Miljardair in een jaar... - Of hoe onvoorspelbaar is de opti

Vragen en suggesties over handelssystemen en indicatoren

Moderator: Perry

Miljardair in een jaar... - Of hoe onvoorspelbaar is de opti

Berichtdoor Marco » za 19 jul 2003, 23:22

Ik heb Vestics nu enkele dagen en ben lekker aan het spelen gegaan met verschillednde indicatoren en handelsystemen om wat gevoel te krijgen voor wat een handelssysteem kan en wat Vestics kan.

Welnu. Ik ben inmiddels het spoor aardig bijster:
- Resultaten van anderen (zelfde instellingen natuurlijk!) krijg ik soms zelf ook (tot op de euro nauwkeurig), maar vaak ook niet. Er kunnen verschillen optreden van tienduizenden euros op jaarbasis
- De optimalisatie geeft soms winsten van MILJARDEN euros af
- Andere keren haal ik op de AEX de 100.000 euro in een half jaar (en ik ben natuurlijk zo naief om dat te geloven ;-))
- Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om in 1 venster 2 dezelfde grafieken (dus ook de instellingen) te hebben met AFWIJKENDE resultaten. Trades waren soms identiek, dan weer volledig afwijkend! En helaas heb ik daar geen schermafdruk van gemaakt ter lering en vermaak voor het nageslacht :-(
- soms is mijn PC een uur of 10 aan het rekenen en eenmaal klaar druk ik op instelling overnemen knop waarna de grafiek domweg verdwijnt...
- soms duurt het uren om Vestics op te starten. Het blijkt dan dat er 2 vcPortfolioManager processen druk doende zijn iets te doen, maar wat??? Normaliter heb ik er maar eentje, dus waar af en toe die 2de vandaan komt is mij een raadsel...

Kortom:
Ik kan er af en toe geen chocola meer van maken en vraag me af of anderen ook deze ervaringen hebben...

Op deze manier is het nl wel erg lastig om zelf wat te knutselen of te veranderen in bestaande handelssystemen, want de resultaten zijn moeilijk te vergelijken door de mate van onvoorspelbaarheid...

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron