Problemen met Boursorama? - internet inlees-programma hang r

Vragen en suggesties over realtime koersen

Moderator: Perry

Problemen met Boursorama? - internet inlees-programma hang r

Berichtdoor poekmeister » di 13 mei 2003, 18:19

Ik heb nu al twee dagen achterelkaar meegemaakt dat ik thuis kom en er sinds ~13:00 geen koersupdates zijn binnengekomen via Boursorama. Het internet-inlees programma staat dan te wachten op een response van de website...die klaarblijkelijk niet is gekomen. Na herstarten van het inleesprogramma doet alles het weer normaal, maar ik heb wel een gat in mijn intradag gegevens.

Herkent iemand dit probleem? Ik heb tot voor kort met beta's gewerkt van Vestics gewerkt maar sta nu weer ingesteld op officiele releases sinds dit weekend. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Ook lijkt het me niet gek om een time-out bewaking op te nemen in het inleesprogramma dat na een bepaalde tijd het verzoek opnieuw stuurt of doorgaat naar de volgende site. Pierre, zit dit in de toekomstig development?

Michel
poekmeister
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: za 17 aug 2002, 19:50

Problemen met Boursorama?

Berichtdoor Mark Vink » wo 14 mei 2003, 10:55

Hallo Poekmeister,

Ik herken het probleem maar dan met de koersen van A+. Volgens A+ heet dit verschijnsel loadbalancing en heeft te maken met het toewijzen van een server waar jij dan de koersen van afhaalt. Om een lang verhaal kort te maken, de enige oplossing die A+ mij te bieden had was om de koersen via een decoder (en niet via internet) binnen te halen dan heb je namelijk dit probleem niet.

Succes!
Mark
Mark Vink
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: di 11 maart 2003, 11:17
Woonplaats: Doetinchem

Problemen met Boursorama?

Berichtdoor Joop Henzen » wo 14 mei 2003, 15:21

Hallo P

Ik had hetzelfde probleem met Yahoo ( zelfde programma ) Gemeld bij Perry

gr.


J.J.Th.H te B
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Problemen met Boursorama?

Berichtdoor poekmeister » do 15 mei 2003, 15:12

Joop,
Was er ook een quick fix of is het een kwestie van site afzetten ? Ik gebruik 'm met name vanwege de EuroStoxx 50 die ik via Yahoo of TT anders niet binnenkrijg...

Michel
poekmeister
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: za 17 aug 2002, 19:50

Problemen met Boursorama?

Berichtdoor Joop Henzen » do 15 mei 2003, 16:33

Hallo Michel

Ik weet niet de oorzaak. Thans loopt alles weer als vanouds. ES 50 via Yahoo kun je heel gemakkelijk activeren door in het ini bestand voor de 1e regel de " ; '' weg te halen. Tijden veranderen in 0751 2020


groet

Joop
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum


Keer terug naar Realtime koersen inlezen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron