analyse van trading details - exporteren trading details naa

Vragen en suggesties over handelssystemen en indicatoren

Moderator: Perry

analyse van trading details - exporteren trading details naa

Berichtdoor ericc » ma 05 mei 2003, 9:57

Weet iemand of het mogelijk is om trading details te exporteren naar bijv. een csv bestand ? Ik wil verschillende parameters van het ROC-systeem vergelijkend analyseren op de resultaten, en die relateren aan wat externe variabelen (bijv. volatility). Vestics kan veel, maar dat toch niet. Of wel ?
ericc
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: ma 13 jan 2003, 16:12
Woonplaats: Haarlem

analyse van trading details

Berichtdoor acp010107 » ma 05 mei 2003, 11:32

Ik heb er afgelopen zaterdag (er was een vestics-contactdag) bij Pierre ook om gevraagd.
Pierre zei dat het wel aandacht heeft (mogelijkheden voor exporteren en/of analyseren) maar dat het nog niet kan.
Wellicht wordt de uitvoering bespoedigd als we emails hierover naar Pierre sturen.
Aad.
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

analyse van trading details

Berichtdoor geert udema » di 06 mei 2003, 12:30

Je komt met CTRL C in Samenvatting toch een heel eind ?
Daarnaast kun je vanuit Vesticode met Print naar een file of naar Samenbatting sturen wat je wilt.
Of bedoelen jullie dat niet ?

Groetend, Geert
geert udema
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: ma 31 dec 2001, 11:45

analyse van trading details

Berichtdoor acp010107 » di 06 mei 2003, 14:37

Beste Geert,
Ik bedoel het volgende.
Na het optimaliseren krijg je een overzicht. Heb je op 2 argumenten ?geoptimaliseerd, dan is dat een handzaam overzicht. Je kan dan goed zien wat de beste combinatie en de groep van betere combinaties is.
Heb je echter op meer argumenten geoptimaliseerd, dan kan je wel makkelijk zien wat de beste combinatie is, maar niet meer de groep van betere ?combinaties. Want dat wordt dan handwerk (je moet dan namelijk eerst per combinatie van ?argumenten handmatig selecteren wat de betere combinaties zijn, waarna je een conclusie kan trekken).
Mijn idee is dat wanneer je een bestandje kan exporteren met per combinatie het resultaat en eventueel het aantal trades, je bijv in Exel makkelijk een overzichtje kan maken waaruit o.m. blijkt wat de groep van betere combinaties is en wat de invloed van de diverse argumenten is.
M.vr.gr.
Aad
P.s. Pierre heeft me afgelopen zaterdag al gewaarschuwd dat je voor een robuust systeem niet al teveel argumenten moet gebruiken
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

analyse van trading details

Berichtdoor ericc » di 13 mei 2003, 20:13

Precies, dabbedoelik. Ik wil analyseren of bepaalde instellingen het bijvoorbeeld beter doen bij een grotere of kleinere volatiliteit. Dan is het handiger als je alle detail resultaten (trading details) van verschillende instellingen (bijv. ROC/EMA: 16/50, 17/48) langs een tijdas kunt zetten in Excel en langs diezelfde as de volatiliteit. Dan kun je leuk gaan analyseren of er samenhang is.
ericc
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: ma 13 jan 2003, 16:12
Woonplaats: Haarlem


Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron