ROCEMA en opbrengsten futures

Vragen en suggesties over handelssystemen en indicatoren

Moderator: Perry

ROCEMA en opbrengsten futures

Berichtdoor ericcornelissen » ma 16 dec 2002, 22:59

Ik krijg de indruk dat bij het voorbeeld van de ROCEMA dat we op de cursus hebben meegekregen, nl. AEX futures, in de samenvatting alleen de traderesultaten worden meegeteld. Waar blijven de dagelijkse opbrengsten/verliezen die het in bezit hebben van de future oplevert ? Ik kan ze niet in het tradereport terugvinden. Of zie ik wat over het hoofd ?

Eric.
ericcornelissen
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: ma 16 dec 2002, 22:39
Woonplaats: Haarlem

ROCEMA en opbrengsten futures

Berichtdoor Pierre » di 17 dec 2002, 11:18

Hoi Eric,

Het 'in bezit hebben' van de futures kost alleen maar geld omdat de future elke dag een beetje rente kost.

Het gaat hierbij om de maandrente (ca 3%) hetgeen op jaarbasis uitkomt op 3% van 330 punten AEX = 10 punten AEX = 2000 euro. Per dag is dat ongeveer 8 euro aan rente.

Omdat je bij het ROC-systeem ongeveer de helft van de tijd long bent en de helft van de tijd short, heffen de rente bedragen elkaar op de lange termijn op.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

ROCEMA en opbrengsten futures

Berichtdoor ericcornelissen » di 17 dec 2002, 16:10

Hallo Pierre,

Die rente dat snap ik wel. Maar het gaat me om het bedrag dat iedere dag met je afgerekend wordt als de future hoger of lager staat dan de koers van de vorige dag. Dat is nog even wat meer dan de rente. En meer dan het traderesultaat. Maar wel belangrijk voor je rendement. Toch ?
ericcornelissen
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: ma 16 dec 2002, 22:39
Woonplaats: Haarlem

ROCEMA en opbrengsten futures

Berichtdoor ericcornelissen » wo 18 dec 2002, 17:57

Hallo Pierre,

Vannacht slecht geslapen, en toch een helder inzicht: het kwartje is bij mij gevallen: wat de FTI ook voor beweging maakt, voor het rendement telt alleen maar verschil tussen aankoop en verkoopkoers. Alle tussenliggende vereffeningen worden gecompenseerd, hoe rood of zwart je tussentijds ook staat, dat heeft alleen maar rentegevolgen. En zo werkt je rekening courant net als een expansievat van een CV installatie.

Nog bedankt voor je ?commentaar.

Eric.
ericcornelissen
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: ma 16 dec 2002, 22:39
Woonplaats: Haarlem


Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron