vestics en windows vista

Moderator: Perry

vestics en windows vista

Berichtdoor freddie » ma 01 okt 2007, 11:37

ik sta momenteel voor de beslissing om een nieuwe computer te kopen.
Zoals in de media reeds is aangegeven is blijken veel programma's niet compatible te zijn met windos vista oa door verschillen in wijze van scherm opbouw.Een overgang naar vista is buiten de investering in vista een dure aangezien ook een reeks andere programmas aangeschaft moeten worden als dat al mogelijk is.Daarbij blijkt vista nauwelijks wezenlijke functionalieit toe te voegen.en blijkt het ook onvoldoende stabiel. Windows XP draait redelijk en ik zou daar mee verder willen gaan.

Wat is het standpunt van Vestico op dit punt ?
Ik neem aan dat vestics vista -compatibel zal worden gemaakt.
Wanneer ik op XP blijf zitten kan ik dan nog met vestics blijven draaien in de toekomst?
freddie
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: ma 19 dec 2005, 11:04

Berichtdoor Pierre » do 04 okt 2007, 12:28

Hallo Freddie,

Laat ik beginnen met te stellen dat ik geen eigen ervaring heb met Vista. Al onze testsystemen draaien nog met Windows/2000 of Windows/XP.

Misschien dat Vesticsgebruikers die wel al met Vista werken je vragen beter kunnen beantwoorden.

Uiteraard is bij vragen op de helpdesk de naam Vista al vaak gevallen. Er is namelijk in Vista een heleboel extra beveiliging toegevoegd, en dat leidt tot allerlei vragen om toestemming van de kant van Vista.

De meest hinderlijke component is het gebruikersbeheer (UAC). Je moet dat goed configureren om er optimaal profijt van te hebben. Mijn ervaring is dat 75% van de gebruikers van Vista na een tijdje volledig gefrustreerd het UAC maar helemaal uitschakelen.

Ik hoop op korte termijn hier bij ons ook een Vista systeem te hebben draaien zodat we de gebruikers wat gerichter kunnen assisteren bij het instellen van Vista.

We zullen in ieder geval W/2000 en W/XP nog lange tijd blijven ondersteunen (net zoals we nu ook nog W/98 en W/ME ondersteunen).

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron