Interactive Brokers - TWS gebruik - Uitwisseling van ervarin

Gebruikers bij elkaar brengen

Moderator: Perry

Interactive Brokers - TWS gebruik - Uitwisseling van ervarin

Berichtdoor Sil de strandjutter » vr 05 maart 2004, 15:28

Hallo Perry en medelezers,

Naar ik heb begrepen zijn er inmiddel meerdere Vestics gebruikers die ook IB-TWS gebruiken.
Nu ben ik als IB-TWS beginner tegen een aantal zaken opgelopen waar ik vragen over heb / had. Een aantal zijn inmiddels opgelost door kontakt op te nemen met de helpdesk.
Een aantal van die zaken die ik en andere gebruikers hebben opgelost zouden hier eventueel gemeld kunnen worden opdat gebruikers (beginnende en ervaren) hier in veel gevallen direkt antwoorden kunnen vinden en, ook belangrijk dat de medewerkers van VESTICO deze vaak kleine zaken niet hoeven te behandelen en zich meer bezig kunnen houden met het uitbreiden, aanpassen en verbeteren van VESTICS.

N.B. Tot nu is mij gebleken dat TWS 's avonds zichzelf afsluit (deze tijd is aan te passen), waarna ik dan TWS weer opnieuw opstart. De ochtend erna werkt dan TWS wel (je ziet dus koers aanpassingen op het TWS scherm), er worden echter geen koersen opgenomen door Vestics. Door het Koersinleesprogramma van IB uit te klikken en weer op te starten loopt het weer.
Heeft iemand dezelfde ervaringen en hier een oplossing voor gevonden of heb ikzelf iets over het hoofd gezien?

Als een nieuw fonds in het Zoekvenster van IB wordt ingebracht en ge"saved", dan is het eerst noodzakelijk het Koersinleesprogramma weer uit en aan te klikken!
Sil de strandjutter
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: za 14 dec 2002, 21:50

Interactive Brokers - TWS gebruik

Berichtdoor hmommers » wo 10 maart 2004, 12:43

Beste Sil,
ik gebruik een programmaatje TWSStart om mijn TWS automatisch te starten. Ik zet mijn computer 's nachts altijd uit, maar als je dat niet doet, kun je het beste een herstart van je windows doen om bv 8 uur. (TWS sluit 2x per nacht af, 1x rond 22 uur en 1x rond 5 uur, dat schijnt niet anders te kunnen volgens IB)
Als je dan zowel vestics als TWSStart in je opstartmap hebt staan, werkt alles daarna weer.
Dat herstarten kun je via 'geplande taken' doen, maar ik vind het nadeel dat je dan een wachtwoord in moet typen. Of er zijn freeware programmaatjes zoals poweroff die het voor je kunnen regelen.

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27


Keer terug naar Contact en Oproep

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron