www.tradewatch.nl

Vragen en suggesties over handelssystemen en indicatoren

Moderator: Perry

www.tradewatch.nl

Berichtdoor GMe » za 28 dec 2002, 22:05

Tijdens de kerstdagen even het TradeWatch systeem gekraakt en in Vestics geprutst ?:shocked:

http://members.chello.nl/~g.menting1/tradewatch.png
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

www.tradewatch.nl

Berichtdoor Dammie » zo 29 dec 2002, 18:00

Oei, dus toen ik aan de kalkoen zat gezellig te doen heb jij een leuk staaltje vesticode erin gegooit. Ziet er leuk uit en vooral interresant.
Dammie
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 23:00

www.tradewatch.nl

Berichtdoor acp010107 » zo 29 dec 2002, 22:33

Is er ook nog een site waarop de bijbehorende vesticode staat ? of wordt die niet gepubliceerd ?

Aad
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

www.tradewatch.nl

Berichtdoor Kane » ma 13 jan 2003, 20:50

GMe, ziet er top uit, wat zijn de resultaten van dit systeem en wil je de code openbaar maken? Ik zag trouwens dat dit op de Eurost fut is.

Kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

www.tradewatch.nl

Berichtdoor GM » ma 13 jan 2003, 21:38

De resultaten staan gewoon op www.tradewatch.nl

De vesticode is simpeler dan je denkt.

:o ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? :o ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? :o ? ?
GM
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: ma 06 jan 2003, 19:26

www.tradewatch.nl

Berichtdoor aextrader » wo 29 jan 2003, 19:02

GM(e),

Wil je de vesticode openbaar maken?

Groet,
Jonathan
aextrader
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: wo 30 okt 2002, 11:25

www.tradewatch.nl

Berichtdoor Kane » zo 02 feb 2003, 12:23

Ik ben ook zeer geinteresseerd en dankbaar,

Kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

www.tradewatch.nl

Berichtdoor Jaap S » do 06 maart 2003, 22:49

TradeWatch is een kindje van ISS ofwel Adri Wischman, de maker van het technische analyse programma Hermes. Adri is gek op futures en deze trade hij met de ZigZag indicator die ook van zijn hand is. De ZigZag indicator is niks anders dan een soort trailing stop die achter de koers aanloopt, dus koers omhoog, ZigZag omhoog, koers naar beneden, ZigZag gaat door zijn stop. Het enige wat variabel is aan de ZigZag is het aantal procenten welke die achter de koers aanloopt en uitgestopt wordt. Ergens is het wel raar dat iemand die een technisch analyse programma maakt en verkoopt en promoot dat diegene zelf met een indicator werkt die eigelijk niks met technische analyse te maken heeft, de ZigZag loopt gewoon als een hondje achter de koers aan. Hier spreekt toch wel enig wantrouwen tegenover de technische analyse uit, het geeft in ieder geval te denken. En als je goed op de site kijkt dan staat er eigelijk; koersen zijn niet te voorspellen je weet nooit van te voren wat er gebeurd en je kan er geen enkele uitspraak over doen, kortom er zit geen relatie in de koersbeweging. Dit is de wetenschappelijke opvatting die in principe lijnrecht tegenover de technische analyse staat. Conclusie, de technische analyse wordt verkocht en gepromoot maar er wordt gewerkt volgens de wetenschappelijke methode.
Jaap S
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: wo 14 aug 2002, 15:03

www.tradewatch.nl

Berichtdoor Julius » do 06 maart 2003, 23:36

Grafiek ziet er indrukwekkend uit. Ik heb het PNG bestand van GMe opgeslagen.
Is de Vesticode ook beschikbaar ?

Thanks...

Julius
Julius
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: za 21 dec 2002, 0:48
Woonplaats: Almere

www.tradewatch.nl

Berichtdoor acp010107 » za 08 maart 2003, 4:16

Beste Jaap.
Volgens zijn eigen verhaal wordt Adri nog wel eens door universiteiten uitgenodigd ?voor een lezing. Die lezingen eindigen dan meestal in een discussie over de wetenschappelijke waarde van de t.a., waarbij de uitgangspunten van Adri, m.b.t. de ?t.a., dan bestreden wordt door de "wetenschappers" die bij de lezing aanwezig zijn.
Adri heeft dan wel eens na afloop gezegd, mijne heren zullen we eens vergelijken wiens bankrekening de laatste jaren het hardst gegroeid is. De "wetenschappers" schijnen dat dan niet te durven, waarschijnlijk omdat ze weten dat Adri, op die, ook volgens jou, ?niets gebaseerde handel ?toch meer overgehouden heeft dan zij met het bedrijven van de wetenschap. Dat vindt ik toch knap, je doet iets op een manier die nergens op slaat en je verdient er leuk mee.
En je kunt toch ook niet zeggen dat hij de tegenpartij voor de gek houdt omdat hij hen gebakken lucht ?verkoopt. ? ? ?
Je kan best is een keer geluk hebben, er zijn tenslotte ook mensen die de hoofdprijs in de staatsloterij winnen, maar ik geloof niet dat het je lukt om frequent grote prijzen uit de staatsloterij te halen. ?
Verder verbaas ik mij over dit verhaal op dit forum. Er zijn denk ik 2 mogelijkheden of je bent een indringer die via dit forum de aanhangers van de t.a. probeert te overtuigen dat ze met iets onzinnigs bezig zijn, maar je weet dat indringers meestal niet welkom zijn ?of je handelt zelf wel , maar hebt fors verloren, ?wilt niet toegeven dat dat ?jou schuld is omdat de manier waarop je handelde, om welke reden dan ook, niet goed was en probeert nu de schuld af te schuiven op de t.a. en met name op de aanhangers daarvan omdat die mensen jou gezegd hebben dat je daarmee geld kon verdienen.
Want ze hebben jou voor de gek gehouden, dat verhaal bleek achteraf gebakken lucht te zijn, want ?t.a. is onzin.
Als je op die manier je frustraties kwijt wilt ga je gang, maar misschien kunnen we Pierre dan vragen een hiervoor een apart onderdeel op het forum te openen. Want dan behoef ik het niet te zien. Ik wil dingen lezen waar ik wat mee kan en met een discussie of t.a. wel of geen onzin is, kan ik niets. Het is een oude discussie, die de meeste van ons denk ik wel kennen. Vecht die uit in "wetenschappelijke" bladen. ?
Verder snap ik je verhaal m.b.t. de zigzag niet. Eerst is het een trailing stop (toch een onderdeel van t.a./money management) en dan heeft bij opeens ?niets meer met de t.a. te maken. Je ?zegt dan dat het een hondje lijkt die achter de koers aanloopt (volgens mij heb je Adri wel eens horen spreken) .
Maar wat doen bijv. al die gemiddelden (MA, EMA e.d.), die lopen toch ook achter de koersen aan. Koers omhoog, gemiddelde omhoog, koers omlaag, gemiddelde omlaag. ? ? ?

Aad ? ? ?
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

www.tradewatch.nl

Berichtdoor Jaap S » za 08 maart 2003, 12:45

Beste Aad,

Mijn verhaal lijkt misschien op een waarschuwing om niet aan T.A. te beginnen, maar toch is dat niet het geval. Wel is het een goedgemeend advies om pas te handelen nadat je terdege weet wat de regels van het spel zijn en hoe ze tot stand zijn gekomen.

Wie in opties handelt heeft te maken met Black & Scholes, op basis van deze uitgangspunten komt de prijsvorming tot stand.
Wie een "moderne" portefeuille wil beheren heeft te maken met Markowitz en zijn uitgangspunten.

Ik wens niemand toe om geld te verliezen en daarom is kennis en begrip van bovenstaande juist zo belangrijk.
Wie zijn kop in het zand steekt voor de BESTAANDE regels en uitgangspunten in de markt doet aan struisvogelpolitiek.

Jaap
Jaap S
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: wo 14 aug 2002, 15:03

www.tradewatch.nl

Berichtdoor acp010107 » za 08 maart 2003, 14:16

Beste Jaap,
Hartelijk dank voor je antwoord. Ik geloof dat we, na deze reactie, redelijk ?op een lijn zitten.
Bij het eerste stuk kreeg ik het gevoel dat je, net als (een (groot) deel van de) wetenschap de t.a. onzin vindt. ?
Je tweede stuk met o.a. : " ... het is ?een goedgemeend advies om pas te handelen nadat je terdege weet wat de regels van het spel zijn en hoe ze tot stand zijn gekomen" spreekt me aan.
Ik heb inmiddels ook wat verhalen gehoord van mensen die in eerste instantie zonder voldoende kennis zijn gaan handelen, ?een behoorlijk verlies leden, zich vervolgens goed zijn gaan verdiepen in de materie en daarna pas succesvol werden.
Maar het lijkt allemaal zo makkelijk, vooral als je de mooie van sommige andere mensen hoort, ?maar zonder voldoende kennis en niet de goede psychologische instelling (o.m. geen angst en hebzucht) kom je er niet. ?

M.vr.gr.,
Aad

Beste GM,
Is heb de site van TradeWatch nog eens goed bekeken.
handelen zij misschien op basis van een logaritmische trendlijn ?
Aad
acp010107
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: di 05 maart 2002, 23:48

www.tradewatch.nl

Berichtdoor El Doctoro » wo 07 mei 2003, 10:50

We hebben nu mooi wat geblabla gehad, maar nog steeds niet wat de instellingen zijn van de ZigZag
(MSL) indicator.

En de link van CMe naar de .png file is er blijkaar ook
niet meer??
?-={ I'm a SodomBiker }=-
http://www.sodombikers.tk
El Doctoro
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: di 17 dec 2002, 10:47
Woonplaats: SodomCity

www.tradewatch.nl

Berichtdoor GM » wo 07 mei 2003, 18:31

Tja wat wil je, TradeWatch was zo over de zeik dat ze hun site direkt geblokkeerd hebben voor vreemde bezoekers.
Nou toen heb ik ook maar de plaatjes van mijn site gehaald :cool:
GM
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: ma 06 jan 2003, 19:26

www.tradewatch.nl

Berichtdoor aextrader » di 20 mei 2003, 18:07

Oke heren, we hebben nu 13 artikelen over tradewatch, maar nog steeds de bron/vesticode niet. Waarom kan deze niet gegaan gepost worden? Ik begrijp dat tradewatch het niet leuk vind, maar wat is er tegen? Zo kan een ieder er zijn of haar voordeel mee doen door eens goed te kijken hoe het systeem werkt en het wellicht te verbeteren. Kortom publiceren die code...
aextrader
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: wo 30 okt 2002, 11:25

Volgende

Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron