koppelingsmogelijkheid vestics met elwave

Moderator: Perry

koppelingsmogelijkheid vestics met elwave

Berichtdoor freddie » wo 29 nov 2006, 10:22

ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om via vestics ook elwave van dezelfde data te kunnen voorzien om op die manier op basis van dezelfde koersgegevens analysis in vestics en in elwave te kunnen doorvoeren.
Ik heb van Prognosis(leverancier Elwave) begrepen dat zij eveneens in een degelijke verbinding geinteresseerd zijn

Is dit te realiseren?
freddie
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: ma 19 dec 2005, 11:04

Berichtdoor Pierre » wo 29 nov 2006, 10:29

Hallo Freddie,

We hebben in het verleden wel eens gekeken naar die mogelijkheid, maar gezien het kleine aantal Vesticsgebruikers dat Elwave heeft, en andere functionaliteit die hogere prioriteit had, zijn we er niet toe gekomen.

Je zou even aan Prognosis kunnen vragen of het mogelijk is om via DDE koersen in te lezen in Elwave. Zo ja, dan zou je gebruik kunnen maken van het feit dat Vestics koersen kan doorsturen via DDE. Wij kunnen je wel helpen om dat op te zetten.

Als er geen DDE mogelijkheid is, dan is er ook nog de mogelijkheid om de koersen van Vestics intraday automatisch te exporteren (bijv. elke 10 minuten). Je hebt dan in Elwave geen realtime koersen maar loopt altijd een beetje achter.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor freddie » wo 29 nov 2006, 17:23

pierre,

begrijpelijk,

maar het zou natuurlijk voor vestics een belangrijke aanvulling kunnen zijn . ik begrijp dat tradestation de elwave verbindingsmogelijkheid wel heeft en het biedt natuurlijk een scala aan extra te programmeren strategiemogelijkheden . het blijft een kip ei probleem.

mvg freddie
freddie
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: ma 19 dec 2005, 11:04

Elwave

Berichtdoor BarneyB » za 02 dec 2006, 14:10

Elwave heeft al een ingebouwde dde koppeling.
Je kunt Vestics dus zonder meer realtime koppelen:
Bijv. je wilt de aex koppelen dan:
Via menu Chart, New chart, Files of Type : DDE Server krijg je een nieuw scherm met DDE Server - invullen Vestics, bij Ticker - Data en bij Close - AEX, Price
elke tickkoers in vestics komt nu direct in elwave binnen
Succes
BarneyB
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: ma 20 jan 2003, 21:11

Berichtdoor freddie » di 12 dec 2006, 14:27

barney

bedankt dat werkt.

ik ben er alleen nog niet achter hoe ik een bestaand historisch tikbestand dat ik vanuit vestics beschikbaar heb met real time keorsen kan aanvullen

freddie
freddie
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: ma 19 dec 2005, 11:04

Berichtdoor BarneyB » wo 13 dec 2006, 20:45

Tja, een bestaand vestics data bestand inlezen lukt inderdaad niet, al kun je wel een intraday bestand in metastock of ascii formaat inlezen en dan vervolgens de realtime datafeed (via price data) daaraan koppelen.
Mits je de realtime versie van Elwave hebt natuurlijk.
BarneyB
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: ma 20 jan 2003, 21:11

Berichtdoor freddie » do 14 dec 2006, 21:53

nou,barney

inderdaad :aan het einde van dag een ascii bestand laten maken als historisch data bestand en overdag middels jouw methode realtime verbinding maken.

Nadeel is daarbij wel dat je dan overdag de grafieken fondsen die je wil volgen
altijd in elwave open moet houden anders krijg je intradaykoers gaten.
die koersgaten kun je weg poetsen door vlak voordat je intraday in elwave een fondsgrafiek wil bekijken het asci bestand dan direct aanmaakt.Als je handelt op een zeer beperkt aantal fondsen is dit nog wel te doen maar wanneer ,als daytrader, uit bent op zeer korte termijn trading opportunities, ondoenlijk.
Ik heb al zitten kijken of ik regelmatiger op de dag via de taakplanner de asci file kan laten bijwerken maar dan blijkt dat je handmatig steeds de taakplanner ,handmatig, moet instrueren met bestemming ,fondslijst en de hele asci-termijn .De taakplanner komt dan ook elke keer vol in beeld( leuk bij paniek situaties). Niet handig dus.

freddie
freddie
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: ma 19 dec 2005, 11:04

Berichtdoor BarneyB » vr 15 dec 2006, 9:54

Meerdere fondsen tegelijk in elwave bijhouden werkt inderdaad niet echt bijzonder - al vind ik persoonlijk elwave ook niet echt het programma voor daytrading.
Veel beter geschikt is dan advanced get gekoppeld aan prosuite 2000 gekoppeld aan vestics.
Je kunt zo veel fondsen bijhouden als je wilt in elk timeframe en heel gemakkelijk switchen tussen de fondsen.
Ja 2 nieuwe programma's, al is het ongelooflijk wat je tegenwoordig allemaal kunt vinden op internet......
:lol:
BarneyB
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: ma 20 jan 2003, 21:11


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron