met een man of 20-50 kunt werken aan een goed daytradingsysteem?

Han
hansch
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: zo 11 mei 2003, 15:30

Daytrading

Berichtdoor Mark Vink » za 25 okt 2003, 16:47

Hallo Allemaal,

Dat lijkt me een uitstekend idee. We zouden de discussie in het begin ook via e-mail kunnen voeren, mocht er in de toekomst veel belangstelling zijn dan kunnen we alsnog een besloten forum starten.

Het lijkt mij gewoon goed om de kennis die we individueel al hebben te delen en zo samen naar een hoger niveau te komen. ?Je ziet hier op het forum ook dat het prima werkt.

Mark
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

Daytrading

Berichtdoor Joop Henzen » za 25 okt 2003, 17:05

Hallo Han en Mark

Ik wil opmerken, dat er al een aantal besloten clubs bestaan die zich buigen over verschilende onderwerpen zoals End of day, Daytrading, Vesticode enz. Nog meer ?( besloten ) clubs formeren lijkt mij persoonlijk niet zo zinvol. Wel zou een grotere bijdrage van een ieder erg welkom zijn.

Groet


Joop Henzen
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Daytrading

Berichtdoor Mark Vink » za 25 okt 2003, 17:13

Hallo Joop,

Is het dan niet handiger om ons aan te sluiten bij die club? ? Weet je dan misschien ook hoe we dat kunnen doen?

Groeten,
Mark
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

Daytrading

Berichtdoor Joop Henzen » za 25 okt 2003, 17:57

Hallo Mark


dat kan via

k.j.lindeman@hccnet.nl

deze persoon kent ook alle clubs

zelf blijf ik ( zolang mogelijk ) het Forum trouw


groet



Joop
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Daytrading

Berichtdoor Mark Vink » zo 26 okt 2003, 16:04

Hallo Joop,

Begrijp me niet verkeerd ik wil dit forum de rug niet toe keren. Ik zal hier zeker actief blijven want dit forum werkt voor mij prima, alleen als er op dit punt van daytrading geen bereidheid bestaat om die discussie opgang te brengen dan sluit ik me aan bij mensen die dat wel willen, no hard feelings maar ik wil gewoon een betere trader worden en hierover met anderen kunnen discusseren.

Groeten,
Mark
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

Daytrading

Berichtdoor zjostwee » ma 27 okt 2003, 21:21

Jammer dat de discussie over handelssystemen verzand in een discussie over lid worden bij een "gesloten" club. Wat worden de actieve mensen er slechter van dat er 144 anderen gekeken hebben en er maar 6 reacties zijn geweest. Moet je daarom gaan afzonderen. Blijf ?het Forum trouw en probeer zelf voor een positieve bijdrage te zorgen die over het onderwerp gaan.
Hier mijn bijdrage:
Tot voor een maand was ROCEMA zeer betrouwbaar . Ik ben nu ook diverse andere wegen aan het bewandelen. Ik heb de EMA 5,13,20 op dag grafiek uitgetest heb eveneens dit op de 85 minuten grafiek gedaan. ?Met daaronder een stochastics van 9/3/3 ?en/of 14/3/3 . Voor kort werk gaat dit redelijk goed. Aleen zou e.e.a. verbetert kunnen worden door het in Vesticode om te zetten maar helaas lukt me kleine stukjes al wel maar ingrijpende programma's nog niet

Joop, als nu eens ieder een soort van inventarisatie houden bij de 144 mensen die gekeken hebben en hen vragen waarop men beslissingen neemt tot koop of verkoop. Dit zou kunnen ?zijn op basis van adviezen van bijvoorbeeld Beursbox, ?Beursgorilla, de optiebreken..of de optiespecialst .. ... of hoe ze ook allen mogen heten of op een zelf gekozen wijze. En als men daarbij dan tevens een winst of verlies % aangeeft , kan daar ieder een lering uittrekken en kunnen ook die mensen deelnemen aan dit soort discussies. ?Wat denk je ??
Jos
Laten we het goede initiatief van Joop navolgen

PS. Ik ben nog dagelijks bezig om een goed werkend handelssyteem voor deze markt te vinden. Indien ik zo ver ben zal ik mijn bevindingen zeker op dit forum vermelden.
zjostwee
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: zo 24 aug 2003, 12:10

Daytrading

Berichtdoor bertlamoree » di 28 okt 2003, 10:09

Misschien kunnen we beter eerst eens discusseren over de beoordelings-criteria.

Wat vinden jullie eigenlijk een goed systeem?
Hoe hoog moet de hitratio zijn? Hoe hoog de pf? Over welke tijd? Om over drawdowns maar niet te spreken!
Ik test exclusief spread/slippage/kosten en reken met een vast bedrag aan kosten per jaar. Verder optimaliseer ik heel weinig.


Rocema doet ca hr=51 %pf=2
Een mama dat ik handel doet hr=45 % pf =1.70
Een macd dat ik handel doet hr= 42% pf =1.40
Een andere op de plank doet hr = 43% PF =1.40
Alles zo op ?4 jaar.

Voorlopig kan ik niets vinden dat beter is dan Rocema.
en beperk ik me tot het zoeken naar zo vlak mogelijke equity-lijnen.

Welke hr en pf vinden jullie?
Speel ik met vuur?


gr Bert
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Volgende

Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron