teletext op internet

Moderator: Perry

teletext op internet

Berichtdoor Wijkenaar » wo 21 jul 2004, 13:57

Ik lees o.a. koersen in via teletext op internet.
Op de home-page van NOS kun je op verschillende knoppen klikken, o.a. "Journaal", "radio 1 journaal" enz.
, die allemaal goed werken, behalve de knop "teletext', want dan krijg ik een geheel zwart scherm. Dit doet zich voor sinds gisteren ca. 15.00 uur.
Wie kan mij helpen ????

Al vast bedankt, Wim
Wim
Wijkenaar
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: za 09 nov 2002, 22:10
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

teletext op internet

Berichtdoor Pierre » vr 23 jul 2004, 10:18

Hallo Wim,

Wat er mis is met die knop weet ik niet.

Ik kan wel antwoord geven op het onderliggende probleem: het feit dat je geen koersen meer krijgt via Teletekst.

De NOS probeert toegang tot de teletekstpagina's vanuit programma's als Vestics te blokkeren. Zodra ze het sterke vermoeden hebben dat het een programma betreft krijg je een foutboodschap "Forbidden".

Je kunt het zelf even proberen door de volgende pagina verwijzing aan te klikken...
http://teletekst.nos.nl/tekst/500-01.html

Ik krijg dan de tekst Forbidden, maar sommige andere Vesticsgebruikers krijgen dan gewoon de teletekst pagina. Verander ik 500 in 100, of een ander paginanummer dat niet met 5 begint, dan krijg ik de pagina wel.

Maw... de pagina's beginnent met 5 worden bij mij geblokkeerd. Nogmaals... bij sommige gebruikers treedt dit probleem op, bij veel andere niet. Je moet maar gewoon pech hebben!

Het inleesprogramma Teletekst wordt dus steeds minder bruikbaar. De alternatieven zijn...

- koersen inlezen met behulp van het inleesprogramma Internet Intradag. Die levert vrijwel alle koersen die ook op Teletekst staan, muv de beleggingsfondsen en de opties.

- een abonnement nemen bij IEX (9 euro/mnd). Je krijgt dan de hele Euronext Amsterdam real time. Voor 15 euro krijg je ook de opties en futures er bij.

- een Pinnacle PCTV Rave kaart kopen voor 60 euro. Je kunt dan teletekst inlezen vanaf de antenne en dat werkt wel.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestico helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron