Vestcis 3?

Moderator: Perry

Vestcis 3?

Berichtdoor JanW » za 29 okt 2005, 7:53

Op 8 juni 2005 verscheen de aankondiging dat Vestics 3 in aantocht is. Dit kon nog enige weken/maanden duren (3 / 4 mnd).

We zijn nu 5 maanden verder. Ik ben benieuwd wanneer het zover is en, natuurlijk, wat de nieuwe functionaliteiten zijn.

U ook?

Groet,
Jan
groet, Jan
JanW
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: di 18 feb 2003, 19:56

Berichtdoor Pierre » za 29 okt 2005, 9:09

Hallo Jan,

Vestics-3 komt er aan, maar we kunnen nog geen exacte datum afgeven.

Oorzaak is dat we recentelijke redelijk succesvol zijn in het aantrekken van maatwerkopdrachten op basis van Vestics, en dat is voor de lange termijn ook erg belangrijk voor Vestico. Er moet immers brood op de plank komen!

Dat Vestics-3 daardoor enkele weken later komt is helaas onvermijdelijk.

Even een korte status update:
- De kern van Vestics-3 is klaar: een snellere en compactere Vestics die aanzienlijk minder geheugen gebruikt. We hebben deze al gedemonstreerd op enkele regiobijeenkomsten.
- Daarnaast hebben we grote aanpassingen gemaakt in de bestandsopbouw, waardoor ook in die hoek versnellingen gerealiseerd zijn.
- Momenteel zijn we bezig met allerlei functionele verbeteringen, met name in de grafiekmodule, maar ook op tal van andere punten. Ook dit 3de onderdeel vordert gestaag.

Zodra we wat meer kijk hebben op de uitleveringsdatum zullen we dat laten weten.

vr. groeten,
Pierre
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor JP » ma 10 apr 2006, 18:58

Hoe moet ik dit bericht nu lezen?
Als het goed gaat met Vestico dan liggen de ontwikkelingen mbt Vestics stil. En als het slecht gaat met Vestico (geen brood op de plank) dan lijkt het mij dat we niet gerust moeten zijn op continuiteit van Vestics.
Het blijft immers nu wel erg lang stil. Zeker na de eerdere toezeggingen en ook op dit forum is toch in de reactie sprake van "enkele weken".
Het jaar na de eerste aankondiging van vestics 3 is echter al weer bijna om....en dus toch wel tijd voor een reactie van Pierre cs?? Het lijkt me dat vesticsgebruikers daar wel recht op hebben.
Peter
JP
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: za 22 mei 2004, 15:30

Berichtdoor Pierre » ma 10 apr 2006, 19:39

Hallo JP,

Inderdaad, tijd voor een update!

Zoals je waarschijnlijk gemerkt hebt hebben we in de tussentijd niet stil gezeten. In de afgelopen maanden hebben we een nieuwe datafeed (Q-Stream) toegevoegd aan Vestics. Via Q-Stream kan elke Vesticsgebruiker voor 15 euro per maand real time koersen ontvangen (bij onze concurrent kost dat 69 euro per maand).

Wat betreft de lang verwachte Vestics-3... ook daar hebben we niet stil gezeten. In het kader van een maatwerkopdracht hebben we verder gewerkt aan elementen van Vestics-3. We hopen dan ook op niet al te lange termijn te kunnen beginnen met de uitlevering van de eerste beta in de "Vooraf" groep. Een exacte datum kunnen we helaas nog niet geven.

Tenslotte nog dit: we krijgen vaker vragen over de oplevering van Vestics-3. We zijn dan altijd benieuwd waarom mensen zo happig zijn op Vestics-3, en vragen dan ook meteen op welke functionaliteit van Vestics-3 men zo smachtend zit te wachten. Vaak krijgen we dan als antwoord dat men niet op een specifieke functie zit te wachten, maar het gewoon leuk vindt om een nieuwe release te krijgen.

Feit is namelijk dat we brokstukken van Vestics-3 al onder Vestics-2 hebben uitgebracht toen we aan zagen komen dat Vestics-3 wat langer zou gaan duren. De tekenfuncties en de turbomatrix zijn daar de belangrijkste voorbeelden van.

Sorry dat ik niet concreter kan zijn over de uitlevring van Vestics-3 en ik hoop dat je met deze toelichting kunt leven.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
vestics helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor JP » di 11 apr 2006, 11:08

Beste Pierre
Omdat er een nieuwe versie werd aangekondigd heb ik mij als beginner niet al te zeer verdiept in Vestics. Zo nu en dan bekijk ik wel een onderdeel met name in de helpfile.
Maar dan lees ik bijvoorbeeld in de help van de optiematrix het volgende:

--
Dit is een voorafversie van de Optiematrix.
In deze vooraf-versie werken een aantal functies helemaal nog niet of nog niet helemaal...

?de StrategyFinder, waarmee aan de hand van een bepaalde verwachting de beste strategie (optie-combinatie) wordt gezocht, is tijdelijk geblokkeerd

. het is nog niet mogelijk om zelf tabbladen toe te voegen en te verwijderen in de Optiematrix. Wel is het mogelijk om de bestaande tabbladen aan te passen aan eigen wensen

. sommige delen van het programma worden nog niet vertaald naar het Nederlands

? de Dividendtabel is nog niet actief, waardoor alle optieberekening zonder dividend zijn

. het is nog niet mogelijk gegevens af te drukken

Daarnaast kan niet uitgesloten worden dat er nog fouten in bepaalde berekeningen zitten.
--

En dan denk ik: maar even geduld.....Maar ja, dat wordt toch op de proef gesteld;-)
Het gaat mij dus niet direct om nieuwe functionaliteit die mogelijk in vestics 3 zit(achter een worst aanrennen heb ik inmiddels afgeleerd...), maar om de goede werking van de huidige functionalitieit!
Op dat laatste zit ik wel "smachtend" te wachten en dat was ook de essentie van mijn vraag.
Peter
JP
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: za 22 mei 2004, 15:30

Vestics 3

Berichtdoor Joop Henzen » di 11 apr 2006, 12:02

Wat mij bijzonder aanspreekt is, dat destijds meegedeeld werd dat Vestics 3 aanzienlijk sneller zal gaan werken

Dus wat mij betreft : hoe eerder hoe beter

Ik denk overigens, dat het best wel langzaam maar zeker tijd wordt om toch een exacte planning af te geven.
Dat vinden klanten in het algemeen wel prettig
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Update vestics 3 ?

Berichtdoor Bardo » di 28 nov 2006, 13:22

Hoi Pierre,

Is er al nieuws over vestics 3, of kun jij mischien de stand van zaken geven omtrend vestics 3.

Alvast bedankt

Bardo
Bardo
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: wo 01 feb 2006, 10:51

Berichtdoor Pierre » di 28 nov 2006, 13:50

Hallo Bardo,

We zijn druk bezig en ik hoop op korte termijn iets meer te kunnen vertellen.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestics helpdesk
Tel. 0345-549312
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Bardo » wo 29 nov 2006, 7:57

5 December !!!!!
Bardo
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: wo 01 feb 2006, 10:51

Berichtdoor Pierre » wo 29 nov 2006, 9:41

Deze Piet kan nog niet zeggen,
wanneer onze programmeurs hun ei zullen leggen.
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron