Windows XP - Geheugen banken

Moderator: Perry

Windows XP - Geheugen banken

Berichtdoor Joop Henzen » ma 29 sep 2003, 8:46

Ik vernam van iemand ( die er heel veel vanaf weet ), dat bij plaatsing van b.v. 512mB + 256mB geheugen, de laatste niet meedoet aangezien er altijd 2 gelijke geheugens moeten worden geplaatst. ( dus b.v. 512 + 512 )
De uitleg die daarbij gegeven werd wil ik iedereen besparen. Zelf heb ik grote twijfel bij dit advies.
Weet iemand uit eigen ervaring of deze stelling klopt ?
Is een bepaalde volgorde van plaatsen wellicht zinvol ?

groet


Joop Henzen
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Windows XP

Berichtdoor hmommers » ma 29 sep 2003, 13:46

Ik heb bij de uitbreiding van mijn computer ook erg veel problemen gehad. 512 bij mijn oorspronkelijke 256 zetten ging niet. Volgorde maakte daarbij niet uit. Nu met 2x 512 functioneert het prima.
Maar omdat ik dan toch die 256 over had, heb ik die in de computer van mijn ega gezet, die maar 128 had. En die 2 samen geeft wel ruim 300. Dus als jij het snapt, mag je het zeggen.

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

Windows XP

Berichtdoor Joop Henzen » ma 29 sep 2003, 14:06

Hallo Hannie


vrouwelijke computers reageren wispelturiger ?

grapje hoor

jij staat wel je mannetje !

Maar even serieus

dit begrijp ik dus ook helemaal niet


groet


Joop
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Windows XP

Berichtdoor bertlamoree » ma 29 sep 2003, 16:08

Ik heb laatst mijn geheugen ook laten uitbreiden. De man (een computerbouwer die uitsluitend op afspraak werkt) nam een grote doos met allerlei verschillende geheugen-stripjes en probeerde simpelweg uit.
Hij vertelde me dat de ene computer het geheugen wel 'pakt' de andere niet. Eigenlijk hetzelfde verhaal dus. ik heb dus wel verschillende naast elkaar (256 en 128)
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Windows XP

Berichtdoor hmommers » di 30 sep 2003, 10:36

Quote:
vrouwelijke computers reageren wispelturiger ?


Het is mijn vaste overtuiging dat er slechts mannelijke computers bestaan. Ze doen nl nooit wat ik wil. ;)

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

Windows XP

Berichtdoor GMe » di 30 sep 2003, 11:00

Ik denk dat een computer toch echt een vrouwtje is. Het is ??n bak met ellende ?:cool:
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

Windows XP

Berichtdoor Joop Henzen » di 30 sep 2003, 13:31

en nu weer even serieus

om de zaak nog iets duidelijker te omschrijven hetgeen ik eerst niet heb gedaan onderstaand nog even de mail die ik van iemand ontving.
Voor de liefhebber

Ruim een jaar geleden merkte ik dat Vestics niet lekker liep op m?n toenmalige 1,75 Mhz pentium 4 / 512 Mb onder Win XPpro. Ik heb toen m?n licht eens opgestoken bij deze en gene over geheugenuitbreiding en kreeg het bekende verhaal van gelijke geheugenbanken en verplichte verdubbeling te horen. Perry Dolmans vertelde me een keer in Culemborg dat Vestics compleet ging opleven van extra intern geheugen. Hij adviseerde 1 Gb. Met meer hadden ze in Leerdam nog geen ervaring. Ook hij vertelde me dat een tussenstap van 512 + 256 zinloos was, omdat Windows dit niet zou herkennen [de freaks bevestigden dit verhaal toen]. Ik heb het samen met m?n eigen computerfreak uitgeprobeerd en inderdaad bleek een memory-module van 256Mb nauwelijks verschil te maken op m?n Asus 4Pb. De switch naar 2x512Mb op m?n nieuwe Gigabyte 2,4 Pentium4 bracht wel een wereld van verschil: dit werkte gewoon 3x beter. Net als jij heb ik me over die niet-werkende tussenstap verbaasd en links en rechts nog eens nagevraagd. Dan kom je ongemerkt in een bijna ontoegankelijk techneuten-oerwoud terecht. Ik denk intussen wel dat het niet zozeer ligt aan Windows, als wel aan de vari?teiten in moederborden en niet te vergeten aan de soms zeer eigenzinnige BIOSsen van met name A-leveranciers [zelf de nodige slechte ervaringen met HP-computers, vanwege hun nukkige Biossen: sommige heel normale software draaide er gewoon niet op en als geheugen kon je alleen paired gebruiken / met impaired viel de hele PC dood]. Mijn idee: hoe afwijkender het BIOS, hoe rottiger de geheugenmodules zijn in te passen.

Mijn ervaringen met volle oneven banken op moederborden zijn slecht. Ook heb ik tevergeefs & vaak geprobeerd om verschillende geheugenmodules ?op te gebruiken?. Vooral notebooks waren gevoelig voor zelfde geheugenmodule-grootte [vaak moest het dan ook nog impaired zijn].

Zo dit was het verhaal


Groetjes en Hannie sorry hoor maar ik zal de volgende keer proberen geen 'grappige' toespelingen te maken.
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Windows XP

Berichtdoor hmommers » wo 01 okt 2003, 8:20

Quote: Groetjes en Hannie sorry hoor maar ik zal de volgende keer proberen geen 'grappige' toespelingen te maken.


Alsjeblieft wel. Het is toch al zo serieus allemaal. Als we dan ook al niet meer om en met elkaar kunnen lachen, wordt het wel erg saai.
(Ik kan in ieder geval veel beter tegen een grapje, dan tegen de aanspreektitel "Mijn Heren", want daar ben ik wel allergisch voor!!) ;)

Groet
Hannie
hmommers
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: vr 23 mei 2003, 19:27

Windows XP

Berichtdoor pjotter » wo 08 okt 2003, 19:48

Ik gebruikte eerst Vestics met Active Plus met 512 Mb geheugen (Pentium 4 met 2 Ghz). Dit leidde ertoe dat de schermbeveiliging af en toe stilstond. Op een Vestics gebruikersdag adviseerde iemand mij 512 Mb bij te kopen. Voor mijn gevoel gaat het daarmee echter niet beter.

Laatst heb ik het hardware analyse programma Freshdiagnose (www.freshdiagnose.com) gedownload. Volgens dit programma is de maximum cache size van mijn moederbord 1MB, maar is er (slechts) 128 KB geinstalleerd.

Weet iemand hoe ik het cache memory van mijn moederbord kan vergroten?
pjotter
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: za 06 apr 2002, 17:15

Windows XP

Berichtdoor GMe » wo 08 okt 2003, 23:56

Alles goed en wel, maar het is toch wel heel vreemd dat je tegenwoordig een beer van een computer moet hebben om alleen maar een beleggingsprogramma te kunnen laten draaien. ?
GMe
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: zo 07 okt 2001, 16:16

Windows XP

Berichtdoor Joop Henzen » do 09 okt 2003, 9:25

Ik gebruik voor analyse www.pcpitstop.com. Dat kun je gewoon opstarten als ''Anoniem'' en vervolgens vindt er een gedegen onderzoek plaats met betrouwbare resultaten met eventuele aanbevelingen en soms automatische probleem oplossings programmaatjes
Joop Henzen
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: ma 30 dec 2002, 14:21
Woonplaats: Bussum

Windows XP

Berichtdoor bertlamoree » do 09 okt 2003, 10:10

Bedankt voor je tip Joop.

Alleen... mijn pc is volgens pcpitstop OK, maar met Vestics zooo langzaaaam. met vastlopers, verdwenen vensters, ?etc. Ik gebruik vestics ook i.c.m. active plus. dat schijnt ook nogal wat ?te vragen.
Heeft er iemand andere tips(behalve meer geheugen)?

gr bert
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Windows XP

Berichtdoor Marco » do 09 okt 2003, 14:38

Ik heb slechts een PIII op 1GHz (inderdaad, ze bestaan nog!) met 512MB SDRAM en Vestics loopt als een zonnetje. En dat nog wel samen met het resource vretende Java spul van IB :)

Misschien iets mis met je moederbordje??
Marco
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: di 08 jul 2003, 12:34

Windows XP

Berichtdoor PBG » zo 12 okt 2003, 17:31

Ik heb ook zeveel computer geweld niet nodig.

Draai op een AMD-K6 (500 Mhz) en 192 Mb RAM met windows-XP, Vestics en Wallstreet-pro en gebruik IEX als dataleverancier.
En alles draait stabiel en als een zonnetje, dus ik begrijp die verhalen over razendznelle pc met 1 GB aan geheugen ook niet.

groeten, Peet
Peet
PBG
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: za 11 okt 2003, 19:29

Windows XP

Berichtdoor bertlamoree » zo 12 okt 2003, 18:39

Hoeveel tabbladen en vensters heb je dan openstaan?
bertlamoree
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: ma 25 feb 2002, 12:04
Woonplaats: waddinxveen

Volgende

Keer terug naar Suggesties en vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron