Instrument

Vragen en suggesties over handelssystemen en indicatoren

Moderator: Perry

Instrument

Berichtdoor geert udema » wo 30 jul 2003, 8:44

Als ik bijv. een Future instrument toevoeg in een AEX grafiek zou ik tenminste in de reports toch behoorlijke veranderingen moeten zien?
Alles blijft zoals het was, graag een tip.
Groetend, Geert
geert udema
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: ma 31 dec 2001, 11:45

Instrument

Berichtdoor geert udema » wo 30 jul 2003, 12:15

Weer geprobeerd, dus mijn eigen tip :
1. Er was in de grafiek wel iets veranderd, de trades starten en eindigen nl. niet meer op de Close maar op de future waarde.
2. De reports kreeg ik in orde door 200 in te vullen i.p.v. 1 contract
3. Nu vooral eens kijken naar report RRR en boeiend om te zien wat daar gebeurt als je de Money variabelen verandert.
Groetend, Geert
geert udema
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: ma 31 dec 2001, 11:45

Instrument

Berichtdoor poekmeister » wo 30 jul 2003, 15:32

Geert,
Interessant onderwerp. Dank voor het opvoeren. Ik ben geinteresserd in hoe je het instrument "Future" gebruikt in Vestico.
= Ikzelf simuleer het gebruik van de FTI op de AEX door money mgt toe te voegen en te doen alsof ik 200 stuks AEX koop met slippage van 0.15%
= Ik probeer al een tijd stoporder/limiet opdrachten te simuleren. Volgens de handleiding zou dit middels vEnterlong moeten kunnen, maar als je de functie aanroept verandert er niets aan de prijs. M.a.w. als ik een limiet opdracht geef dan voert Vestics 'm uit tegen de Close waarde. Dit geeft erg veel problemen als je bijv een strakke stoploss will hanteren en je een grote koersuitslag krijgt bij opening. Met jouw opmerking over de "trades die worden uitgevoerd tegen de Future waarde" bedoel je daarmee dat je de uitoefen prijs kan beinvloeden? Zo ja hoe doe je dat dan ?

Alvast dank voor je reactie,
Michel.
poekmeister
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: za 17 aug 2002, 19:50

Instrument

Berichtdoor geert udema » wo 30 jul 2003, 22:13

Naast een system voor de AEX heb ik toegevoegd (bijv. via Grafiekeigenschappen >> Trading) het ?instrument "Futures". Als je dit in Bron bekijkt zie je dat dit de AEX Close met een rentestukje verhoogt en worden vanf dat moment je trades getoond EN afgerekend in de prijs van de Future. De Close is alleen maar een lijntje in de grafiek.
Via dezelfde dialoog kun, moet je ook invullen de Spread/Slippage van de future en je eigengemaakte kostentabel waarin je de kosten van een future hebt vastgelegd. Dan dus nog 200 contacten in Money en het zou moeten werken.
Je hele trading gebeurt nog steeds op de AEX waarde maar je wordt zo in futures afgerekend (ook in het testen).
Je stoplossprobleem begrijp ik niet, binnen Vesticode is het met een "if" statement toch in te brengen ?
Groetend, Geert.
geert udema
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: ma 31 dec 2001, 11:45


Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron