Vestics en lindows 4.5

Moderator: Perry

Vestics en lindows 4.5

Berichtdoor mvs » ma 26 jan 2004, 23:13

Hallo,

Heeft er al iemand ervaring met Lindows (www.lindows.com)

Want van Windows zat mijn broek zowat af, van de ene vastloper in de andere.

Dus,
heeft er iemand ?ervaring met lindows ?en lindows/vestics.

Mvg

Martin





(Edited by mvs at 11:19 pm op 26,jan. 2004)
mvs
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: zo 08 jun 2003, 14:05
Woonplaats: Bergambacht z-h

Vestics en lindows 4.5

Berichtdoor Joop Henzen » di 27 jan 2004, 15:43

Ik weet niets van dit nieuwe systeem Wat ik WEL weet :
Windows XP loopt NOOIT vast Bij Windows ME had ik WEL vastlopers zodra er een Internetverbinding tot stand was gebracht. Ook bij 2000 gebeurde dat een enkele keer.
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Vestics en lindows 4.5

Berichtdoor JanB » di 27 jan 2004, 17:37

mvs, gefeliciteerd met je overweging om Linux te gebruiken. Welkom!

Lindows is mij onbekend, ik meen dat het gebaseerd is op Debian. Zelf ben ik een jarenlang Debian gebruiker, na begonnen te zijn met Red Hat en later SUSE.
Je zou kunnen overwegen, zeker als je een beginnende Linux gebruiker bent, om Knoppix te downen.
Knoppix is gewoon Debian met een zeer simpele installatie. Binnen 20-30 minuten een volledige draaiende systeem inclusief de nodige applicaties. Je kunt je applicaties en het systeem zeer simpel via de Debian-servers bij de tijd houden. Waarom betalen voor Lindows als het ook voor nop kan. We zijn toch Hollanders?
Qua stabiliteit kan je er alleen maar op vooruit gaan, geen WinME, XP of hoe deze halve gare besturingssystemen van Microsoft ook mogen heten kan hier tegen op. Gebruik je KDE heb je een gebruiksvriendelijke desktop dat tot in puntjes is te tunen. Zoals Linux zelf. Een voordeel is ook dat je geen zware machine nodig hebt, mits je de juiste windowmanager kiest.

Vestics houdt mij tegen om Windows te dumpen. Ik zelf vertrouw Windows ook niet meer, nadat het al een aantal keren gecrashed is met Vestics draaiende. Als Vestics een signaal geeft naar mijn GSM hoop ik dan maar dat Windhoos blijft draaien. Is een zware taak schijnbaar. Dit als voorbeeld. Een cruciaal iets voor mij. Heb ik ook nog voor Windows betaald met mijn stomme kop.

Vestics draait niet onder Linux, hoewel het volgens mij niet een groot probleem hoeft te zijn voor een ervaren Linux programmeur om Vestics over te zetten naar Linux. Zeker niet voor Pierre en zijn team! Zover ik kan zien doet Vestics geen rare dingen met DLL?s of met het register.
Ik heb als eens overwogen om Win4Lin aan te schaffen, dan moet het eigenlijk geen probleem zijn om Vestics te draaien onder Linux. Helaas ken ik niemand die ervaring heeft met Win4Lin of in combinatie met Vestics.

De vraag blijft natuurlijk of je hardware in orde is, dit in verband met je vastlopers.
JanB
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: di 03 dec 2002, 20:27
Woonplaats: Leeuwarden

Vestics en lindows 4.5

Berichtdoor Joop Henzen » di 27 jan 2004, 19:10

Jammer, dat er zo ongenuanceerd wordt geoordeeld.

Ik ben in het algemeen behoorlijk kritisch richting software paketten echter dit oordeel over Windows vind ik wel erg kort door de bocht. Windows XP is eigenlijk niet kapot te krijgen. Ik goochel heel wat af maar mij is het tot op heden niet gelukt XP plat te krijgen. Natuurlijk hebben mensen ook hun eigen stokpaardjes en dat mag, maar probeer wel objectieve afwegingen te maken.
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Vestics en lindows 4.5

Berichtdoor mvs » di 27 jan 2004, 21:05

Inderdaad XP loopt ook niet in het geheel vast. Maar waar XP bij ?mij heel goed in is, is het (na verloop van tijd) steeds maar weer langzame worden.

Dan loopt explorer weer vast, dan weer een keer frontpage.
(Windows xp is bij mij up to date.)
Tevens is windows erg vatbaar voor virussen.
(ook met een virusscanner als norton, ook al is het gevaar dan al een h??l stuk minder.)

Mijn computer is ook niet de snelste meer,
1200 mhz, 384 mb int. (laptop, dus upgrade is een dure hobby.)

Maar met Lindows zou het een stukje soepele moeten gaan.

De topic is GEENZINS bedoel, om ook maar iets op te merken aan de ?kwaliteit van vestics in windows.

Maar windows is (naar mijn menig) heel erg goed in het iedere keer maar weer maken van zwaardere programma's ?met veel te veel (doorlus) fouten. En bij iedere update van windows (met weer nieuwe foutjes) wordt windows weer langzamer.

mvg
Martin
mvs
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: zo 08 jun 2003, 14:05
Woonplaats: Bergambacht z-h

Vestics en lindows 4.5

Berichtdoor JanB » di 27 jan 2004, 22:58

Ik draai regelmatig renders van 3D grafische beelden, dit kan soms 15 uur tot 3 dagen duren. Dit krijg ik niet voor elkaar onder Windows. Langzaam maar zeker zie je het systeem in storten. ?Deze 3D programma draait trouwens zowel onder Windows als Linux.
Dit doe ik op een dual-boot PC. Mijn oplossing is dan ook altijd om over te gaan naar, ik durf het haast niet te zeggen, Linux. Draait zonder probs 3 dagen aan een stuk. Ik ben wel van mening dat ik onder andere hierdoor goed met nuances kan beoordelen of een besturingssysteem zijn beloftes kan nakomen. Ook ik heb geen monster PC.

Vestics vind ik een fantastische Windows programma, en blijf hierdoor Vestics en Windows gewoon gebruiken. Flamen wil ik absoluut niet, maar ik vind wel dat we altijd open-minded moeten blijven en naar alternatieven moeten blijven kijken. Alleen zo is het mogelijk om onszelf te verbeteren. Niemand wordt hier slechter van.
JanB
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: di 03 dec 2002, 20:27
Woonplaats: Leeuwarden

Vestics en lindows 4.5

Berichtdoor MstrB » do 29 jan 2004, 23:45

Waar praten we eigenlijk over. Slechts 2,8 % van de desktops is Linux. Daar ga je toch niet een aparte versie voor maken. Uit onderzoek blijkt ook dat van deze 2,8 % meer dan de helft Linux niet gebruikt omdat ze het beter vinden werken dan Windows, maar meer als antipathie tegen het 'grote' Microsoft.
MstrB
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: wo 13 aug 2003, 22:10

Vestics en lindows 4.5

Berichtdoor Marco » di 03 feb 2004, 13:16

Tja, en de andere helft gebruikt Wine om hun windows programma's onder Linux te kunnen draaien zodat ze kunnen zeggen dat ze Linux "gebruiken" ;)

Maar goed. Zoals op zoveel fora tegenwoordig ontaard elke simpele vraag in een f**k Microsoft en vereer Linux discussie, waar helaas Vestics nu ook het slachtoffer van is geworden :(
En dat terwijl het vaak te wijten is aan PEBCAK: Problem exists between chair and keyboard !!!

Ik hoop dat in de toekomst dit forum verschoond blijft van dit soort "gebazel" en dat een vraag of Vestics op LindowsOS draait gewoon in 1 keer beantwoord kan worden met Nee, draait enkel onder Windows, maar probeer eens een windows emulator als Wine als je het perse onder een Linux versie wilt draaien en geen dual boot wilt gebruiken oid...

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron