door Pierre » za 28 dec 2002, 10:47
Hallo VALK,
Gewoon even bellen naar de helpdesk: 0345-549312.
Voor de doe-het-zelvers hierbij een checklist... De eerste 2 punten zijn voor jou niet van toepassing omdat je al aangeeft dat de programma's draaien.
1) check via Vesticsknop >> Beheer >> Instellingen >> Inleesprogramma's of er vinkjes staan bij het Data Centrum en de inleesprogramma's
2) check op het Status tabblad of de programma's aanwezig zijn. Het kan zijn dat je ze geminimaliseerd hebt; dan staan ze als kleine torentjes rechtsboven in de vesticsbalk.
3) check of het inleesprogramma aangeeft "Verbonden met data centrum". Zo niet, dan is het data centrum er niet, of kan het inleesprogramma niet 'praten' met het datacentrum omdat je firewall (ZoneAlarm) dat niet toestaat.
Let op: als je een firewall gebruikt dan moet het datacentrum als (trusted) Server geconfigureerd zijn en alle andere Vestics programma's moeten als (trusted) Access geconfigureerd zijn. Programma's die echt het internet op moeten zoals: vcDownLoad, vcTickIEX, vcTickTXT en vcNewsHTML moeten bovendien Internet Access hebben!
4) Check of aantal gezonden tikken in het statusvenster van het "inleesprogramma Teletekst Internet" oploopt. Als deze op 0 blijft staan, dan is er iets mis met de Internet verbinding.
Mogelijke problemen met Internet:
- foutieve configuratie van je verbinding in Internet Explorer
- bij Pandora.be moet je in Internet Explorer via Extra >> Internet Opties >> tabje Verbindingen >> Lan instellingen altijd vermelden Proxyserver=proxy.pandora.be en Poort=8080
5) Als er wel tikken binnenkomen, maar je ziet de koers van Fonds X niet veranderen, kijk dan eerst op teletekst.nos.nl of er op de teletekstpagina's wel een koers staat voor Fonds X.
6) Als op de teletekst pagina's wel koersen staan voor Fonds X kies dan Vesticsknop >> Extra >> Koerstikkenbeheer om te kijken of er tikken binnenkomen voor Fonds X. Je kiest dan Instellingen >> tabje Fonds >> check 2de regele (Alleen van fonds..) en druk op de knop met de 3 puntjes om Fonds X te selecteren. Druk daarna op Laden en je ziet alle tikken van Fonds X.
7) Als er geen tikken zijn binnengekomen van Fonds X, dan kan het zijn dat de naam van Fonds X op de Teletekst pagina is verandert, bijv. van KLM naar K.L.M. of zoiets. Je moet dan de naam op de pagina vergelijken met die in de externe naam van de zoektabel. Voor NOS is de naam van de zoektabel TT_NOS en je kunt deze bekijken via Vesticsknop >> Beheer >> Zoektabelbeheer.
Tot zover de checklist. Maar, zoals gezegd, je kunt ook gewoon bellen naar de helpdesk op 0345-549312.