koersinlees programma internet(intradag) - probleem met inle

Moderator: Perry

koersinlees programma internet(intradag) - probleem met inle

Berichtdoor JPR » wo 28 jan 2004, 19:19

Probleem
Het lijkt er op dat van alle Yahoo symbolen eindigend op een kleine c geen internet tikken worden doorgegeven aan de datacentre. ?Bijvoorbeeld: Wolters Kluwer WLSNc.AS of UNc.AS Unilever of FUGRc.AS Fugro. Zijn er nog meer mensen met dit probleem of hebben dit weten op te lossen......
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

koersinlees programma internet(intradag)

Berichtdoor Peter Pan » wo 28 jan 2004, 21:45

Hallo JPR,

Bij mij komen de tikken goed door. Staan de symbolen goed in de zoektabel?

Groet Peter.

(Edited by Peter Pan at 9:45 pm op 28,jan. 2004)
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

koersinlees programma internet(intradag)

Berichtdoor JPR » wo 28 jan 2004, 22:21

yep, alles staat goed...... ?welke versie gebruik jij hiervoor, ik gebruik de voorafversie......
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

koersinlees programma internet(intradag)

Berichtdoor Peter Pan » vr 30 jan 2004, 20:13

Ik gebruik de meteen versie. Misschien dat daar iets fout gaat?
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

koersinlees programma internet(intradag)

Berichtdoor JPR » za 31 jan 2004, 13:00

Het probleem zit hem in het feit dat de Yahoo symbolen met een kleine c door vestics gezien worden als een grote C.. Doordat in de yahoo zoektabel de symbolen met een kleine c staan vermeld denk je dat alles goed staat ingesteld. Ik heb de symbolen nu met een grote en een kleine c opgenomen en het lijkt te werken.... Maar het is een noodoplossing........
JPR
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: wo 03 jul 2002, 18:39

koersinlees programma internet(intradag)

Berichtdoor Jan Bonsel » di 10 feb 2004, 10:12

De symbolen die in de zoektabellen van tickinternet staan moeten altijd in hoofdletters worden opgegeven.
Op het tabblad SCHERM van TickInternet kun je zien dat alle ingelezen gegevens in hoofdletters worden gezet.

Als je in een zoektabel handmatig een symbool toevoegt moet je dat dus in hoofdletters doen.
De regels waar kleine letters in staan worden nooit gebruikt en kun je dus verwijderen.

Makkelijker is het om de regels door het programma TickInternet in de zoektabel te laten zetten. Dan gaat het automatisch goed. Daarvoor dient in het Internet_Yahoo.ini bestand de instelling ADDSYMBOLS=1 onder het kopje [DECODE].
Ga je dan naar een pagina waar symbolen op staan die nog niet in de zoektabel voorkomen dan worden ze in hoofdletters toegevoegd aan de zoektabel. Je hoeft dan alleen nog maar die nieuwe symbolen te koppelen met de juiste Vestics symbolen.

Jan Bonsel (Vestico)
Jan Bonsel
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: di 02 okt 2001, 19:51
Woonplaats: Zeist


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

cron