stoploss module - breakeven

Moderator: Perry

stoploss module - breakeven

Berichtdoor hmommers » wo 01 okt 2003, 9:58

Heeft iemand enig idee wat nu precies de werking is van de breakeven in de stoploss-module?
Ik zou denken bij breakeven dat je uitgestopt wordt op de aankoopkoers+kosten, maar je kunt met het ding optimaliseren en dus verschillende waarden instellen. En dan raak ik het spoor bijster.

Bedankt alvast en groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

stoploss module

Berichtdoor hmommers » wo 01 okt 2003, 14:40

Altijd fijn als je je eigen vragen kunt beantwoorden. ;)

Maar mbv Pierre ben ik eruit: "Breakeven stoploss werkt als volgt... zodra de winst meer dan x% is geweest wordt de trade afgesloten zodra de winst weer weggelopen is. Dus na eenmaal op (flink) winst gestaan te hebben wil je in ieder geval minimaal breakeven sluiten."

En toen snapte ik het nog niet helemaal (Ach ja, blond...). Maar het volgende voorbeeld verduidelijkt het: De eurostoxx staat op 2500 dus 1% breakeven = 25; wiebert de eurostoxx onder de 2525 gebeurt er niks, is hij eenmaal boven de 2525 geweest, en zakt hij dan terug naar 2500, dan wordt er gesloten.

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

stoploss module

Berichtdoor Joop Henzen » wo 01 okt 2003, 16:40

Hallo Hannie

en wat betekent dan een trailing stop ?


groet


Joop
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

stoploss module

Berichtdoor GMe » wo 01 okt 2003, 17:29

Die stop loopt met de max profit mee. Wil je niet meer dan 100 euro van je max profit verliezen en is de max profit ooit 1000 euro geweest dan vliegt ie er uit bij een max profit van 900. Als het anders is, schiet mij maar lek.

Leuk Hannie, blond ............altijd beter dan grijs :cool:
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

stoploss module

Berichtdoor Joop Henzen » wo 01 okt 2003, 20:23

Hallo Geert

bedankt, ik ben het helemaal met je eens
echter : mijn vraag was eigenlijk meer voor Hannie bedoeld aangezien ik haar definitie voor de break-even niet begreep. Zoals zij deze omschreef leek dat meer op een trailing stop

groet

Joop Henzen
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

stoploss module

Berichtdoor hmommers » do 02 okt 2003, 8:55

Hoi Joop en Geert,

een trailingstop is, zoals Geert zegt, dynamisch. Die beschermt je ook bij een beweging in de verkeerde richting, omdat je verlies vastgezet is op bv die 100 euro. Maar de breakeven-stop is statisch.
Als je ervan uitgaat dat je nooit wilt verliezen (o, als dat toch eens zou kunnen), zou je na aankoop meteen een stop op je aankoopprijs kunnen zetten. Nou, dan kun je er gif op innemen dat je wordt uitgestopt, want koersen gaan nu eenmaal op en neer. Bij die breakeven-stop geef je de koers de ruimte om te bewegen, maar ALS hij (of zij?)dan eenmaal een bepaald percentage is gestegen, dan wil je niet meer dat je alsnog tegen een verlies oploopt, dus dan sluit je op aankoopprijs mocht-ie daar weer op uitkomen.
Mocht je het duidelijker vinden, Joop, als ik wat voorbeelden geef, dan hoor ik het wel.
(Geert, ik vind grijs -gelukkig- ook mooi, zeker in combinatie met mijn blonde piekjes!! ;) )

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

stoploss module

Berichtdoor Joop Henzen » do 02 okt 2003, 9:50

Dag Hannie

thans heb ook ik het helemaal door ( had natuurlijk wat met mijn kleur haar EN leeftijd te maken ( zwart en 63 ) )

groet


Joop
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum


Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron