hoog laag wordt pas opgepakt vanaf moment van vestics openen

Moderator: Perry

hoog laag wordt pas opgepakt vanaf moment van vestics openen

Berichtdoor probi » vr 06 okt 2006, 9:56

ik lees real-time koersen via binck. als ik nu halverwege beurs vestics opstart geeft het koersscherm de hoog en laag koers aan vanaf dat moment. de hogere of lagere koers van eerder die dag wordt niet getoond. de vraag is: hoe los ik dat op?
probi
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: wo 26 jul 2006, 9:31
Woonplaats: Sommelsdijk

Berichtdoor Pierre » vr 06 okt 2006, 10:08

Hallo probi,

Helaas is daar niets aan te doen in de huidige opzet van Vestics.

In onze communicatie met Binck vragen wij per fonds een aantal rubrieken op, bijv. tijd, laatste koers en omzet. Wat we niet opvragen per fonds is de openingskoers en de hoogste en laagste koers.

We zouden in de toekomst kunnen overwegen om die extra rubrieken ook op te vragen en dan de hoogste en laagste koers op die manier binnen te halen. Klein probleem daarbij is dat we niet weten om hoe laat die hoogste en laagste koers is geweest. Dus in de grafieken krijg je dan bij het opstarten van Vestics een candle met daarin de hoogste en de laagste koers terwijl die koersen in werkelijkheid over aantal bars verspreid zijn binnengekomen. Daar moet dus nog eens goed over nagedacht worden.

Voor mensen die het echt belangrijk vinden om de goede intradaggrafieken te hebben, zijn er 2 mogelijkheden...
a) zorg dat Vestics gewoon altijd aan staat
b) neem een Active Trader abonnement, waardoor bij het opstarten van Vestics alle gemiste koersen van de belangrijkste fondsen alsnog ingelezen worden.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor probi » vr 13 okt 2006, 16:37

Pierre, bedankt voor je reactie. Als ik even mag meedenken. Dat je, als je later inlogt, geen goede grafische weergave hebt zou ik dan voor lief nemen of een ander abonnement. Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. In elk geval komt de informatie die dan (voor het ingelezen deel) wordt weergegeven overeen met de werkelijkheid. Maar het is nu wel onhandig, zelfs misleidend, dat in je koerssscherm verkeerde informatie staat over hoog/laag. Wat mij betreft is deze motivatie voldoende om hoog/laag op te halen voor het koersscherm.

groet,
Probi
probi
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: wo 26 jul 2006, 9:31
Woonplaats: Sommelsdijk


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron