Wensen Lijst vestics 3

Moderator: Perry

Wensen Lijst vestics 3

Berichtdoor Bardo » vr 14 apr 2006, 20:29

Ik de Topic Vestics 3 geeft pierre aan dat niet veel mensen echt wensen kenbaar maken.

Ik zou wel graag zien dat een aantal dingen worden toegevoegd of verbeteren in vestics 3. Dus hierbij plaats ik mijn wensenlijst.
Ik hoop dat andere dit ook willen doen.

Grafisch:
1) mogelijkheid om de grafieken omhoog / omlaag en links / rechts te slepen waardoor je waardens ver boven / onder / links en recht van de koersen kan zien. Handig als je koersdoelen wilt bepalen. Fib / gann levels beter kan zien.

2) Mogelijkheid om trend kanalen (Parallel lijn) te tekenen. Deze mogelijkheid zit wel in vestics maar werkt (nog) niet.

3) Mogelijkheid om verschillende geluiden te koppelen aan de Alert functie
Dus ??n geluid type voor doorbraak omhoog en andere voor doorbraak naar beneden.

4) Koerswaarde toevoegen aan horizontale lijnen.


Handelsystemen / indicatoren:
1) Het mogelijk maken om de colorbar en marker modules aanroepen in de systeem module en indicator module.

2) Onder optimaliseren de mogelijkheid hebben om meerdere aandelen tegelijk te kunnen optimaliseren.

3) Teksten kunnen plaatsen bij markers ipv alleen symbolen.
Bardo
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: wo 01 feb 2006, 10:51

Berichtdoor Lidwien » za 15 apr 2006, 13:25

Bardo, hier nog wat aanvullingen: ad 1: helemaal mee eens, ad 2: klik rechts op een lijn en kies nieuwe evenwijdige lijn, bij mij werkt het. ad 3: ok. ad 4: hor lijnen voorzien van koerswaarde: ja en voor alle lijnen een tekstregel (kun je opties/turbos, Stoplosses en Take Profits markeren). Ik ben nog niet genoeg thuis in de indicatoren, maar in hun subtabel heb ik wel een wens: de bovenregel transparant, zodat divergentielijnen beter zichtbaar zijn. Verder heb ik nog steeds last van 'ingebakken' lijnen, vormen etc: als je ze probeert te verwijderen, dupliceren ze en verdwijnt alleen de nieuwste. Terug naar sjabloon is geen optie omdat ik ook vaak posities in de grafieken heb staan. En zolang ik niet thuis ben in vesticode zou een extra plotfaciliteit bij indicatoren welkom zijn. bv MACD histogram kent : >0 groen, <0 rood. Maar, >0 en lager dan de vorige donkerder groen, is duidelijker, net als <0 en hoger dan vorige bar donkerder rood. Ook bij andere oscillatoren als Mom en RSI werkt het. En als laatste een wens/vraag van volstrekt andere categorie: waarom kan ik bij berichten voor het forum alleen gestrekte tekst zonder extra regels maken? kennelijk mis ik een afstelling. Lidwien
Lidwien
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: zo 05 feb 2006, 16:57

nog meer...

Berichtdoor Lidwien » zo 16 apr 2006, 10:50

Nog een paar wensen:
1) grafieken op dezelfde scherpte bij openklappen. Ik heb vaak van meerdere programmas kleine grafieken zichtbaar die ik openklap als ik details wil. Maar bij Vestics ben ik dan elke keer aan het scrollen om de gewenste scherpte te krijgen, zeer vermoeiend.
2) Fibo gereedschappen: ik ben er nog niet achter hoe ik mijn eigen kleurset kan vastleggen bij de fibo extension.
3) Fibo retracement: de retracement lijnen verhinderen het ?pakken? van een trendlijn en andere grafische objecten. Nu scroll ik zo groot mogelijk en moet ik na afloop weer terugscrollen, want mijn muisfocus is niet scherp/klein genoeg. Eigenlijk zou alleen de diagonale lijn muisgevoelig moeten zijn, dan zijn de andere tools beter bereikbaar.
4) Bij de Fibo tools zou ik een toevoeging handig vinden: bij de lijnen het aantal bars en het koersverschil (bv 20/41.00 de koers is 41p opgelopen/gedaald in 20 bars). Voorbeeld uit Metatrader 4.
Afbeelding
Bij het plaatsen van de diagonale lijn kun je deze getallen zien. Van mij mogen ze ?evt optioneel- zichtbaar zijn.

Nog een suggestie naar Pierre: open vragen zijn altijd lastig te beantwoorden, ook omdat je niet altijd registreert wat er lastig of prettig is. Of wat bij een bepaald pakket hoort als je er meerdere tegelijk gebruikt.
Een soort enquete/vragenlijst over de verschillende onderdelen van het pakket, wat gebruik je, hoe, hoe vaak, etc kan helpen om de wensen boven tafel te krijgen in een vorm die je kunt sturen/structureren.

Lidwien
Lidwien
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: zo 05 feb 2006, 16:57

Berichtdoor Bardo » zo 16 apr 2006, 15:29

Wat ook wel erg handig zou zijn als je makkelijker kan wisselen tussen timeframes. Ik heb binck gekoppeld aan vestic. (die zullen vele ook wel hebben gedaan)

Nu moet je voor elke timeframe een sjabloon maken. Is het mogelijk om gewoon knoppen te maken zodat je in 1 sjabloon kan wisselen tussen verschillende timeframes.


Parallel lijnen. Evenwijdig werkt ook wel maar bij verplaatsing van 1 van de 2 lijnen moet je de andere weer opnieuw aan maken. Dit werkt wel maar is een beetje omslachtig helaas.
Bardo
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: wo 01 feb 2006, 10:51

Berichtdoor Pierre » di 18 apr 2006, 15:39

Hallo Bardo en Lidwien,

Hartelijk bedankt voor jullie suggesties.

Wat betreft jullie suggesties alvast een beetje feedback...

Als je een bestemming definieerd (bijv. Scherm) dan kun je aangeven welk geluidsfragment afgespeeld moet worden. Als je verschillende geluiden wilt, dan moet je gewoon meerdere bestemmingen aanmaken, bijv. Scherm1 en Scherm2, of Blaffen en Sirene. de namen mag je zelf kiezen.

Wat betreft het wisselen van tijdsinterval. dat is inderdaad een funktie die in Vestics-3 al aanwezig is.

Verder zou ik het erg op prijs stellen als we dit soort suggesties (ook) via de email zouden ontvangen. We kunnen ze dan eenvoudig archiveren bij de issues voor Vestics-3.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

trendlijnen

Berichtdoor Lidwien » di 18 apr 2006, 16:17

Hallo Pierre,

Op deze manier pingpongen is veeeel leuker en brengt dingen naar de oppervlakte die je anders vergeet.
Bovendien brengt het wat leven in de brouwerij op het forum.
Maar goed, ik zal ook proberen de melige weg te bewandelen. Hier heb ik nog wat:

- als ik trendlijnen in subgrafieken zet kan ik ze bijna niet aanpassen (bv de hellingshoek) omdat ik 2 greepjes aan 1 kant krijgen, een rechter greepje is onzichtbaar (ws staat rechts doortrekken aan). Ik heb me al aangeleerd om de lijn te deleten en een nieuwe te trekken, want.ik kan dat manipuleren niet goed.
- Als ik een trendlijn wil veranderen moet ik met links of rechts klik selecteren en dan nog een keer middels rechtsklik zeggen dat ik wil aanpassen. Als een trendlijn is geselecteerd moet rechtsklik voldoende zijn om een aanpassingsmenu te krijgen voor die lijn. Dus links klik is selectie om te verplaatsen en rechtsklik om te formatteren. Daar kan dan ook de parallelle trendlijn staan

Lidwien
Lidwien
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: zo 05 feb 2006, 16:57

Berichtdoor Bardo » wo 19 apr 2006, 12:45

Zelf hoop ik ook dat meer mensen de moeite nemen om suggesties toe te voegen. Als we een waslijstje hebben dan wil ik ze wel even op een mail zetten. Lijkt me het beste van beide mogelijkheden.
Bardo
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: wo 01 feb 2006, 10:51

Berichtdoor Joop Henzen » wo 19 apr 2006, 16:29

Ik denk, dat het verzamelen van alle wensen beter door Pierre kan worden gedaan. Dus, zoals hij reeds voorstelt, gewoon iedere persoon zelf wensen per mail aan hem doorgeven. Daarnaast kan het natuurlijk geen kwaad als dit ook via het Forum met elkaar wordt gecommuniceerd.

Overigens denk ik persoonlijk, dat we nu eerst maar met spoed Vestocs 3 van de plank moeten krijgen en dat alle nieuwe wensen maar wat later moeten worden geimplementeerd.
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Berichtdoor Lidwien » wo 19 apr 2006, 17:27

Overigens denk ik persoonlijk, dat we nu eerst maar met spoed Vestocs 3 van de plank moeten krijgen en dat alle nieuwe wensen maar wat later moeten worden geimplementeerd.


Ja en nee. Pierre kan denk ik zelf het beste inschatten wat direct meegenomen kan worden en wat beter kan wachten op een volgende ronde. Soms hoor je dingen te laat waardoor ze later met meer moeite worden meegenomen. Het eeuwige dilemma van het programmeren.

Lidwien
Lidwien
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: zo 05 feb 2006, 16:57

dividend

Berichtdoor probi » ma 14 aug 2006, 20:49

Het opnemen van de invloed van een dividend acht ik heel relevant voor de berekening van de theoretische optiepremie. Mag van mij daarom z.s.m. in Vestics komen.

groet,
Piet Robijn
probi
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: wo 26 jul 2006, 9:31
Woonplaats: Sommelsdijk

Berichtdoor Damrak » zo 10 sep 2006, 12:30

Ik heb Vestics nog maar een etmaal op m'n harde schijf staan, maar zou toch alvast een wens voor de volgende versie willen uiten:

Maak van het programma gewoon een standaard floating venster, net zoals Firefox, dat ook gebruik maakt van tabbladen. Het kan dan door de gebruiker daar neergezet worden waar het hem of haar het beste uitkomt en de layout van webpagina's komt niet in de verdrukking doordat de hoogte van IE-vensters veranderd wordt.

Dit laatste heb ik opgelost door Vestics op monitor 2 te zetten en Internet Explorer op monitor 1, maar ik zou liever zien dat dat niet nodig was.

Voor de rest ziet het er veelbelovend uit.
Damrak
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: di 25 jul 2006, 22:34
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pierre » zo 10 sep 2006, 13:45

Hallo Damrak,

Hartelijk bedankt voor je feedback.

Als alternatieve oplossing kun je eventueel de vesticsbalk minimaliseren. Dat doe je door rechts 1 of 2x op het min-teken te klikken. De eerste keer wordt overgeschakeld naar het Bureublad (als je daar nog niet bent) en de tweede keer wordt de hele Vesticsbalk geminimaliseerd.

Dat minimaliseren kun je ook bereiken door op de Vesticsknop in de Windows taakbalk te klikken. Op dezelfde manier (klikken op de vesticsknop in de Windows taakbalk) kun je de Vesticsbalk ook weer te voorschijn halen.

Uiteraard is dat geen vervanging voor een floating Vesticsbalk, maar ik noem het toch maar even. Iedereen moet voor zichzelf maar bepalen hoe hij/zij het prettigst werkt met Vestics.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics Helpdesk
tel. 0345-549312
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor bj » vr 22 sep 2006, 20:43

Hallo,

wat ik al sinds het begin mis, is een kontrole op de data-feed.

iedereen zal al wel eens hebben meegemaakt, dat om 1 of andere
reden, er geen koersen binnenkomen.

Volgens de "Wet van Murphy" gaat dit natuurlijk gebeuren
als er niemand kijkt :)

Ideaal lijkt mij, dat je bv. 1 fonds checkt (in te stellen);
- fonds : AEX
- tijd : tussen 9.00h en 17.30h
- frequentie : minimum 1 tick per minuut
- bij fout : geen ticks => geef alarmsignaal

wat er zeker ook in "Vestics 3" zou mogen zitten,
is een handelssysteem dat in elk type markt,
massa's geld gaat verdienen :twisted:

groetjes,
bj
bj
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: ma 05 nov 2001, 22:02

Berichtdoor Pierre » za 23 sep 2006, 7:34

Hallo bj,

Deze functionaliteit (plus een boel extra's) zit in ons Active Trader abonnement.

Alle details kun je vinden in de help onder het kopje "Active Trader".

Kort samengevat bevat dit uitgebreide Vestics abonnement de volgende extra's...
- datafeed bewaking (helemaal zoals jij dat beschreven hebt)
- automatische gapfilling bij opstarten/herstarten Vestics (bijv. bij start om 11:00)
- automatische gapfilling als datafeed stopt
- mogelijkheid intradag koersen op te halen tot 1 jaar terug
- mogelijkheid over te schakelen op alternatieve datafeed als hoofd-datafeed stopt
- elke paar minuten grafieken, koersvensters en hele tabbladen op je eigen home page uploaden zodat je Vestics kunt bewaken via Internet
- automatisch traden met papertrade account van Interactive Brokers

Het Active trader abonnement is met name belangrijk voor mensen die intradag traden met bijv. futures.

Het Active Trader abonnement is een jaar abonnement en kost 29.95 per maand, en dat is uiteraard inclusief alle functies van een gewoon Vestics abonnement.

Het is mogelijk om je bestaande Vestics abonnement om te zetten in een Active Trader abonnement. Mocht je binnen 30 dagen beslissen dat het Active Trader abonnement je niet bevalt, dan kun je altijd terug naar je oude Vestics abonnement, zonder dat het je iets gekost heeft.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics Helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor artisan » di 07 nov 2006, 14:24

Wanneer komen de (slot) koersen van de commodities beschikbaar?
Op dit moment krijg ik alleen de koersen van goud binnen.

Artisan
artisan
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: zo 11 aug 2002, 14:05

Volgende

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron