ROCEMA en Alerts

Vragen en suggesties over handelssystemen en indicatoren

Moderator: Perry

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor Dammie » ma 09 dec 2002, 16:40

Hallo,


Is het mogelijk om op de koop, verkoop en stoploss momenten een signaal te laten versturen met de desbetreffende berichtgeving in een SMS ?

Bedank,
Guido Damsteeg
Dammie
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: za 13 okt 2001, 23:00

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor Pierre » ma 09 dec 2002, 20:38

Hallo Guido,

Eigenlijk was het de bedoeling om afgelopen weekend een email rond te sturen met een stappenplan hoe je die signalen uit Vestics kunt krijgen. Ik zal dat morgen (dinsdag) alsnog in orde maken.

Bij deze alvast een beknopte handleiding in telegramstijl voor degenen die al willen beginnen...

Maak een portefeuille
1) maak een nieuwe portefeuille met als naam bijv. ROCEMA en als type 'normaal' of 'automatisch'

Maak een tabblad
2) maak een nieuw tabblad en noem het bijv. ook ROCEMA
2a) Indien er een sterretje staat bij de naam van het tabblad, kies dan Vesticsknop >> Huidig tabblad >> Sluiten indien niet zichtbaar om het sterretje weg te halen.

Maak een grafiek
3) kies Vesticsknop >> Huidig tabblad >> Nieuw venster
6) kies het tabje "Grafiek"
7) kies "Afleiden van sjabloon"
8) kies het sjabloon "Intradag grafiek"
9) kies als fonds de AEX INdex
10) druk op OK

11) Ga op het menu van de grafiek staan en kies Bestand >> Opslaan als >> Nieuwe vrije grafiek
12) Noem de grafiek "ROCEMA" of zoiets

Voeg het ROC-systeem toe
13) Ga op het menu van de grafiek staan en kies Grafiek >> Invoegen >> System
14) selecteer het ROCEMA systeem en druk op OK
15) pas de instellingen aan aan je eigen wensen en druk op OK. Als je onze signalen alleen maar wilt volgen, stel dan EMA=16 en ROC=50 in. Als je zelf wilt gaan traden, vermijd deze instellingen dan want iedereen gaat ze op den duur gebruiken. Er zijn genoeg andere (betere?) instellingen.

Activeer Money Management
16) Ga op het menu van de grafiek staan en kies Grafiek >> Invoegen >> Money Management
17) Selecteer de functie FixedShares
18) Stel in: aantal shares = 1, startkapitaal = 100, portefeuille = "ROCEMA"

Let op: Je moet de aanhalingstekens rond de portefeuillenaam niet vergeten, anders gaat het fout. De naam moet tevens gelijk zijn aan de naam die je gekozen hebt bij ?stap 1)

====================================
Je kunt nu in de grafiek onder het tabje "Transacties" in de menubalk zien welke trades het systeem in de afgelopen tijd heeft gemaakt. Uiteraard heb je daarvoor wel kwartierkoersen van de AEX index nodig!

Als je de grafiek laat meelopen dan zullen de signalen standaard op het scherm komen.

Mocht je de signalen op je SMS willen hebben, dan moet je dat even configureren...
====================================

Activeer signalen via SMS
19) Kies Vesticsknop >> Beheer >> Instellingen >> Inleesprogramma's
20) zet een vinkje bij VCALERT Signaleringsserver

21) ga naar het tabblad Status
22) zoek het grote witte venster van het Signaleringsprogramma
23) maak de menukeuze Bestand >> Instellingen
24) druk op de knop HELP
25) in de inhoudsopgave (links) druk op het plusje voor Signaleringsprogramma
26) Klik op het hoofdstuk Stap-voor-stap en volg de instructies hoe het SMS'en te activeren

Meer details in de email.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor Kane » ma 09 dec 2002, 20:38

Hoi Dummie,

Dat is zeker interessant, dit is een utilitie die door mij zeer positief ontvangen zal worden. Die ROCEMA doet het goed, ik denk erover deze te gaan traden.

Groet,

Kane
Kane
 
Berichten: 54
Geregistreerd op: di 20 nov 2001, 20:36

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor JanvanZijp » ma 16 dec 2002, 13:55

Hallo,

Even een vraagje voor Pierre of iemand anders die het weet.
Op de afgelopen cursus van het ROC systeem werd verteld hoe je SMS alerts activeerd voor het ROC systeem.
Er werd verteld dat je ter controle of je PC of Windows omgeving nog werkt je om de zoveel tijd een SMS'je zou moeten sturen, want: Geen SMS betekent: "Geen signaal", maar het kan ook betekenen dat je PC hangt, en dat zie je niet als je onderweg bent.

Hoe stel je zoiets in Vestics in, of moet er dan een stukje Vesticode gemaakt worden?

Groeten,

Jan
JanvanZijp
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: wo 06 maart 2002, 16:30

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor Pierre » di 17 dec 2002, 10:38

Hallo Jan,

Je moet inderdaad een 'stukje VestiCode' maken om een signaal te sturen.

Wat je zou kunnen doen is in het ROCEMA-systeem ??n extra regel toevoegen die er zo uitziet:
? if Time%100=0 then Alert('ROCEMA werkt nog om '+NumToStr(Time));

De functie Time geeft de tijd van de huidige bar, uitgedrukt als 1115, 1200, 1545, enz. Door middel van de forumule Time%100 pak je de modulus 100, oftewel de rest na deling door 100. Dat levert in bovenstaand voorbeeld de waarde 15, 0 of 45 op. Als deze waarde 0 is (dus op het hele uur) sturen we vervolgens een alert (signaal) naar de GSM met de tijd.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor JanvanZijp » di 17 dec 2002, 21:55

Pierre, bedankt.

Een andere vraag.
Het is me enige tijd gelukt om Vestics e-mails te laten sturen op signalen.
Plotseling werkt dit niet meer, als Vcalertmail start krijg ik steeds de melding: "10057 ?Socket is not connected".
Er is wel een goede (Dial-up ISDN) Internetverbinding.
Er wordt geen mail gestuurd en de verbinding wordt niet meer verbroken.
Dit heeft tot voor kort nog goed gewerkt.
Ik draai wel met de Betaversie, maar ook daarmee heeft het gewerkt. (Onder Windows 98 SE).
Enig idee?

Groeten,

Jan
JanvanZijp
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: wo 06 maart 2002, 16:30

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor Mark Vink » do 13 maart 2003, 20:28

Hallo allemaal,

Ik ben pas begonnen met vestics en ik heb een ?probleem.
Ik heb alles zoals hieronder ingesteld om signalen via sms te krijgen uit een handelssysteem. Als ik een signaal instel via de rechtermuisknop werkt alles perfect dan krijg ik keurig een sms, maar als het handelssysteem een signaal afgeeft gebeurd er niets.
Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat?

Bedankt voor de moeite!!
Mark Vink
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor Pierre » do 13 maart 2003, 20:43

Hallo Mark,

Om de signalen te testen is het het handigste om te zorgen dat je niet lang hoeft te wachten op een volgende trade. Ik maak dan even een kopie van de grafiek (via Bestand opslaan als) en verander de interval (via Grafiekeigenschappen) naar 1 minuut. Vervolgens zet ik de EMA-periode op 1 en de ROC op 2. Dat geeft elke paar minuten wel een trade en dat test gemakkelijker.

Nu naar de mogelijke oorzaken van je probleem...
1) ik noem het maar voor alle zekerheid: er moet natuurlijk wel en trade geweest zijn, anders is het logisch dat er geen signaal komt.
2) kijk via menu Grafiek >> Indicator instelling naar de instelling van Money management. Daar moet op de derde regel de naam van een portefeuille zijn ingevuld!
3) start portefeuillebeheer (via Vesticsknop >> Beheer >> Portefeuillebeheer) en controleer of de ingevulde portefeuille bestaat.
4) kies menu Bestand >> Portefeuille eigenschappen en controlleer of het soort portefeuille op Automatisch staat (mag niet Test zijn!). Als dat klopt kun je het portefeuillebeheer sluiten.

verder kan ik even niets verzinnen. Ik hoor wel of je er uit bent. Zo niet, dan piekeren we verder.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor Mark Vink » vr 14 maart 2003, 14:58

Hallo Pierre,

Bedankt voor de snelle reactie. Hij werkt weer als de brandweer.

Gr
Mark Vink
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

ROCEMA en Alerts

Berichtdoor JPR » za 12 apr 2003, 13:19

Hallo, is het mogelijk om ook de stand van de AEX aan het alert toe te voegen? ? if Time%100=0 then Alert('ROCEMA werkt nog om '+NumToStr(Time));
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39


Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron