Daytrading - Werkwijze

Vragen en suggesties over handelssystemen en indicatoren

Moderator: Perry

Daytrading

Berichtdoor hansch » di 28 okt 2003, 12:46

Dag heren,

Ik wil lezers van dit forum/onderwerp oproepen om zich te melden met het dagsysteem dat ze gebruiken en waarmee ze een redelijk rendement hebben. We kunnen dan proberen om deze systemen te verbeteren!
Hopende op veel reactie's!

Han
hansch
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: zo 11 mei 2003, 15:30

Daytrading

Berichtdoor JPR » di 28 okt 2003, 20:00

Hallo hansch, het is verlijdelijk om samen met een paar gelijk gestemden aan verschillende systemen te werken. Ik vind het op zich ook een goed idee. Ik ben ook bereid om mijn ROC systeem in te brengen ware het niet dat ik vind dat niet bereid ben te delen met mensen die geen inspanning leveren om het te verbeteren of niet met nieuwe systemen komen. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een besloten deel van het vesticsforum. Ik wil het volgende nog inbrengen voor de discussie. Alle Vestics gebruikers hebben een gemeenschappelijk doel en tool. ?Hoe beter het tool fuctioneerd des te beter we ons gemeenschappelijk doel kunnen realiseren. Hoe meer vestics gebruikers kennis en ervaringen uitwisselen des te beter wij ons gemeenschappelijk doel kunnen realiseren en vestics gedwongen wordt om mee te denken en te ontwikkelen. M.a.w. aan de ene kant wil je dat iedereen actief meedoet en aan de andere kant wil je mensen die dat niet doen maar wel profiteren buiten sluiten. Hoe zouden ze bij tradestation met dit dilemma omgaan........ ? :confused:
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

Daytrading

Berichtdoor Marco » wo 29 okt 2003, 19:43

Everybody!

Ik heb nog absoluut geen live ervaring met daghandelssystemen, ondanks het feit dat ik al wel behoorlijk (jan-mei van dit jaar) backtesten heb gedaan met 15sec (buiten Vestics, had ik toen nog niet) en 1 minuut grafieken op de DAX met een simpele Aroon + profit/loss.

Puur theoretisch gesproken had ik met dat systeem iets van 15-30 trades per dag, GEEN verliesdagen, maar winsten tussen de 300 en 3000 euro per dag. Kosten IB zijn er al af, echter GEEN slippage, GEEN spread, en GEEN tijd tussen het signaal en het handelen EN gebaseerd op de index en niet op de future, kortom puur theoretisch en vreselijk ideaal (lees: niet realistisch)

Wat hieruit wel is gebleken (en op het internet ook goed te vinden is) is, is dat er tijden zijn dat je beter NIET kunt daghandelen omdat het netto resultaat in die periodes (voor 09.30, tussen 12:00 en 14:00, na 17:30) domweg negatief is (afhankelijk van de index overigens, dus DAX weer anders dan AEX en/of STOXX)!

Daarnaast, en dat weet ik ook van een ander die al eens heeft geprobeerd om 20-30 trades op een dag te doen: het VREET energie, want je moet er bovenop zitten om ook maar in de buurt van je backtest te komen, laat staan de fouten die je maakt om zo snel mogelijk je order in te voeren...

Ik vraag me dan ook af hoe anderen daghandel doen want deze ervaring met 20-30 trades op een dag staat in schril contrast met sommige postings hiervoor van 1-2 trades per dag (veeeeel minder stress, maar volgens mij ook een veeeel lagere THEORETISCHE opbrengst?)

Kortom: dit soort dingen, dus zonder te beginnen over hoe zo'n handelssysteem er nu uitziet (het "prijsgeven" van je geheimen zonder er iets voor terug te krijgen oid) zijn volgens mij zeer nuttig om uit te wisselen op dit forum:

- Het soort handelssysteem (zonder op details te hoeven ingaan: een aangepaste ROC met ADI zegt ook al het nodige)
- Tijden (ochtend, middag, hele dag, wel/niet tussen bepaalde tijden)
- interval (1 min/15min etc)
- welke index/futures
- op de index zelf of direct op de future
- de praktische problemen
- realiteit: oftewel backtest versus praktijk
- hoelang doe je het al
- en wat levert het nu op in vergelijking met een standaard ROCEMATrend op 15min basis, oftewel is het de inspanning/tijd etc. waard?!?!?!?!?!

Marco
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Daytrading

Berichtdoor bertlamoree » do 30 okt 2003, 9:28

Kan je me die Aroon uitleggen?


Ik had er nog nooit van gehoord.

gr Bert
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Daytrading

Berichtdoor hansch » do 30 okt 2003, 9:51

Hallo Marco,
een leuke bijdrage! 300 euro per dag is toch al ca 60.000 euro per jaar (200dg). Lijkt mij een leuk inkomen.
Kun je het systeem niet zo maken dat hij alleen signalen geeft in de meest gunstige perioden van de dag? Even wat anders: is het jullie wel opgevallen dat ROC het dit jaar , op 5 minuten grafiek beter doet dan de 15 minuten. Ik heb al eens gekeken naar 1 minuut grafiek met een Linreg lijn en close icm stochastics kopen als stoch op 0 geweest is en close door Linreg gaat en verkopen als stoch op 100 en close door Linreg!
iemand ervaring hiermee? heeft iemand ervaring met het breakoutsysteem van vestics?
vr gr Han
hansch
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: zo 11 mei 2003, 15:30

Daytrading

Berichtdoor Marco » do 30 okt 2003, 11:18

YEP. een leuke bijdrage en jullie zullen begrijpen dat ik dus ook echt niet meer hoef te werken, het geld stroomt gewoon binnen :o..

Voor 1000 euro per jaar mogen jullie een abbo nemen bij mij. Ik wordt/blijf dan rijk, en jullie moeten maar afwachten :biggrin:

Maar goed. Het was dus zuiver theoretisch, en dan kun je met wat effort ook heus wel de 200.000 euro halen op een jaar met iets van 40.000 aan kosten, waar je natuurlijk domweg slippage, spread etc. weer lekker negeert, ach ja, dat dromen...

De Aroon heb ik overigens al eens eerder gepost en is te vinden op http://www.vestico.nl/cgi-bin/ikonboard ... &topic=263 voor diegenen die hiermee willen spelen...

Dan ga ik nu weer aan het "werk": in de zon zitten en af en toe via de satelietverbinding het forum bezoeken in afwachting van al die daytrading ervaringen :wink:

Hop, hop, kom op!

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Daytrading

Berichtdoor JPR » do 30 okt 2003, 21:42

Spielerei ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Attached is another simple indicator: Tushar Chande's Aroon for TradeStation, which is used to determine trend.

input:
? ?Length(10),
? ?WatchLevel(30);
var:
? ?aroonUp(0),
? ?aroonDn(0);

? ?aroonUp = (Length - HighestBar(H,length)) / Length * 100;
? ?aroonDn = (Length - LowestBar (L,length)) / Length * 100;

? ?plot1(aroonUp,"Arron Up");
? ?plot2(aroonDn,"Arron Dn");
? ?plot3(WatchLevel, ? ?"Low Level");
? ?plot4(100-WatchLevel,"High Level");

? ?if aroonUp = 100 then alert("Strong up trend");
? ?if aroonDn = 100 then alert("Strong down trend");

? ?if aroonUp crosses over ?plot4 then alert("Strong up trend");
? ?if aroonDn crosses below plot3 then alert("Strong down trend");



You may want to add/modify the alert statements to suit your needs.

The web has many pages on its use, such as:
http://stockcharts.com/education/glossary/Aroon.html
http://www.paritech.com/education/techn ... /aroon.asp
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

Berichtdoor Scuderia2006 » vr 05 jan 2007, 14:00

Hallo,

Ik zou graag in contact komen met mensen die daytraden via Vestics.
Via het forum gaat dit waarschijnlijk niet lukken aan de frequentie van de posts te zien.
Bestaat er iets van een chatroom voor vestics gebruikers?
Ben erg benieuwd naar hoe de verschillende mensen handelen per dag.
Graag hoor ik van jullie,

Groet Peter
Scuderia2006
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: vr 29 dec 2006, 20:28

Vorige

Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron