Problemen met exporteren na importeren - Import geen export

Werken met historische databestanden

Moderator: Perry

Problemen met exporteren na importeren - Import geen export

Berichtdoor Peter Pan » ma 29 dec 2003, 21:36

Hallo,

Ik heb een probleem. Onlangs is mijn computer gecrasht. Hierdoor heb ik een aantal dagen intraday data gemist. Dit is mij later weer toegestuurd in keurige ascii bestanden.

Na de normale import procedure waren al mijn koersen voor de betreffende indices weer bijgewerkt.
Later bleek dat bij het exporteren van de AEX index, het export bestand alleen maar gevuld werd met de header en niet meer de intraday data.
Na het terugzetten van mijn backup bestand (pff je kan niet zonder) ging het exporteren weer goed.
Het gekke is dat er geen export problemen optraden bij de Dow Jones nadat ik deze geimporteerd had.

Kortom ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Ik heb nog gemaild met Pierre, maar die kwam het niet bekend voor. Na de gevraagde items opgestuurd te hebben, blijft het doodstil aan de andere kant van de lijn.
Daarom mijn vraag hier op het forum.
Is er misschien iemand die het probleem bekend voorkomt?
Of is er iemand die weet wat er verminkt kan zijn aan het intraday bestand?

In spanning afwachtend, :confused:
Peter Jellema
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

Problemen met exporteren na importeren

Berichtdoor geert udema » ma 29 dec 2003, 23:15

Probeer eens Vestics > Extra > Koerstikkenbeheer.
Daar kun je bijv. voor de AEX de tikken bekijken en als dat in orde is, dan is het wellicht het exporteren ?
Kan het zijn dat de te exporteren data worden gebruikt op het exportmoment ?
Groetend, Geert.
geert udema
 
Berichten: 114
Geregistreerd op: ma 31 dec 2001, 11:45

Problemen met exporteren na importeren

Berichtdoor Peter Pan » ma 29 dec 2003, 23:28

Hallo Geert,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb via koerstikkenbeheer het hele bestand (AEX.vtf) bekeken. Hier zie ik geen rare dingen tov andere fondsen die wel goed exporteren nadat ik data heb geimporteerd. (bv Dow Jones).

De data wordt niet gebruikt bij het exportmoment. Heb zelfs al geexporteerd terwijl vestics afgesloten is.
Wanneer ik tijdens het draaien van Vestics mijn backup (met koersgap) terugzet, dan gaat het exporteren wel weer goed.

Wanneer ik het oude bestand exporteer, daarna het bestand AEX.vtf verwijder uit de map Intraday en vervolgens weer importeer dan wordt er een nieuw bestand AEX.vtf opgebouwd. Wanneer ik daarna weer exporteer gaat het weer fout.

Helaas je ideen hebben mij niet verder kunnen helpen.

Peter
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

Problemen met exporteren na importeren

Berichtdoor bertlamoree » di 30 dec 2003, 12:50

Heb je tussendoor vestics en/of de computer opnieuw opgestart?
Kan helpen.
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Problemen met exporteren na importeren

Berichtdoor Peter Pan » di 30 dec 2003, 20:42

Hallo,

De computer opstarten en/of Vestics opnieuw opstarten heeft helaas geen invloed. :sad:

Misschien een beetje aan de late kant, maar heeft iemand misschien de tickfiles nog van 24-11-2003 t/m 28-11-2003?
Mogelijk kan ik hiermee wel mijn AEX.vtf bijwerken zodat de export functie blijft werken.
Of eventueel een compleet AEX.vtf bestand. Dan heb ik in ieder geval mijn koersreeks weer in orde.

Is het ook mogelijk dat iemand mij het bestand DAX.vtf kan toesturen. Dit bestand is namelijk ook verminkt, maar ik heb er geen backup van.

Alvast bedankt voor de eventuele moeite.

Peter

(Edited by Peter Pan at 8:48 pm op 30,dec. 2003)
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

Problemen met exporteren na importeren

Berichtdoor Peter Pan » ma 05 jan 2004, 15:20

Hallo,

Het export probleem is inmiddels boven water, door de support van Pierre.
Het blijkt dat na het importeren van data voor (voor zover ik weet) de AEX en de DAX, de eertse regel van het intraday bestand wordt verminkt. Hier komt een timestamp 84399 te staan.
Deze timestamp kun je veranderen dmv koerstikkenbeheer.
Hier een kleine beschrijving van wat je moet doen wanneer het zich bij iemand voordoet.

- start Koerstikkenbeheer (via Vesticsknop >> Extra >> Koerstikkenbeheer)
- druk op de knop met de 3 puntjes
- ga naar de map \vestics\data\intraday\euronext\index
- dubbelklik op het bestand AEX.vtf
- druk op Laden
- controleer de eerste regel in het bestand. Deze is verminkt
- druk op de knop Instellen en dan Wijzigingen en activeer het veranderen van regels
- verander de timestamp van 84399 naar de timestamp van de 2de regel in het bestand
- verander de koers van de - naar de koers van de 2de regel in het bestand
- druk op toepassen
- vergelijk de timestamps van regel 1 en 2, deze moeten nu gelijk zijn; idem voor de koers
- druk op Opslaan
- sluit het programma af.
Nu zou het wel moeten lukken om de koersen van de AEX te exporteren.

Waardoor het bestand wordt verminkt is nog niet bekend, maar er wordt door Vestico naar gezocht.

Groet, Peter Jellema
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04


Keer terug naar Importeren & Exporteren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron