Nieuwe indicator toevoegen

Moderator: Perry

Nieuwe indicator toevoegen

Berichtdoor jojo » zo 15 feb 2009, 15:53

Ik ben pas begonnen met Vestics en heb een paar vragen.
Als ik een nieuwe indicator maak, dan krijg ik de melding: Deze indicator heeft geen instellingen. Mijn vraag is: Waar kan ik die instellingen maken. Graag zou ik ook met sms signalen werken. In de help staat dit beschreven, maar bij Lycos staat er niets over vermeld. Wie kan en wil mij helpen?
jojo
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: za 31 jan 2009, 14:13
Woonplaats: Huizen

Berichtdoor Pierre » zo 15 feb 2009, 16:24

Hallo Jojo,

Stuur even een kopie van de indicator die je gemaakt hebt naar de helpdesk van Vestics (support@vestics.nl). We sturen je dan een stappenplan hoe je instellingen kunt toevoegen aan de indicator.
(het bestand dat je als bijlage moet sturen heeft de naam van de indicator en staat in de map \vestics\vesticode\user\indicator)

Lycos is gestopt met de SMS service. Er zijn echter alternatieve manieren om SMS-berichten te sturen vanuit Vestics...

Wij adviseren namelijk om de alert-via-email functie te gebruiken (omdat die niet afhankelijk is van een website) en vervolgens de email op uw GSM-telefoon te lezen.

Er zijn 3 manieren om een email op uw GSM te krijgen...
a) via websites als www.aql.com of www.gin.nl kunt u lezen hoe u een mail als SMS naar elke GSM kunt sturen
b) sommige mobiele providers (o.a. iMode en vodaphone) hebben standaard de mogelijkheid om een email te ontvangen op de telefoon
c) sommige mailbox providers bieden de optie om een SMS te ontvangen als er een nieuwe email in uw mailbox arriveert. Die sms bevat dan het onderwerp van de ontvangen email, en bij Vestics is dan meteen ook het signaal.

Met name de eerste methode (AQL en GIN) werken heel eenvoudig: nadat u de functie geactiveerd heeft (zie websites) kunt u gewoon een email sturen naar +316xxxxxxxx@aql.com of +31xxxxxxxx@gin.nl, en de email wordt als een SMS gezonden naar telefoonnummer 06xxxxxxxx.

vr. groeten,
Pierre Dolmans,
Vestics helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron