Commando voor afsluiten vestics - Iemand??

Moderator: Perry

Commando voor afsluiten vestics - Iemand??

Berichtdoor Peter Pan » vr 03 okt 2003, 18:54

Hallo,

Ik wil vestics voortaan op een bepaalde tijd s?vonds laten afsluiten (niet herstarten). Weet iemand hiervoor het commando?

Alvast bedankt.

Groet Peter
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor henkvans2 » zo 05 okt 2003, 16:19

Hallo Peter,

Dit is niet 'het commando' maar wellicht ook nuttig.

Ik laat 3 kwartier na beurstijd het freeware programma Poweroff draaien. (Staat op www.tucows.com). Die sluit dan alle actieve programma's af (o.a. Vestics) en doet even later ook nog een Shut Down van Windows. En weer even later gooit mijn schakelklok de stroom er af.

En dan, rust ....

Als de volgende ochtend (voor beurstijd) de schakelklok weer stroom geeft, start alles weer netjes op. (Via StartUp in onder het Start menu). Dus geen abnormal termination met Drive scans.

(Let er dan wel meteen op een schakelklok te hebben ?die za en zo uit kan sluiten. Voor de broodnodige weekend rust)

Groeten
Henk
henkvans2
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: zo 01 dec 2002, 23:07

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor dimple » wo 08 okt 2003, 19:44

Hoe start je PC dan weer op zonder de aan uit knop te gebruiken ??
dimple
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: vr 27 dec 2002, 22:18

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor henkvans2 » za 11 okt 2003, 1:32

Dimple,

Voor wat achtergrond m.b.t. het sluiten van de PC is de documentatie bij PowerOff nuttig (PowerOff.doc).

Wat betreft het booten van de PC na het aanschakelen van de schakelklok:
Ik kreeg het als volgt werkend. Ik moest eerst mijn Phoenix Bios upgraden. In het BIOS met <Ctrl>_<F1>. En dan onder Power, Advanced Power Management op ENABLED. Onder Advanced, Power ON/OFF, Power Button ON. Verder moet ook de hardware deze functionaliteit ondersteunen. Niet alle hardware ondersteunt dit ....

Succes
Henk
henkvans2
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: zo 01 dec 2002, 23:07

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor Peter Pan » za 11 okt 2003, 8:12

Dimple,

Mijn moederbord ondersteunt RTC alarm resume. Dit kun je indien ondersteunt in het bios aan of uitzetten. Waarbij je vervolgens de starttijd kan instellen.

Henk,

Ik heb inmiddels ook poweroff geinstalleerd. Het werkt prima. Bedankt voor de tip.

Groet Peter
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor dimple » ma 13 okt 2003, 19:03

Heb mijn BIOS aangepast en het werkt nu inderdaad prima ! Mijn dank.
dimple
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: vr 27 dec 2002, 22:18

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor hmommers » ma 13 okt 2003, 19:45

Daar ben ik stinkend jaloers op, dimple. Ik was al blij dat het blijkbaar toch mogelijk was om ook een PC vanzelf te laten starten (mijn apple kan dat al jaren, zonder allerlei moeilijke toestanden), maar in mijn menu in het BIOS staan andere termen dan Henk vermeld. (Windows ZP) Of het moet zijn dat mijn hardware het inderdaad niet ondersteunt. Jammer, h?. Of heeft iemand nog een andere tip?

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor GMe » ma 13 okt 2003, 20:41

Waarom zou je je PC willen afsluiten? Je trekt toch ook niet iedere avond de stekker uit de CV ketel ?:cool:
Mijn tip is dan ook, gewoon door laten draaien dat ding.
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor Peter Pan » ma 13 okt 2003, 20:57

Ha GMe,

Ik sluit mijn pc s'avonds af om stroom te besparen.
Ik neem aan dat jij de cv ketel ook niet s'nachts laat doorbranden, zodat het lekker 20 of 21 graden in de woonkamer is als je ligt te slapen. :-))
Peter Pan
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: zo 21 jul 2002, 20:04

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor henkvans2 » ma 13 okt 2003, 21:33

Hannie,

Het wordt wel even een zoektocht. Het begint met:
Kun je in het Bios van de PC komen?

Welke BIOS heb je?
Award, Phoenix, AMI, andere?
Versie? Datum?

En daarmee kun je dan al gaan zoeken op internet.

Succes
Henk
henkvans2
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: zo 01 dec 2002, 23:07

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor hmommers » di 14 okt 2003, 8:36

Beste Henk, ik zal wel weer erg blond overkomen, maar waar ga ik dan naar zoeken? Een update, een aanvulling?
En Geert, ik sluit mijn computers af omdat ik altijd heb begrepen dat dat goed voor die dingen is. Kunnen ze 's morgens weer fris en vrolijk beginnen.

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor Marco » di 14 okt 2003, 11:00

Elk zichzelf respecterende bios leverancier ondersteund tegenwoordig volledig power management, waaronder dus het wakker worden op een vooraf ingestelde datum/tijd of enkel tijd.

Voor wie het Duits meister sind: http://home.t-online.de/home/h.-p.schul ... d/befw.htm voor een overzicht van een stapel biossen en hun wakker worden mogelijkheiden...
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Commando voor afsluiten vestics

Berichtdoor hmommers » vr 17 okt 2003, 8:17

Quote: from Peter Pan on 9:12 am op 11,okt. 2003

Mijn moederbord ondersteunt RTC alarm resume. Dit kun je indien ondersteunt in het bios aan of uitzetten. Waarbij je vervolgens de starttijd kan instellen.


Tsja, als je niet weet wat je ziet, zie je ook niets. Hoewel ik nog steeds niet weet waar RTC voor staat, ben ik er intussen wel achter dat 'resume by alarm' over hetzelfde gaat. Dus: Jippie!, bij mij werkt het nu ook om de computer automatisch te laten starten. Kan ik eindelijk met een gerust hart gaan hardlopen of naar een vroege klant, terwijl mijn datafeed gewoon start (mits IB werkt natuurlijk).
Bedankt voor de tips,
groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten

cron