Vestics & IB

Vragen en suggesties over realtime koersen

Moderator: Perry

Vestics & IB

Berichtdoor ReneV » vr 06 jun 2003, 21:19

Ik heb Vestics geinstalleerd en aan TWS 795 gekoppeld.

Ik krijg wel RT koersen binnen van bv de DAX en eurostoxx Index, maar niet van futures. Volgens de Vestics helpdesk zou er iets loos zijn met de IB API. Dat zou kunnen maar ik vindt wat zaken raar:

In Zoektabelbeheer staat bv:
Fondsnr= -203350835; Fondsnaam=FDAX0306 F; Aktief=X; Externe naam= DAX_FUT_200306_DTB; Extra informatie = DAX Future

De externe naam bestaat dus voor een deel uit de expiratie maand.

Echter in de Tabellenbeheer->Fondsentabel->Future:
staat een ander fondsnummer (positief, in zoektabel negatief), je moet aangeven waar het van ingelezen wordt DDE_IB dus en je moet een externe naam opgeven. En dat vind ik raar. Immers in de zoektabel geef je exact per contract (expiratie maand) een Externenaam op, maar in de fondsen tabel gaat dat niet, daar kun je niet per contract maand een Externenaam opgeven ! En het moet wel ingevuld worden. Het zou in mijn ogen een algemene omschrijving van de future moeten bv DAX_FUT_DTB....

In de Fondsenverkenner, zijn alle future mapjes leeg, behalve die van Euronext (FTI ed)).

Kortom ik kan het even niet volgen en het zou me niet verbazen wanneer het aan de configuratie ligt en niet aan IB, maar zeker weten doe ik het ook niet....

Als iemand kan helpen graag..
Groetjes Ren
ReneV
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: wo 14 mei 2003, 20:21

Vestics & IB

Berichtdoor Pierre » za 07 jun 2003, 19:22

Hallo Rene,

Je hebt gelijk... het ligt aan Vestics en niet aan IB.

Ik denk dat jij op de "meteen" versie zit en er is inderdaad medio mei een update geweest in de "Vooraf" versie van Vestics om de negatieve fondsnummers van opties en futures te ondersteunen.

Wat moet je doen...
1) kies Vesticsknop >> Beheer >> Instellingen >> wijzigingen
2) verander de instelling "Meteen" in "Vooraf"
3) druk op de knop "Gelijk maken"
Nu wordt o.a. vcTickDDE bijgewerkt (plus enkele andere modules)

Daarna moeten de futures ook werken.

Doordat er in de afgelopen weken problemen zijn geweest met versie 793 van TWS en doordat het bij alle anderen wel werkte heb ik de fout te snel bij IB gezocht. Excuses

vr. groeten,
Pierre
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Vestics & IB

Berichtdoor Pierre » zo 15 jun 2003, 9:44

Als gevolg van deze posting ontvingen we onderstaande vraag via de helpdesk:

Hoi Pierre,
Begrijp ik het goed als ik op het forom lees dat het toch aan Vestics lag en dat het opgelost is?
Gr Jos

Ons antwoord op deze vraag...

Hallo Jos,

Interactive Brokers heeft een probleem gehad met built 793 en 794. Onze waarschuwing om niet te upgraden had betrekking op die builts van TWS.

Inmiddels waren er twee nieuwe Vestics gebruikers die built 795 hadden en waar de indexen wel werden ingelezen maar de futures niet. Omdat het bij alle bestaande vestics gebruikers goed ging met beiden (indexen en futures) of helemaal niet (door built 793) dacht ik dat built 795 misschien half gefixed was. Vooral ook omdat er bij de release notes van 795 met geen woord gerept werd over het probleem met DDE-koppeling. Toen de melding kwam heb ik gezegd tegen de betreffende gebruiker dat ik een vermoeden had dat het aan TWS lag en dat ik het zou uitzoeken. Zoals je in de posting van Rene V kunt lezen was hij niet erg overtuigd van mijn verhaal en achteraf heeft hij gelijk gehad.

Ik realiseerde me namelijk later dat we inderdaad een aanpassing hebben gemaakt in het inleesprogramma om futures te kunnen koppelen, en de nieuwe gebruikers van Vestics worden standaard uitgeleverd in de "Meteen". Door over te schakelen op de "Vooraf" versie was het probleem gefixed.

E.e.a. staat dus los van de problemen met built 793 die door de helpdesk van Interactive Brokers bevestigd werd als een bug in TWS. Deze oorspronkelijke bug lijkt dus opgelost in built 795 van TWS en iedereen kan weer met een gerust hart upgraden.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
vestico helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Realtime koersen inlezen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron