Koershistory ophalen van Yahoo functie - koersdata importere

Werken met historische databestanden

Moderator: Perry

Koershistory ophalen van Yahoo functie - koersdata importere

Berichtdoor JPR » zo 01 feb 2004, 14:18

De importfunctie koershistory ophalen van Yahoo werkt bij mij soms helemaal niet en soms vanaf een niet gewenste datum.... terwijl de historischekoersdata wel aanwezig is..... zijn er nog meer met dit probleem. Heeft iemand dit weten op te lossen ?
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

Koershistory ophalen van Yahoo functie

Berichtdoor Dirk » zo 01 feb 2004, 21:38

Beste JPR,

Ik heb ook wel eens problemen met het ophalen via Yahoo. Meestal doet ie het wel, soms niet (bijv. vorige week een aantal dagen). Gecorrespondeerd met Pierre, geen duidelijke oorzaak voor gevonden. Misschien goed om het bij Pierre ook te melden. ?

De beta versie zou een nieuwe update hebben van het programma echter ik gebruik de beta versie al dus daar heeft het m.i. ook niet mee te maken. Op dit moment weer geen problemen met het ophalen.
Een vriendelijke groet,

Dick
Dirk
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: wo 07 aug 2002, 16:30
Woonplaats: Rosmalen

Koershistory ophalen van Yahoo functie

Berichtdoor JPR » wo 04 feb 2004, 7:21

Hallo Dirk,

Ik gebruik hiervoor de vooraf versie. Ik zal het nog eens proberen.
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

Koershistory ophalen van Yahoo functie

Berichtdoor bart lenselink » wo 20 okt 2004, 13:09

Ik heb afgelopen weekend ook met de meest recente Vooraf versie van Vestics geprobeerd data in te lezen van Yahoo. ?

De naamgeving van bepaalde fondsen bleek gewijzigd te zijn. Dat is eenvoudig op te lossen door de juiste symbols op Yahoo/Finance op te zoeken.

Een probleem dat ik nog niet opgelost heb is de verminking van opgehaalde data van voor 1985.
Probeer bijvoorbeeld PG (Proctor & Gamble) te downloaden vanaf 1-1-1970 en vergelijk het resultaat in Vestics met de grafiek die je bij Yahoo kunt opvragen. De koersen van na 1-1-1985 zien er goed uit.
Voor deze datum gaat het importeren en splitsen van de koersen zodanig mis dat mij nog niet duidelijk is waar ik de mogelijke fout moet zoeken.
Ge?nteresseerd in turbo's en speeders? Neem eens een kijkje op turbobeleggen.blogspot.com.
bart lenselink
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 9:49
Woonplaats: Pijnacker


Keer terug naar Importeren & Exporteren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron