Front-ends voor IB - Wat is de beste Front-end voor IB

Moderator: Perry

Front-ends voor IB - Wat is de beste Front-end voor IB

Berichtdoor douwe » di 22 jun 2004, 9:07

Beste mensen,

Er zijn een aantal front-ends voor TWS van Interactive Brokers (ButtonTrader, NinjaTrader, BracketTrader, etc)

Wat is de beste!!!?? mbt de volgende punten:
Buttons voor verkoop en koop
Dat je duidelijk kan zien wat je positie is
Een soort terugkoppeling van je gedane transactie (bv u heeft net 1 FTI verkocht)
Een waarschuwing als de markt tegen je in loopt
Een soort logboekje dat je kan exporteren in excel
Welke van deze front-ends is stabiel?

Kort samengevat, wat zijn jullie ervaringen mbt deze front-ends van IB

Alvast bedankt,

Douwe
douwe
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: di 03 sep 2002, 18:15

Front-ends voor IB

Berichtdoor Marco » do 01 jul 2004, 22:15

Da's geen makkelijke vraag. Ik heb zelf enige van deze frontends een half jaar geleden zitten uitproberen...

Er zijn er zelfs nog veel meer en het is echt de vraag wat je nu precies wil. De door jou genoemde frontends zijn voornamelijk gebouwd voor daytrading (ze bevatten al dan niet een heel uitgebreide DOME en allerlei regels om een paar s&p puntjes te pakken per trade).

Als je lekker makkelijk op Buy en Sell wilt kunnen drukken en je positie wilt kunnen zien me daarbij ook je huidige winst/verlies dan kunnen ze dat allemaal.
Ook het bijhouden van je trades is mogelijk, al weet ik niet of dat in excel formaat plaatsvindt.

Wat je bedoelt met als de markt tegen je in loopt snap ik niet helemaal. Is dat niet je stoploss??

Qua stabiliteit doen ze niet veel voor elkaar onder, al deze frontends zijn al jaren op de markt en door de grote gebruikersschare worden fouten snel ontdekt.

Als laatste: je moet voor al deze frontends de nodige honderden euros per jaar betalen. Is natuurlijk niet veel als je lekker kunt handelen, maar ik vraag me af of je echt zo'n uitgebreid frontend nodig hebt en niet kunt volstaan met iets zoals TradeMagic van Dierk Droth (http://www.trademagic.net/). Het is gratis, heeft database mogelijkheden (om aandelen/future namen in op te slaan en trades in bij te houden) en zelfs vanuit Excel valt te handelen en historie op te bouwen.

Voor een overzicht kun je op zijn website terecht waar TradeMagic ook zo is te downloaden. Vragen (in het Duis of Engels) kun je altijd aan Dierk mailen en je krijgt altijd antwoord terug ;)

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Front-ends voor IB

Berichtdoor Aernout » vr 02 jul 2004, 12:36

Hallo,

Kijk ook eens naar Bracket trader(gratis). Incl. koerslog naar excel etc.

Te downloaden via www.forestbergen.com/downloads


Succes,

Aernout
Aernout
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: do 18 okt 2001, 18:05
Woonplaats: Beverwijk


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron