Rocema winstgevender??? - Een tip

Moderator: Perry

Rocema winstgevender???

Berichtdoor cees » wo 29 okt 2003, 11:51

Waljan,

Voor de long kant zet jij

if Close>xProfitLevel1 then begin
if Close>xProfitLevel2 or Close<xProfitlevel1 then exitlong;
end;

Allereerst test jij of de close groter is dan profitlevel1 .
Als dat zo is test je of de close groter is dan profitlevel2 en of ?DE CLOSE KLEINER IS DAN PROFITLEVEL1.

Dat laatste zal nooit het geval zijn omdat je eerst getest hebt of de close groter is dan profitlevel1.

Als de bedoeling is dat je eruit gaat als de close weer onder het profitlevel1 duikt zou het volgende een mogelijkheid kunnen zijn.

if Close>xProfitLevel2 or VcrossesBelow(Close,Profitlevel1) then exitlong;

groetjes

cees ?
cees
 
Berichten: 51
Geregistreerd op: wo 27 feb 2002, 19:48

Rocema winstgevender???

Berichtdoor waljan » wo 29 okt 2003, 13:16

Cees,

Bedankt, ik heb mijn model inmiddels aangepast.

Wat ik probeer te bereiken is het volgende, uitgaande van het Rocema-model waarbij met 10 punten winst en 10 punten verlies de trade wordt gesloten.

Om de winst bij meer dan 10 punten (profitlevel1) te laten lopen tot een middels optimalisatie te bepalen,
profitlevel2. De trade dient vervolgens te worden gesloten als de winst weer onder de 10 punten daalt.

Maar als ik ga optimaliseren om profiltlevel2 te bepalen blijkt dat bij 10 punten voor profitlevel2 het beste resultaat wordt behaald. Dit is opmerkelijk want dit zou betekenen dat indien je de winst laat je in de meeste gevallen genoegen moet nemen met een winst van minder dan 10 punten.

Zelfs bij invullen van 11 punten voor profitlevel2 kom ik lager uit.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Waljan
waljan
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: za 14 jun 2003, 14:22

Rocema winstgevender???

Berichtdoor Marco » wo 29 okt 2003, 17:51

Waljan,

Ik heb niet direct ervaring met 2 profitlevels, maar wel de ervaring dat je op het moment dat je een extra exit voorwaarde in de ROCEMATrend inbouwt het vaak gebeurt dat er een totaal ander optimum te vinden is: dwz het optimaliseren van optimale instellingen met een extra variabele (zoals jij nu doet) vaak niet het gewenste/verwachtte resultaat geeft.

Het kan dus best zo zijn dat als je ProfitLevel1 op 5 zet en ProfitLevel2 op 10 dat je plotseling wel op andere opbrengsten uitkomt: je pakt nu bijv. zowel de profits op 5 punten alswel op 10 punten...

Suc6,

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Rocema winstgevender???

Berichtdoor waljan » do 30 okt 2003, 9:12

Marco,

Ik begrijp wat je bedoelt maar door profitlevel2 toe te voegen als extra exit ging de totale opbrengst van het systeem omlaag. Terwijl ik toch het zelfde stoplevel blijf hanteren. Dit vind ik vreemd.


gegroet

Waljan
waljan
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: za 14 jun 2003, 14:22

Rocema winstgevender???

Berichtdoor zjostwee » ma 03 nov 2003, 21:52

Hallo Ieder die heeft bijgedragen aan dit ROCEMA onderwerp. ?Ik ben met Eurostxx aan het experimenteren, ben daar nog niet helemaal uit , maar deze is vanaf 6/10 ?ca 1400euro winstgevend. Als ik een nog stabieler resultaat heb wil ik voor de liefhebbers dit wel publiceren. Ik zou echter nog een exit zowel long als short willen hebben ?dan zal de winst /verlies nog beter werken. Na een winstgevende trend zou men als de ROC keert bijvoorbeeld na twee of drie lagere bars een exit moeten krijgen evenzo de andere kant op. (dit lijkt op trailing! maar met bars is dit veel nauwkeuriger ...) .Wie zou e.e.a. ?in Vesticode kunnen vertalen ..?

Bedankt

Jos
zjostwee
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: zo 24 aug 2003, 12:10

Rocema winstgevender???

Berichtdoor waljan » di 04 nov 2003, 10:08

hallo Jos,

Ik ben ook zoekende naar een dergelijke exit, en kwam
onlangs het volgende tegen om bij ?long uit te stappen als de koers daalt beneden de laagste koers van de laatste 3 bars:

input: TrailBars(3);

exitlong next bar at lowest(Low, Trailbar) stop;

Ik krijg het echter niet werkende weet iemand hiervoor een oplossing.

gegroet

Waljan
waljan
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: za 14 jun 2003, 14:22

Rocema winstgevender???

Berichtdoor walter » vr 07 nov 2003, 8:57

Ik zou het als volgt oplossen:

If MarketPosition=1 And Close<Lowest( Low, xTrailBar ) Then ExitLong;

Als dit niet werkt dan zou ik aantal print statements invoegen om te controleren wat de waarden zijn:
print('datum=',date,' c=',close,' l1=',low(1),' l2=',low(2),' l3=',low(3),' ll=',lowest(low,3));
Tabje 'samenvatting' (dacht ik) bevat de afgedrukte waarden.

Code verzin ik terplekke en is niet getest, hoop dat mijn idee duidelijk is.
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

Rocema winstgevender???

Berichtdoor waljan » za 08 nov 2003, 18:58

walter,

Je idee is duidelijk, maar de resultaten blijven me verbazen. Ik heb bij een long trade het volgende geprobeerd:

if close>profitlevel 1 then begin
if close<lowest (low,TrailBar) then exitkong
end;

ik heb vervolgens xTrailBar bepaald door optimalisatie.

Door de 2e regel toe te voegen halveert mijn oorspronkelijke winst. Ik kan me voor stellen dat de winst lager wordt, maar halveren !

Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

gegroet

Waljan
waljan
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: za 14 jun 2003, 14:22

Vorige

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron