TICKDATA AEX - 1 JAAR 15 MINUTEN GESIMULEERDE TICKDATA AEX

Werken met historische databestanden

Moderator: Perry

TICKDATA AEX - 1 JAAR 15 MINUTEN GESIMULEERDE TICKDATA AEX

Berichtdoor FM » vr 17 jan 2003, 11:46

Te vinden op: http://groups.yahoo.com/group/vestics/f ... ulator.txt

Ik heb nog geen script gemaakt om de data in te laden maar wellicht dat iemand anders daar tijd voor heeft, de komende dagen lukt me dat helaas niet.

De periode 31-10-2001 t/m/ 22-11-2002 AEX data 15 minuten heb ik door een simulator heen gehaald en zo nieuwe data gecre?erd die voor testen gebruikt kan worden.
Als dit werkt zal ik meer simulaties draaien om meer datasets op de site te kunnen plaatsen.

met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

TICKDATA AEX

Berichtdoor GM » vr 17 jan 2003, 17:36

Waar ken ik die data toch van en waarom is het door een 'simulator' gehaald?
GM
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: ma 06 jan 2003, 19:26

TICKDATA AEX

Berichtdoor FM » vr 17 jan 2003, 18:33

De data zal je inderdaad niet vreemd voorkomen. Ik neem aan dat je er geen bezwaar tegen hebt dat ik deze wat aangepast heb. Ik gebruik gesimuleerde data, op basis van een echte dataset, veelvuldig voor testen. Zeker als er niet al te veel echte data beschikbaar is is het een handige manier om de robuustheid te testen van een systeem. Het karakter van de data verandert wel enigzins, maar is nog steeds representatief.

met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

TICKDATA AEX

Berichtdoor GM » vr 17 jan 2003, 18:46

Maar wat is er nu gesimuleerd aan de data dan?
GM
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: ma 06 jan 2003, 19:26

TICKDATA AEX

Berichtdoor FM » za 18 jan 2003, 0:14

OEPS! :-( Verkeerde file geplaatst. ?De file die ik bedoel iheeft gemuteerde koersen waardoor de gehele koersgrafiek veranderd. Morgen zal ik het even herstellen. Kan nu de file even niet zo snel uploaden, staat op een ander systeem.
Kan ik ook even het schaamrood op mijn kaken laten wegtrekken.


met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58

TICKDATA AEX

Berichtdoor FM » za 18 jan 2003, 20:28

Toch de goede file geplaatst, maar helaas. Mijn tools kunnen wel end-of-day data scamblen en simuleren maar kwartierkoersen lukt niet! Vandaar dat de data niet was gemodificeerd.
Maar eens contact opnemen met de bouwers. Zou wel erg prettig zijn immers als we tickdata voor testdoeleinden zouden kunnen simuleren.


met groet,

Frans.
FM
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: do 15 aug 2002, 12:58


Keer terug naar Importeren & Exporteren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron