RT koersen AEX - Via Teletekst internet NOS

Vragen en suggesties over realtime koersen

Moderator: Perry

RT koersen AEX - Via Teletekst internet NOS

Berichtdoor VALK » ma 23 dec 2002, 10:17

Beste collegas, Kan iemand mij helpen met het volgende probleem? Ik ontvang geen ticks, hoewel het statusblad(datacentrum-teletekst-internet) actief is. ?Bvd
VALK
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: ma 23 dec 2002, 9:00

RT koersen AEX

Berichtdoor Pierre » za 28 dec 2002, 10:47

Hallo VALK,

Gewoon even bellen naar de helpdesk: 0345-549312.

Voor de doe-het-zelvers hierbij een checklist... De eerste 2 punten zijn voor jou niet van toepassing omdat je al aangeeft dat de programma's draaien.

1) check via Vesticsknop >> Beheer >> Instellingen >> Inleesprogramma's of er vinkjes staan bij het Data Centrum en de inleesprogramma's

2) check op het Status tabblad of de programma's aanwezig zijn. Het kan zijn dat je ze geminimaliseerd hebt; dan staan ze als kleine torentjes rechtsboven in de vesticsbalk.

3) check of het inleesprogramma aangeeft "Verbonden met data centrum". Zo niet, dan is het data centrum er niet, of kan het inleesprogramma niet 'praten' met het datacentrum omdat je firewall (ZoneAlarm) dat niet toestaat.

Let op: als je een firewall gebruikt dan moet het datacentrum als (trusted) Server geconfigureerd zijn en alle andere Vestics programma's moeten als (trusted) Access geconfigureerd zijn. Programma's die echt het internet op moeten zoals: vcDownLoad, vcTickIEX, vcTickTXT en vcNewsHTML moeten bovendien Internet Access hebben!

4) Check of aantal gezonden tikken in het statusvenster van het "inleesprogramma Teletekst Internet" oploopt. Als deze op 0 blijft staan, dan is er iets mis met de Internet verbinding.

Mogelijke problemen met Internet:
- foutieve configuratie van je verbinding in Internet Explorer
- bij Pandora.be moet je in Internet Explorer via Extra >> Internet Opties >> tabje Verbindingen >> Lan instellingen altijd vermelden Proxyserver=proxy.pandora.be en Poort=8080

5) Als er wel tikken binnenkomen, maar je ziet de koers van Fonds X niet veranderen, kijk dan eerst op teletekst.nos.nl of er op de teletekstpagina's wel een koers staat voor Fonds X.

6) Als op de teletekst pagina's wel koersen staan voor Fonds X kies dan Vesticsknop >> Extra >> Koerstikkenbeheer om te kijken of er tikken binnenkomen voor Fonds X. Je kiest dan Instellingen >> tabje Fonds >> check 2de regele (Alleen van fonds..) en druk op de knop met de 3 puntjes om Fonds X te selecteren. Druk daarna op Laden en je ziet alle tikken van Fonds X.

7) Als er geen tikken zijn binnengekomen van Fonds X, dan kan het zijn dat de naam van Fonds X op de Teletekst pagina is verandert, bijv. van KLM naar K.L.M. of zoiets. Je moet dan de naam op de pagina vergelijken met die in de externe naam van de zoektabel. Voor NOS is de naam van de zoektabel TT_NOS en je kunt deze bekijken via Vesticsknop >> Beheer >> Zoektabelbeheer.

Tot zover de checklist. Maar, zoals gezegd, je kunt ook gewoon bellen naar de helpdesk op 0345-549312.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

RT koersen AEX

Berichtdoor ericc » vr 17 jan 2003, 22:11

Pierre,

Ik heb een firewall, Zonealarm (de gratis versie) waar ik bijzonder tevreden over ben. Hij is echter zo slim dat hij ziet wanneer er weer een nieuwe versie van bijv. VcAlert is geinstalleerd. Hij vraagt dan weer opnieuw of het ok is dat hij internet opgaat. Je snapt het al: op het moment dat Vcalert actief wordt om mij mijn SMS-jes te sturen, ben ik er net niet, en komt hij er niet doorheen. Omdat ik nu met ROCEMA trade had dat vrij dramatisch uit kunnen pakken. Nu stuur ik iedere ochtend voor ik wegga even een controle-smsje. Maarre: weet jij een elegantere oplossing ? Een testknopje op Vcalert heel eventjes het net op te laten prikken ?ofzo ?
ericc
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: ma 13 jan 2003, 16:12
Woonplaats: Haarlem

RT koersen AEX

Berichtdoor Pierre » za 18 jan 2003, 15:45

Hoi Ericc,

Bedankt voor de suggestie.
Is er geen mogelijkheid om bepaalde mappen (bijv. \vestics\programs) uit te schakelen in ZoneAlarm?
Bijna al onze programma's communiceren onderling met TCP/IP en lopen dus tegen ZoneAlarm aan zelfs als ze niet het internet op gaan.

Zoals je al aangeeft merkt ZoneAlarm ook als een programma ververst is, en dat is redelijk irritant. Je zou willen zeggen dat vcAlert altijd mag. Heeft iemand een tip?
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

RT koersen AEX

Berichtdoor Eppo » za 18 jan 2003, 21:44

Je kunt een bepaald IP-adres toegang geven tot je PC alsof het adres tot het lokale netwerk behoort.
Ga naar Security en zet Local op Low en Internet op High.
Kies vervolgens Advanced en klik op Add, selecteer en klik op IP-Address, schrjf in het Description-veld Vestics en plaats het IP-adres in het betreffende veld. Geef OK en kijk of er een vinkje in het hokje v??r Vestics staat. Zo niet doe dat dan alsnog. Weer OK en verlaat ZA.
Vr. gr. Eppo
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp

RT koersen AEX

Berichtdoor Pierre » za 18 jan 2003, 22:07

Hoi Eppo,

Bijna alle communicatie is al intern (IP-adres 127.0.0.1 oftewel LocalHost). Ik wilde weten of het mogelijk is om ZoneAlarm te zeggen dat hij zich alleen maar moet bezighouden met het verkeer van en naar het internet, en niet het verkeer binnen de lokale computer. Kan dat?

Toelichting: Van de Vestics componenten gaan alleen een paar inleesprogramma's (Teletext, Nieuws, IEX) en het downloadprogramma het internet op. Als zo'n programma ververst wordt betekent dit dat ZoneAlarm opnieuw vraagt of het programme het internet op mag. Daar kan ik mee leven. Echter... alle andere programma's, en dat kunnen er tientallen zijn, communiceren alleen maar onderling op de lokale computer, en daar moet je ook steeds weer eenmalig toestemming voor geven als ze ververst worden. En dat is echt hinderlijk.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

RT koersen AEX

Berichtdoor Eppo » vr 24 jan 2003, 23:10

Als je, zoals ik in het vorige bericht aangaf, de "Local Security" op "Low" zet en de "Internet Lock" op "Unlocked" dan zijn er geen of nagenoeg geen belemmeringen op het lokale netwerk. Overigens houdt ZA zich slechts bezig met internet en lokaal netwerkverkeer. Dus niet met intern computerverkeer.
Wanneer je dus het IP-adres van Vestics deel laat uitmaken van je lokale netwerk, zoals ik in mijn vorige bericht eveneens aangaf, zou er geen probleem moeten zijn.
Het enige wat ik daar niet had vermeld, was, dat het Internet Lock op Unlocked moet staan.
Vr. gr. Eppo
Eppo
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: ma 08 okt 2001, 21:10
Woonplaats: Leiderdorp


Keer terug naar Realtime koersen inlezen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron