Transacties scherm naar Excel? - Markeren OK, kopieeren Nee.

Werken met historische databestanden

Moderator: Perry

Transacties scherm naar Excel? - Markeren OK, kopieeren Nee.

Berichtdoor GerardB » di 27 mei 2003, 5:42

Hallo,

Graag zou ik het transacties scherm willen exporteren of kopieeren naar b.v. Excel. Het is wel mogelijk alles te markeren, maar helaas kan ik niet knippen en plakken.
Ik zou dit graag willen omdat de aan en verkoop koersen verschillen "in het echt" anders zijn. In Excel kan ik de originele optiepremies invoeren waarmee ik een duidelijker beeld van de winsten / verliezen krijg.

Volgens mij is het technisch mogelijk om een eigen report systeem te maken met een paar regels die dat zou kunnen. Misschien kan iemand me iets op weg helpen? :)

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg,
Gerard
GerardB
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: ma 17 feb 2003, 22:08

Transacties scherm naar Excel?

Berichtdoor franz maurer » wo 28 mei 2003, 7:37

Vestico zou een kopieermogelijkheid in kunnen bouwen of een indicator kunnen bouwen, die alle trade data bevat, die ook in de System en RRR reports zit. Ikzelf heb zo'n indicator gemaakt met zo'n 30 parameters per trade, die een .csv bestand oplevert. Deze wordt in Excel ingelezen met VBA code via 1 druk op de knop en levert dan een 20-tal grafieken op over alle trades, zoals Netprofit, Max Drawdown, MFE, MAE etc.
Dus door Print statements naar een file te gebruiken, kun je zelf je transactiedata veilig stellen en in Excel verder je bewerkingen uitvoeren.
franz maurer
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: vr 22 feb 2002, 17:53

Transacties scherm naar Excel?

Berichtdoor Paul M » wo 28 mei 2003, 21:33

Hoi Franz,
Dit alles binnen Vestics? Zo,ja zou je dit uit kunnen leggen hoe je dit gedaan hebt.

Al vast bedankt.
Paul
Paul M
 
Berichten: 263
Geregistreerd op: vr 13 dec 2002, 23:21

Transacties scherm naar Excel?

Berichtdoor bart lenselink » wo 25 jun 2003, 14:40

Franz,

Ik ben ook erg geinteresseerd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Ben je bereid om jouw kennis te delen?

Bart
Ge?nteresseerd in turbo's en speeders? Neem eens een kijkje op turbobeleggen.blogspot.com.
bart lenselink
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 9:49
Woonplaats: Pijnacker

Transacties scherm naar Excel?

Berichtdoor Pierre » do 26 jun 2003, 7:39

Hallo allemaal,

Om de transacties van een backtest te exporteren naar Excel ga je als volgt te werk...
1) maak een nieuwe test-portefeuille aan
2) als je nog geen Money management functie hebt toegevoegd aan je grafiek, dan moet je dat even doen. Kies bijv. voor FixedShares als je geen money management wilt doen, want dan wordt standaard steeds 1 aandeel gekocht zoals dat ook gebeurd als je helemaal geen money management toevoegd aan de grafiek.
3) vul daarbij de naam van de test portefeuille in als 3de instelling.
4) let op: nadat je de money-functie hebt toegevoegd moet je nog ??n keer op F5 drukken (grafiek verversen) om te zorgen dat de portefeuille ook wordt weggeschreven.
5) kies nu Vesticsknop >> Beheer >> Portefeuillebeheer en open de test-portfeuille. Als het goed is zie je nu de hele portefeuille met alle transacties, trades, moneyline, enz. En uiteraard kun je deze transacties printen of exporteren.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Importeren & Exporteren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron