CBO - Channel Break Out

Moderator: Perry

CBO - Channel Break Out

Berichtdoor zjostwee » za 18 okt 2003, 15:36

Hallo
Wie kan mij in 'gewoon Hollands' zeggen hoe de Channel Break Out ?wordt berekend ...? ? Ik heb de dataserie uitgeprint en gearceerd waarop de uitbraak gekomen is , echter ik zie niet "het waarom" ?Kan mij iemand helpen ?
zjostwee
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: zo 24 aug 2003, 12:10

CBO

Berichtdoor walter » za 18 okt 2003, 17:27

Bedoel je het "BreakOutSystem" systeem dat standaard met Vestics wordt meegeleverd?

Dit werkt als volgt:
i) de laagste koers van de vorige x-bars wordt berekend
ii) de hoogte koers van de afgelopen x-bars wordt berekend
iii) indien er geen open-positie is dan:
- is de huidige koers lager dan i) dan open een short positie
- is de huidige koers hoger dan ii) dan open een long positie

Dit betekent dus dat als de koers uitbreekt boven de hoogste koers van de afgelopen x-bars dan gaan we long, en omgekeerd.
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

CBO

Berichtdoor zjostwee » za 18 okt 2003, 19:02

walter

Bedankt. ?Als er nu wel een positie is wordt die natuurlijk gesloten en wordt er gedraaid. ..? ?Het zou beter zijn om een stop te programmeren ...?
zjostwee
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: zo 24 aug 2003, 12:10

CBO

Berichtdoor walter » za 18 okt 2003, 22:21

Ja, het is misschien wel een beter idee om op de een of andere manier direct de winst te verzilveren, maar weer niet te vroeg, dan te lang wachten totdat de koers draait en je de winst weer terug geeft.

Dit is geen gemakkelijke opgave.

In de trending market waarin de koers per saldo stijgt, wil je een soort trailing-stop die meeloopt.

In de trading market (of cyclische markt) waarin de koers stijgt om vervolgens te dalen en daarna weer te stijgen, wil je wel graag meedraaien om zoveel mogelijk winst te nemen.

Een oplossing voor beide markten zou kunnen zijn een meelopende stop van bijvoorbeeld 10 punten. Dus als je op 10 punten winst staat dan leg je een stop onder de huidige koers, daalt de koers dan sluit je de positie (met winst), stijgt de koers echter naar 20 punten winst dan leg je weer een stop onder de huidige koers, et cetera.

Begrijp je?

Echter het kiezen van een profit-stop en een loss-stop die meelopen is niet triviaal.
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

CBO

Berichtdoor zjostwee » zo 19 okt 2003, 19:05

walter

Je zou een trailingstop kunnen maken, maar dit zou conditioneel moeten kunnen. Dus zoals in je voorstel q0 punten winst pakken en vanaf die positie trailingstop van bijvoorbeeld 2 punten. Ik heb dit geprobeerd bij I.B. , maar de conditie tevoren inleggen ging nog fout .
Je moet daarbij eerst aangeven op welke koers koop/verkoop moet gebeuren en te gelijkertijd de conditie inleggen dat bij 10 punten hoger de trailing stoploss in werking moet komen.
zjostwee
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: zo 24 aug 2003, 12:10


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron