Koersen inlezen via Binck Bank

Vragen en suggesties over realtime koersen

Moderator: Perry

Koersen inlezen via Binck Bank

Berichtdoor fsimjouw » vr 22 dec 2006, 19:44

Al geruime tijd maak ik gebruik van het inlezen van realtime koersen via Binck Bank. Dit ging tot nu toe goed.
Sinds augustus 2006 begonnen de eerste problemen. Het opstarten duurde langer, de verbinding werd af en toe onderbroken. Sinds afgelopen week loopt het programma vcTickBinck niet meer, er wordt geen verbinding gemaakt en tot overmaat van ramp wordt de hele computer geblokkeerd.
Ik heb al contact gehad met Pierre, met Binck Bank en met KPN. maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik ben op zoek naar andere gebruikers die vcTickBinck gebruiken.
Hebben zij ook problemen, wat zijn de instellingen, welke koersen lezen zij in, wat voor aansluiting hebben ze. Dit zijn zo maar een paar vragen die me te binnen schieten.
Kortom wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.

Met viendelijke groeten Frans Simjouw
fsimjouw
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: vr 25 okt 2002, 15:27
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor probi » vr 22 dec 2006, 23:02

Beste Frans,

Ik maak al geruime tijd gebruik van Binck en ervaar tot nu toe geen enkel probleem via Vestics. Wat anders is dat als je halverwege de dag Vestics opstart dat je dan de hoog/laag koersen krijgt vanaf dat moment en in het koersenoverzicht daarom veelal niet de juiste informatie staat c.q. door Vestics wordt opgehaald. Maar verder geen enkel probleem, integendeel.

Om verder op je vragen in te gaan: ik lees alleen koersen in van AMsterdam, aandelen, indices en opties en indices internationaal. Bij sleutels alleen rekeningnummer en wachtwoord ingevuld, niet mijn Binck account en depot en andere id's. Doe ik rechtstreeks via Binck zelf.

Groet,
Piet
probi
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: wo 26 jul 2006, 9:31
Woonplaats: Sommelsdijk

Berichtdoor fsimjouw » za 23 dec 2006, 19:05

Hoi Piet,

Bedankt voor je reactie.
Ook ik lees via Binck alleen de koersen van Amsterdam binnen alsmede de opties en internationale indices. Ik heb wel de bied en laatkoersen aangevinkt. Wat het opstarten betreft op een later tijdstip is het logisch dat je pas vanaf dat moment de streaming koersen binnenkrijgt. De openings - hoogste en laagste koers wordt door Vestics bepaald aan de hand van de binnengekomen tikken. De eerste tik is dan de openingskoers en de laatste tik de slotkoers. De hoogste en laagste wordt steeds vastgesteld.
Verder kan ik nog melden dat ik gebruik maak van een ADSL aansluiting via KPN. Ik heb wel alle velden bij de sleutels gevuld.

Groetjes
Frans Simjouw
fsimjouw
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: vr 25 okt 2002, 15:27
Woonplaats: Etten-Leur

Inlezen via Binck.......................

Berichtdoor Frans Wijnen » ma 25 dec 2006, 15:04

Beste Frans

Ook ik ondervind de laatste tijd problemen.
Ik heb het idee dat het ook te maken heeft met
mijn systeem. Ik draai onder W2000 Pro/US op een
Pentium 3/500 MHz met 384 Mb aan geheugen.
Bij problemen zie ik mbv. de Task Manager
bij vcTickbinck 'Not responding' staan, en ditzelfde
zie ik ook weleens bij de dagverwerking (vcEndofday)

Op een kopie installatie op een laptop met een 3400 MHz
AMD en 1 Gb aan geheugen heb ik geen enkel probleem.

Het besturingssysteem is volgens mij niet de boosdoener,
maar het geheugen. Waarschijnlijk als je een aantal
(niet Vestics-)programma's is een keer (tijdelijk) afsluit
denk ik dat je moet concluderen dat eea. wel naar
behoren werkt.

gr.
Frans Wijnen
Frans Wijnen
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: do 04 okt 2001, 23:05
Woonplaats: Yerseke

Berichtdoor fsimjouw » di 26 dec 2006, 9:42

Hoi Frans,

Bedankt voor je reactie.
Mijn systeem is een Pentium 4 2GHz met een geheugen van 2 GB.
Het besturingssysteem is windows XP home editie.
Als ik Vestics opstart duurt dat behoorlijk lang.
In taakbeheer zie ik dat vcTickBinck de boosdoener is deze pakt 100% CPU tijd.
ALs ik opstart zonder vcTickBinck dan start vestics redelijk snel op.
Er draait normaliter alleen maar Vestics op deze computer.
Bij andere programma's heb ik geen enkele last, ik kan surfen op internet, e-mail lezen. Ook met bv Google Earth heeft de computer geen enkel probleem.
Op de een of andere manier kan vcTickbinck niet altijd inloggen, soms draait het de hele dag goed dan weer worden er helmaal geen tikken ingelezen of ontbreken er een aantal uren.
Ik weet dan ook niet meer in welke richting ik moet zoeken om het probleem op te lossen.

Groetjes
Frans Simjouw
fsimjouw
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: vr 25 okt 2002, 15:27
Woonplaats: Etten-Leur

Binck na nacht opstarten

Berichtdoor Paultje » di 08 mei 2007, 12:44

Jammer eigenlijk dat Vestics 'snachts aan laten staan helaas geen zin. Ik moet 'smorgens toch altijd opnieuw opstarten. Anders is er geen import van Binck. Is dat eigenlijk wel normaal? Of moet dat anders kunnen?
Paultje
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: ma 05 jan 2004, 16:51
Woonplaats: Almere

Binck na nacht opstarten

Berichtdoor Paultje » di 08 mei 2007, 12:44

Jammer eigenlijk dat Vestics snachts aan laten staan helaas geen zin. Ik moet 'smorgens toch altijd opnieuw opstarten. Anders is er geen import van Binck. Is dat eigenlijk wel normaal? Of moet dat anders kunnen?
Paultje
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: ma 05 jan 2004, 16:51
Woonplaats: Almere

Binck na nacht opstarten

Berichtdoor Paultje » di 08 mei 2007, 12:44

Jammer eigenlijk dat Vestics snachts aan laten staan helaas geen zin. Ik moet 'smorgens toch altijd opnieuw opstarten. Anders is er geen import van Binck. Is dat eigenlijk wel normaal? Of moet dat anders kunnen?
Paultje
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: ma 05 jan 2004, 16:51
Woonplaats: Almere

Berichtdoor lumico » ma 17 dec 2007, 15:38

Hallo,

ik heb dus sinds kort hetzelfde probleem. In eerste instantie was dat mijn eigen fout omdat ik bij Binck mijn password moest vernieuwen en verzuimd had dat ook in Vestics te doen.
Maar nu loopt iedere keer als vcTickbinck.exe start het CPU gebruik naar 100% en loopt het programma vast. Dit is te zien in Windows Taakbeheer.

Ik denk dat dit een gevalletjes voor Pierre is.

MVG

Luc Oosterveen.
lumico
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: vr 10 mei 2002, 9:09
Woonplaats: Bergen op Zoom

Berichtdoor lumico » ma 17 dec 2007, 15:38

Hallo,

ik heb dus sinds kort hetzelfde probleem. In eerste instantie was dat mijn eigen fout omdat ik bij Binck mijn password moest vernieuwen en verzuimd had dat ook in Vestics te doen.
Maar nu loopt iedere keer als vcTickbinck.exe start het CPU gebruik naar 100% en loopt het programma vast. Dit is te zien in Windows Taakbeheer.

Ik denk dat dit een gevalletjes voor Pierre is.

MVG

Luc Oosterveen.
lumico
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: vr 10 mei 2002, 9:09
Woonplaats: Bergen op Zoom

Berichtdoor hans van kleef » za 19 jan 2008, 18:23

Opmerkelijk. Ik wijzig in Vestics nooit mijn wachtwoord en het gaat altijd goed.
Ik heb geen problemen met Binck wel met QStream. Door het gigantische aantal koersen, gaat bij mij de CPU ook geregeld naar de 100%

groet,
hans
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32

Berichtdoor Lidwien » za 19 jan 2008, 18:51

Bij mij gaat het op en af en ik ben er bijna klaar mee.

Momenteel een 'goede' periode, dwz dat de PC niet bijna continu vaststaat, zoals een paar weken geleden. En ook hier is vctickbink de boosdoener.

Bij herstarten van Vestics is het dan wel beter het hele systeem te herstarten anders heb je soms meerdere vctickbincks.

Een oorzaak/oplossing heb ik nog niet gevonden.

Opschonen Outlook lijkt wat te helpen, maar kan ook wishful thinking zijn, je houdt er in ieder geval een schone postbus aan over. :lol:

Aan het systeem - AMD64 3 gH XP pro- kan het niet liggen
Mijn wachtwoord is al langere tijd niet gewijzigd.

Lidwien
Lidwien
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: zo 05 feb 2006, 16:57

Berichtdoor hans van kleef » ma 21 jan 2008, 13:06

Helaas moet ik mijn standpunt wijzigen. Vandaag liep Vestics vast en ook de pc. Tickbinck neemt nu pakweg 50% CPU in beslag en blokkeert alles. Eruit gegooid en nu gaar het veel beter. Totale CPU nu steeds op 5 a 10% met uitschieters naar 20%

groet,
hans
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32

Berichtdoor Lidwien » ma 21 jan 2008, 14:44

zomaar een gedachte: kan een upgrade van explorer eea verergeren?
Die was er tenslotte vrij recent
Lidwien
Lidwien
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: zo 05 feb 2006, 16:57

Berichtdoor hans van kleef » ma 21 jan 2008, 15:50

bij mij niet, want die heb ik nog niet opgehaald.

groet,
hans
hans van kleef
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 15:32

Volgende

Keer terug naar Realtime koersen inlezen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron