Handelssysteem in het koersvenster

Vragen en suggesties over handelssystemen en indicatoren

Moderator: Perry

Handelssysteem in het koersvenster

Berichtdoor Erwin0001 » zo 10 nov 2002, 20:44

In de samenvatting van de contactdag van 8-11 -waar ik zelf niet bij kon zijn- werd beschreven hoe een indicator of een handelssysteem ingevoerd kon worden in het koersvenster.
Kort samengevat: "grideigenschappen" >> tab "Kolommen" >> knop "Vesticode" >> tab "indicator" of "system" en kies de gewnste indicator of systeem. Als ik dat doe met een indicator krijg ik netjes een kolom met de corresponderende waarde.
Echter, als ik de twee voorbeeld handelssystemen van Vestics selecteer -MOVAVG cross-over en ROCEMA- krijg een kolom met resp. de waarde v/h 9-daags gemiddelde en een kolom met de waarde v/h 16-daags exp. gemiddelde. Volgens de beschrijving zou je de waarde "long","short" of "neutral"moeten krijgen. Iemand enig idee waar ik de mist in ga?
Erwin0001
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: do 25 jul 2002, 14:39

Handelssysteem in het koersvenster

Berichtdoor Pierre » ma 11 nov 2002, 8:33

Hallo Erwin,

De functionaliteit waardoor de waarde van een handelssysteem altijd wordt uitgedrukt in Long, Neutral of Short is nieuw.

De versie van het Koersvenster die deze functionaliteit ondersteunt is wel beschikbaar op de server, maar alleen voor de mensen die de instelling Wijzigingen = "Meteen" hebben gekozen. De mensen die de instelling Wijzigingen = "Na enkele dagen" hebben, krijgen deze nieuwe versie pas later.

Mocht je deze nieuwe versie van het koersvenster willen ophalen, dan kan dat als volgt...
1) kies Vesticsknop >> Beheer >> Instellingen >> Wijzigingen
2) verander "Na enkele dagen" in "Meteen" en druk op OK
3) kies Vesticsknop >> Beheer >> Koersen ophalen
4) verander de instelling weer terug naar "Na enkele dagen"

Let op: de instelling "Meteen" is minder geschikt voor mensen met een modem omdat je dan relatief veel updates ontvangt, waardoor de dagelijkse download ?langer gaat duren. Mensen met ADSL of Kabelinternet hebben hier vrijwel geen last van.

Het alternatief is dat je nog enkele dagen wacht totdat de versie van het Koersvenster definitief is. Ik sluit namelijk niet uit dat er nog enkele aanpassingen komen in de loop van deze week.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Handelssysteem in het koersvenster

Berichtdoor Erwin0001 » ma 11 nov 2002, 14:57

Bedankt voor de snelle reactie, nu werkt het wel.
Nog een aanvullende vraag. Is het mogelijk om geoptimaliseerde waarden van uit de "designer" onmiddelijk in het koersvenster te krijgen? Of moet je die waarden handmatig aanpassen.
Erwin0001
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: do 25 jul 2002, 14:39

Handelssysteem in het koersvenster

Berichtdoor Pierre » ma 11 nov 2002, 15:50

Hoi Erwin,

Op dit moment kun je per kolom maar ??n waarde instellen en die geldt dan voor alle fondsen.

Binnenkort komt er echter een optimalisatiefunctie in het koersvenster, zodat dat allemaal automatisch gaat.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Handelssysteem in het koersvenster

Berichtdoor hetvosje » di 26 nov 2002, 16:09

Beste Pierre,

Op 11 november schreef je dat binnenkort de waarden van het handelssysteeem in het koersvenster per fonds kunt optimaliseren . Heb je enig idee wanneer dat mogelijk is.
hetvosje
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: za 09 feb 2002, 20:35

Handelssysteem in het koersvenster

Berichtdoor Pierre » di 26 nov 2002, 21:01

Hallo Vosje,

Ik kan helaas nog niet aangeven wanneer dat zal zijn.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Handelssystemen + Indicatoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron