Koersen Dow Jones Sector Indices

Werken met historische databestanden

Moderator: Perry

Koersen Dow Jones Sector Indices

Berichtdoor Dirk » di 16 dec 2003, 11:49

Ik ben al enige tijd op zoek naar de historische koersen van de onderstaande Dow Jones U.S. Sector Indices zoals genoemd op de site van CBS Marketwatch. Vergelijkbare indices kan ik bij Yahoo niet vinden. Heeft iemand enig idee waar ik deze koersen vandaan kan halen.

Mijn dank.


? Basic Materials ?
? Consumer, Cyclical ?
? Consumer, Noncyclical ?
? Energy ?
? Financial ?
? Healthcare ?
? Industrial ?
? Technology ?
? Telecommunications ?
? Utilities ?
Een vriendelijke groet,

Dick
Dirk
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: wo 07 aug 2002, 16:30
Woonplaats: Rosmalen

Koersen Dow Jones Sector Indices

Berichtdoor JVerv » vr 19 dec 2003, 11:33

Hallo Dirk,

Je kunt Historie van Sectoren ophalen als tekst file vanaf www.Stoxx.com tab data keuze historical data bijv Euro currency Secotors DJStoxx 600. Na een keuze gemaakt te hebben, moet je ze nog in Vestics importeren. Dat lijkt me nog een hele klus, vandaar dat ik dit nog niet gedaan heb. Ik beb benieuwd naar je ervaringen.

Groet,
Jan
JVerv
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 11 nov 2002, 20:26

Koersen Dow Jones Sector Indices

Berichtdoor Dirk » za 03 jan 2004, 18:01

Hoi Jan,

Dank voor de tip. Inderdaad is het m.i. een hele klus ze in VEstics te importeren. Daarnaast kan ik er niet goed wijs uit worden of het dezelfde indices zijn als op CBS Marketwatch gebruikt worden. Ik zoek ook nog even verder.
Een vriendelijke groet,

Dick
Dirk
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: wo 07 aug 2002, 16:30
Woonplaats: Rosmalen

Koersen Dow Jones Sector Indices

Berichtdoor GMe » za 03 jan 2004, 21:17

Hier vind je ze allemaal en te downloaden in keurige ascii files die vervolgens weer probleemloos in Vestics te importeren zijn. En als ze er niet tussen staan dan weet ik het ook niet meer :cool:


http://host.wallstreetcity.com/wsc2/Sym ... &Symtype=3
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

Koersen Dow Jones Sector Indices

Berichtdoor JVerv » za 03 jan 2004, 22:10

Hallo Geert,

Bedankt voor de info.
Indrukwekkende lijst van indices. Ik heb even een tijdje gezocht maar kon geen data historie vinden. Alleen in grafiekvorm. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Groet,
Jan
JVerv
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: ma 11 nov 2002, 20:26

Koersen Dow Jones Sector Indices

Berichtdoor GMe » za 03 jan 2004, 22:35

Jan,

Onder de grafiek zit een link "Historical Quotes" als je die doorklikt kun je de periode aangeven welke je wilt downloaden. Je krijgt dan alle data te zien. Maar als je dan aan het eind in de link ........format=0 wijzigt in .........format=1 krijg je de mogelijkheid om de data te downloaden in het MetaStock ascii formaat. Kies dan met de rechter muistoets "opslaan als" ..........
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

Koersen Dow Jones Sector Indices

Berichtdoor Dirk » zo 04 jan 2004, 0:14

Geert,

Ook namens mij bedankt. Deze site kende Google nog niet volgens mij...........Ik ben wel nieuwsgierig: hoe weet je dat je door het format te veranderen van 0 naar 1 een te downloaden file krijgt?
Een vriendelijke groet,

Dick
Dirk
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: wo 07 aug 2002, 16:30
Woonplaats: Rosmalen


Keer terug naar Importeren & Exporteren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron