Koersen S&P 100/500 toevoegen - Koersen S&P 100/500

Moderator: Perry

Koersen S&P 100/500 toevoegen - Koersen S&P 100/500

Berichtdoor Jelle » ma 19 jul 2004, 21:58

Ik wil de koersen van de S&P 100/500 kunnen volgen.
Nu heb ik in het koersinleesprogramma al een vinkje bij de S&P (Boursorama 20 ) gezet.
Waarom zie ik nu geen grafiek als ik een fonds opvraag?
Wat ben ik vergeten?
Groetjes, Jelle
Jelle
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: za 30 nov 2002, 21:44
Woonplaats: uut Grun'

Koersen S&P 100/500 toevoegen

Berichtdoor Pierre » vr 23 jul 2004, 10:24

Hallo Jelle,

Als je S&P 500 aanvinkt, dan worden de koersen ingelezen van de 500 fondsen die in de S&P 500 zitten, maar niet de S&P 500 zelf.

Om de S&P 500 zelf in te lezen moet je Indices Internationaal aanvinken.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestico helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam

Koersen S&P 100/500 toevoegen

Berichtdoor Jelle » vr 23 jul 2004, 17:13

Beste Pierre,

USA S&P 500, Indices Internationaal (Boursorama), USA DowJones Industrial (boursorama20), Amsterdam AEX25 (Boursorama15) staan bij mij aangevinkt in 'Koersinleesprogramma Internet (intradag)'.
En toch nog geen grafiekje van bijvoorbeeld een Pfizer...

Of moet ik toch en koersinleesprogramma (per dag) installeren? Ik heb nu alleen de Koersinleesprogramma Internet (intradag) geinstalleerd.
Toch gaan m'n AEX-fonds-koersen wel goed.

Met vriendelijke groet,

Jelle
Groetjes, Jelle
Jelle
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: za 30 nov 2002, 21:44
Woonplaats: uut Grun'

Koersen S&P 100/500 toevoegen

Berichtdoor Pierre » wo 28 jul 2004, 8:00

Hallo Jelle,

Bij nader inzien heb ik je eerste vraag niet goed begrepen en daardoor juist verkeerd om beantwoord!

Jij wilt dus echt de individuele aandelen en niet de index, en in dat geval moet je inderdaad de S&P 500 aanvinken om de 500 fondsen van de S&P 500 in te lezen.

Het verschil tussen Internet(Intradag) en Internet(Slotkoers) is niet in de fondsen maar het tijdstip waarop de koersen worden ingelezen.

Het koersinleesprogramma Internet Intradag vraagt tijdens de opening van de betreffende beurs (bijv. van 15:30 tot 22:20) elke 2 minuten de pagina op van de website en haalt daar de (actuele) koersen uit.

Het koersinleesprogramma Internet Dagkoersen vraagt NA sluiting van de beurs (dus om bijv. 22:20) eenmalig de pagina op en haalt alle slotkoersen plus Open, High en Low daaruit.

Als van een bepaald fonds geen koersen doorkomen, dan kan dat 2 dingen betekenen...
a) de koers staat niet op de aangevinkte pagina
b) de koers staat wel op de aangevinkte pagina, maar de naam van het fonds komt niet overeen met de externe naam in de zoektabel van Boursorama.

In het laatste geval moet je de zoektabel even aanpassen...
- er wordt voor elke onbekende naam automatisch een regel vooraan in de tabel toegevoegd. Door die regel te koppelen met het juiste fonds wordt de naam weer herkend en worden de koersen weer ingelezen
- verwijder de oude regel die toch niet meer werkt, zodat de tabel niet al te veel vervuilt.

vr. groeten,
Pierre Dolmans
Vestico helpdesk
Pierre
 
Berichten: 412
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 9:46
Woonplaats: Leerdam


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron