Externe toegang - welke toegang is veilig en handig

Moderator: Perry

Externe toegang - welke toegang is veilig en handig

Berichtdoor bertlamoree » vr 10 okt 2003, 9:35

Aangezien ik een aantal systemen naast elkaar handel, wil ik bij een signaal graag even de grafieken bekijken voordat ik de order(s) uitvoer.

Hoe kan ik nou het beste en veilig en betaalbaar toegang tot mijn computer krijgen als ik elders verblijf?

pcAnywhere? MSN? Real VNC? GoTOMyPc?
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Externe toegang

Berichtdoor Marco » vr 10 okt 2003, 12:00

Yo Bert,

Toegang tot je computer krijgen op een veilige en betaalbare manier hangt heel sterk af van o.a. de volgende punten:

- Natuurlijk de keuze tussen een professioneel pakket (PcAnywhere, RemotelyAnywhere etc.) of een freeware/gratis pakket als alle VNC varianten (sommige varianten crashen nogal snel, dus ik zou het dan bij de RealVNC houden...)

- Je upload snelheid. Er gaat nogal wat over die lijn als je een 1280*1024*tig-bit kleur schermpje hebt ingesteld

- Het al dan niet actief zijn van firewalls/routers. De meeste pakketten (op in ieder geval RemotelyAnywhere na), en zeker VNC maakt gebruik van poorten om te kunnen communiceren. En die staan dus vaak dicht en/of worden NIET geforward om veiligheidstechnische redenen zoals bij mij op het werk!! Ergo: onbruikbaar!

- De stabiliteit van sommige pakketten is niet om naar huis te schrijven. Zo gebruik ik nog wel eens RemotelyAnywhere omdat die dus wel door de firewall op het werk heen kan komen, maar die zorgt er dus voor dat TWS crashed bij afsluiten van een remote sessie!!
- Sommige versies van VNC zijn in staat om je eigen PC compleet op te hangen...

- De beveiliging van sommige pakketten is ronduit simpel te noemen (enkel een wachtwoordje) tot een volledig, op je eigen Windows PC gebaseerde toegang met username/password zodat je dus ook anderen toegang kunt verlenen op jouw PC waarbij JIJ bepaalt wat ze allemaal wel of niet mogen (PC herstarten, software starten/stoppen etc, etc, etc.)

Tot zover,

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Externe toegang

Berichtdoor walter » vr 10 okt 2003, 14:17

heb hetzelfde probleem gehad,
toen gekeken naar software die een screendump maakt van het scherm en vervolgens e-mailt naar m'n kantoor account

uiteindelijke gebruik ik een koersgrafiek van yahoo met indicatoren ter controle
walter
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: do 15 mei 2003, 15:26
Woonplaats: delft

Externe toegang

Berichtdoor Marco » vr 10 okt 2003, 16:02

Wat zou het toch mooi zijn als Vestics direct of via een ander programmaatje een Web interface (speciaal tabje ?!?!?!?!) zou bieden (bijv. elke minuut updated) zodat je met je browser domweg vanaf ELKE plek waar je internettoegang hebt, ff kunt kijken hoe het ervoor staat, compleet met je in Vestics gebouwde indicatoren en handelssysteemsignalen.

Je hoeft dan enkel een (mini) webserver te draaien (ala StockBrowser bijv.), je toegang (username/password oid) te regelen, en gaan met die banaan!

Wat ik me enkel afvraag is of Vestics dit MAG omdat je dan feitelijk heel simpel real time koersgegevens kan publiceren :) Aan de andere kant, die koersen kan je ook van TWS halen en dan direct natuurlijk dit soort dingen doen...
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Externe toegang

Berichtdoor m trader » vr 10 okt 2003, 17:13

Dit zit standaard in Win XP prof. ?via
Verbinding met extern bureaublad
m trader
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: vr 01 maart 2002, 14:28

Externe toegang

Berichtdoor bertlamoree » ma 13 okt 2003, 19:18

Inmiddels is het (vrij gemakkelijk) gelukt met Windows XP. Toegang vanaf elke wllekeurige computer heb ik nu met "GotomyPc"

Weet iemand hoe veilig beiden zijn??
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Externe toegang

Berichtdoor Marco » di 14 okt 2003, 10:21

Bert,

Volgens mij is de beveiliging volledig afhankelijk van GotoMyPC en deze maakt gebruik van een behoorlijke encryptie voor alles wat je intypt...

Vraag me wel af wat de afhankelijkheid van XP is, want dit moet ook gewoon onder Win2K oid draaien...
Verder zou ik wel willen weten hoe het met de snelheid zit, want GotoMyPC gebruikt eigen servers (daardoor kunnen ze ook makkelijk door firewalls ed heenkomen) en je bent dus wat dat betreft volledig afhankelijk van hun...

EN je betaalt daar dus voor, $20 per maand of iets van $180 op jaarbasis voor 1 PCeetje. Ach, met die gigawinsten zijn dat natuurlijk peanuts, toch :)

Dus, ben wel benieuwd naar jou ervaringen met GotoMyPC. Wie weet schakel ik eens nog over daarop, want het crashen van allerlei software bij mij op het moment dat ik een remote sessie met RemotelyAnywhere afsluit draagt niet bij aan de betrouwbaarheid...

Marco.
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Externe toegang

Berichtdoor bertlamoree » di 14 okt 2003, 10:50

Ja.
Gisteren werkte alles goed met XP. Vandaag niet meer.
Heerlijk.

Alleen darom al ?neig ik sterk naar GoToMyPc, ondanks de kosten. Daarnaast staat de toegang vanaf ELKE pc staat me wel aan.
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten

cron